گفتگو با دانش آموز محمدکریم علی همتی قهرمان پیوستگی

پیوستگی در آزمون‌ها باعث میشود همیشه در شرایط آزمون باشم و هیچ وقت آمادگی خود را ازدست ندهم حتی در آزمون هایی که مطالعه و تست زنی کمتر داشتم و کاملا اماده نبودم شرکت میکردم و فقط به سوالاتی که میتوان

گفتگو با دانش آموز محمدکریم علی همتی  قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی : محمد کریم علی همتی

مقطع و رشته: متوسطه دوم پایه یازدهم تجربی

نام شهر و استان: استان آذربایجان غربی شهرستان خوی

میانگین تراز:6035

چند سال عضو کانون بوده و در چند آزمون شرکت کرده اید؟ 3سال و تعداد  61 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر: کارمند - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: فرهنگی _  فوق لیسانس 

مصاحبه‌گر : حسین احمد نیا


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

برای نیم سال دوم سعی دارم بیشتر تمرکزم را روی آزمون های نهایی بگذارم و میزان مطالعه را در برنامه مطالعاتی خود افزایش دهم و آزمون های قلمچی را به صورت تحلیلی کار خواهم کرد.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟  

خیر غیبت نداشتم


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث  میشود همیشه در شرایط آزمون باشم و هیچ وقت آمادگی خود را ازدست ندهم حتی در آزمون هایی که مطالعه و تست زنی کمتر داشتم و کاملا اماده نبودم شرکت میکردم و فقط به سوالاتی که میتوانستم جواب میدادم

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله اولا میتوانستم در مورد دروسی که دربرنامه راهبردی آزمون  پیش رو هست، نمونه سوالاتی راببینم و با نحوه طرح سوال آشنایی داشته باشم .دوما با مشخص شدن   اشکالاتم آن قسمت ها را دوباره مطالعه میکردم و با توجه به نحوه طرح سوال، تمرینات تستی آن آزمون را انجام میدادم .


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله  این آزمون های در واقع همان آزمون اصلی با همان بودجه بندی  و شرایط هستند که در سال گذشته برگزار شده اند و با شرکت در این آزمونها، شرایط آزمون را برای خودم شبیه سازی میکردم و فایده این آزمون ها این است که ما میتوانیم قسمت هایی را که در آنها اشکال داریم یا اینکه یادگیری ناقصی داریم را مشخص کنیم و انها را رفع اشکال کنیم . 

  

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

این آزمون های باعث میشود همیشه تمامی مطالب را به صورت کامل مطالعه کرده تا حتی المقدور ان را مرور کنم که باعث میشود در مدرسه همیشه نسبت به تمامی دروس امادگی کامل را داشته باشم و وضعیت درسی ام بهتر شود 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ 

 بله مطابق برنامه راهبردی حرکت میکنم برای آزمون ها نیز سعی میکنم در هفته اول ابتدا بودجه بندی آزمون را به طور کامل مطالعه کنم و برسم و در هفته دوم با مرور مختصر تست زنی آنها را انجام میدهم 


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

دروس فیزیک و ریاضی نقطه قوتم هستند.برای این دودرس در ابتدا با استفاده از تدریس های معلمان مدرسه یا  تدریس های انلاین سعی میکنم مطالب را کامل یاد بگیرم وسپس با حل تمرین، چه تستی و چه تشریحی آموزه های خودم را تثبیت میکنم  همیشه برای این دروس با کمک حل سوال ،مرور ویادآوری دارم به همین دلیل مطالب بیشتر در  ذهنم ماندگار میشود .


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

بله با استفاده از این دفتر میتوانم برای تک تک ساعات روز برنامه ای داشته باشم و بدانم چه میزان و با چه برنامه ای مطالعه کنم و زمان هدر رفته را داشته باشم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله 3 الی 4 روز مانده به آزمون سعی میکنم آزمون های زماندار برای خودم در هر ماده درسی ایجاد کنم وبا به کارگیری روش ضربدرومنها و تکرار زیاد این روش باعث افزایش سرعت در حل سوالات میشود . 


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ 

در درس زیست شناسی که در سال دهم برای من درآزمون های قلمچی نقطه قوتی بود و همیشه عامل افزایش تراز من بود و لی در ابتدای سال یازدهم با مشکل جدی مواجه شدم اما با تغییر اندکی در شیوه مطالعه و منابع و نظارت پشتیبا ن محترم  جناب آقای احمدنیا  در این درس توانستم پیشرفت کنم 


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

در تحلیل آزمون سعی میکنم در صورتی که  زمان داشته باشم روز آزمون فقط درس زیست شناسی را تحلیل میکنم(پاسخ های اشتباهم،سوالات مهم ونکته دار ) و در سایر روز های هفته به ترتیب سایردروس آزمون را تحلیل میکنم و هچنین سعی می کنم میزان دشواری سوال‌ها و فصولی که سوال های بیشتری از آنها طرح می‌شودرا مد نظر قرار‌دهم.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از3کارنامه استفاده میکنم کارنامه اصلی آزمون که تحلیل کاملی از هر آزمون برگزارشده را میدهد ؛ از کلاسور ارزیابی هم استفاده میکنم.زیرا در این کارنامه علاوه بر پاسخ های اشتباهم؛ تست های دامدار و ساده ای راکه اشتباه زده شده را هم مشخص میکندو کارنامه مبحثی راهم استفاده میکنم که این کارنامه به من نشان میدهد که در کدام مباحث از هر ماده درسی اشکال دارم تا اینکه بتوانم آنها را رفع کنم.

  

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

خوشبختانه پدر و مادرم دارای تحصیلات عالی هستندودر طی این سال ها همواره  حامی و پشتیبان من بوده اند و در هر حالی بنده را درک کرده و راه درست را به من نشان دادند و همیشه در شرایط سخت در کنارم بودند . 


اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟

 امسال 6061 اولین ترازم بود و ترازم به 6247  در آزمون اخر رسید  سعی کردم همواره خود را به بودجه بندی آزمون های قلمچی برسم و در هر   آزمون بهترین عملکرد را داشته باشم   و بعد از آزمون نیز بهترین تحلیل را داشته باشم. 

Menu