گفتگوبافرزانه محمدی ؛دانش آموزقهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

در این مقاله گفتگو با فرزانه محمدی منفرد ؛ دانش آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم را مطالعه خواهید کرد.

گفتگوبافرزانه محمدی ؛دانش آموزقهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی:‌ فرزانه محمدی منفرد

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان :‌ رامهرمز،‌خوزستان

شغل مادر:‌ خانه دار

شغل پدر:‌ آزاد

سال‌های حضور در کانون: ۲ سال

چند آزمون شرکت کرده است: ۳۹‌آزمون 

 

مصاحبه‌گر‌:‌سارا‌ ممبینی

 

 مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

 برنامه ریزی اصولی و‌ پشتکار و‌نظم در‌اجرای برنامه‌ ‌و‌پیشروی مطابق برنامه کانون.


  شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا  کردید؟

بعد از‌ نوروز‌ درس‌های نیم‌سال دوم پایه دوازدهم را تکمیل و بازیابی کردم.


از چه زمانی‌ و‌با چه روشی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ 

 پس‌از‌تکمیل باقی‌مانده نیم‌سال دوم دوازدهم،جمع بندی را شروع و از روش سه روز یک بار و کتاب زرد کانون استفاده خواهم کرد.


  پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی درآزمون‌ها در‌واقع باعث ایجاد نظم و هماهنگی در برنامه درسی من می شود،همچنین پیوستگی موجب شناخت هرچه بهتر نقاط ضعف و قوت من شده است.


آیا تکنیک‌ها و‌ روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ ازکدام روش استفاده می کنید؟ 

بله؛ از‌تکینک های ضربدر ‌و ‌منها‌‌ و یافتن سوالات ساده در هر‌ درس‌ استفاده می کنم.

 

آیا‌ در‌آزمون‌های‌هدف گذاری و مشابه‌پارسال‌شرکت می‌کنید؟

 بله؛ این آزمون ها در شبیه سازی شرایط آزمون به من کمک می‌کنند‌ وهمچنین موجب شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف من در‌هر‌درس‌می شوند.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده‌می‌کنید؟ دلیل استفاده از‌هر‌کارنامه را ذکر کنید.

من از‌کارنامه‌ اصلی و‌کارنامه مبحثی استفاده می‌کنم. کارنامه اصلی؛‌نتیجه تلاش‌های دو‌هفته گذشته من را نشان می دهد‌ و مشخص می کند که در این مدت در چه مباحثی قوی یا ضعیف کار کرده‌ام.کارنامه‌مبحثی؛میزان تسلط من در هر مبحث در مقایسه با هم تراز خود را مشخص‌می‌کند و‌یکی از ابزار‌های اصلی من در‌دوران‌طلایی نوروز‌ بود.


آیا شمامطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی‌سازی‌می‌کنید، توضیح دهید که روش‌شما چگونه است؟ 

بله؛ با توجه فرصت سیزده روزه ی بین آزمون ها و با توجه به مبحث هر درس در آزمون آینده و میزان تسلط خود بر مبحث مورد نظر برنامه ریزی می ‌کنم. برای مثال به مبحثی که تسلط بیشتری بر آن دارم ساعت تست بیشتری نسبت به ساعت مطالعه اختصاص می دهم.

 

روش‌شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

برای تحلیل آزمون‌ها پس از‌مشخص شدن اشکالات خود، آن‌ها را از روی‌کتاب درسی رفع اشکال می‌کنم وسپس ‌در‌تحلیل آزمون‌ها علاوه بر سوالات اشتباه و‌نزده‌،سوالات درستی را‌هم که حاوی نکته ای جدید باشند را بررسی می کنم.همچنین ابتدا‌سوالات ساده نزده یا اشتباه خود‌ رابررسی می کنم.


به طور‌میانگین و‌در‌بازه‌های زمانی مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه‌ و‌‌ رو‌خوانی می‌کنید، در‌طول سال و‌ در‌ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

به طور‌کلی در‌تابستان بیش‌تر‌زمان خود را به مطالعه درس‌های دهم و یازدهم اختصاص می دادم؛همچنین در‌پاییز‌،دردرس های دوازدهم ساعت مطالعه بیش‌تری نسبت به ساعت تست‌داشتم ولی برای درس‌های دهم و یازدهم ساعت تست بیشتری نسبت به ساعت مطالعه داشتم.همچنین برای نیم‌سال دوم دوازدهم سعی کردم که ساعت تست بیش تری داشته باشم وآزمون‌های کانون در انجام این کار به من کمک کرد. همچنین میانگین ساعت مطالعه و تست من 12 ساعت است. 


آیا دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله؛من دفتر برنامه ریزی دارم و به نظر من در کنار ایجاد نظم و ترتیب در درس خواندن، مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی این است که در آن شما با خودتان رقابت می‌کنید و این به پیشرفت شما کمک می‌کند.


 شما کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از‌کتاب‌های آبی و‌‌سه سطحی کانون استفاده‌می کنم که سوالات چالشی این کتاب ها به من در پیشرفت درآزمون ها کمک می‌کند.

 

 برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

با توجه به مطالعه درس‌های دهم و یازدهم در تابستان،من از روش بازیابی برای مطالعه درس‌های‌ دهم و یازدهم استفاده می‌کنم. 

 

شما چه تصمیماتی برای بهتر‌شدن در‌نیم‌سال دوم‌‌گرفتید؟ 

من سعی‌می‌کنم که پیوستگی شرکت در‌ آزمون‌ها‌ را‌حفظ کنم و‌ همچنین نظم بیش‌تری به برنامه خود ‌‌بدهم. 

Menu