نام و نام خانوادگی: ملیسا جعفری پرتو
پایه: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: کردستان-بیجار
میانگین تراز: 5531
سال های عضویت در کانون: 3 سال
تعداد آزمون ها: 57
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار و دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: کارمند شرکت انتقال گاز- دیپلم
مصاحبهگر: بهناز محمدیاری
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
از طریق یکی از معلمانم و خواهرم با کانون آشنا شدم و آن ها مرا تشویق کردند و پس از مراجعه به کانون نمایندگی برایم از مزایای آزمون دادن و نتایج خوب کانون توضیح داد.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شرکت در آزمون های کانون تأثیر مثبت زیادی برایم داشت و از طریق این آزمون ها من نقاظ ضعفم را فهمیدم و استرسم کاهش یافت.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من با برنامه راهبردی کانون هماهنگ بودم و از منابع کانون استفاده می کردم .
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
گاهی دچار خستگی می شدم اما چون هدف داشتم و این هدف برایم با ارزش است پس سعی می کردم در آزمون ها شرکت کنم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
بله غیبت داشتم که به دلیل بیماری و خستگی بود.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث می شد که من در هر آزمون نکات مثبت زیادی را یاد بگیرم و همچنین بالا رفتن تراز به من انگیزه بیشتری می داد.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟
از کارنامه معمولی کانون استفاده می کنم. برای دیدن نمرات و درصدها و وضعیت خود نسبت به دیگر افراد استفاده می کردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله. از ابتدا سعی می کردم مطابق برنامه باشد و از روند جدا نشوم و اگر عقب ماندم در برنامه خود زمان جبرانی بگذارم.
آیا روش بازیابی را میشناسید، اگر این روش را میشناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله این روش را توسط پشتیبان و مشاورم یاد گرفتم.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
در صورت ایجاد مشکل دوباره خوانی می کنم و برای مرور از خلاصه نویسی و تست بیشتر استفاده می کنم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
زیست و شیمی که تاثیر آن مثبت بوده است.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟
اول همه سوال ها را بررسی می کنم و بعد سوالات غلط و جواب هایشان را و سپس سوال های درست را بررسی می کنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟
بله ، اولش نگران بودم ولی در ادامه سعی کردم با آرامش برخورد کنم و نقاط ضعفم را پیدا کنم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
پدر و مادرم روی برنامه من نظارت کامل دارند و همیشه همراه من هستند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟
زیست شناسی، تا 100 درصد هم در آزمون زدم و در مدرسه معمولاً نمراتم در این درس 20 است – سعی می کنم تک تک نکات را مورد توجه قرار دهم و تست زیادی بزنم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله شیمی ، در کلاس های تقویتی شرکت کردم و زمان بیشتری برای این درس گذاشتم و تست بیشتری زدم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
در اوایل سال تحصیلی نسبت ساعت مطالعه ام بیشتر است ولی در اواخر سال نسبت تست زنی ام بیشتر از ساعت مطالعه ام است.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است؟
تابستان و نوروز، زیرا زمان بیشتری برای درس خواندن داشتم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟
سنجشی، زیرا به طور دقیق درباره وضعیت خود مطلع می شدم و نقاط ضعفم را پیدا می کردم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
بله، بله با نزدیک شدن به نیم سال دوم بهتر می توانستم آنها را تشخیص دهم.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
به طور میانگین بین 15 تا 20 اشتباه داشتم.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
بررسی سوالات ساده برایم الویت داشت.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
به ترتیب کارنامه پیش می روم، از پاسخنامه و کلید ها کمک می گیرم و بعد از فهمیدن مشکل زمانی را برای برطرف کردن می گذارم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله سعی می کنند با آرامش به من در حل مشکل کمک کنند.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، بفهمم کدام درس به زمان بیشتری نیاز دارد و از لحاظ درسی برایم یک نکته مثبت است.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب سه سطحی، تست های مناسب خود را می توانید بر اساس سطح خود پیدا کنید و مناسب برای آمادگی آزمون هستند.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
من خود را قهرمان پیشرفت می دانم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید؟
روش ضربدر منها – تقریباً از اول آزمون این روش را انجام می دادم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
کم در حد نیم ساعت در روز، بله سعی می کردم کنترلش کنم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
سعی می کردم پیوستگی شرکت در آزمون ها را حفظ کنم.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
سخت کوشی ام و انگیزه دارم و سعی می کنم بهترین خودم باشم.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟ چه کارهایی میکنید؟
بله، سعی می کردم با خانواده ام وقت بگذرانم یا فیلم ببینم و آهنگ گوش بدهم
آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟
بله، مربی مهد کودکی که می رفتم.
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله ، کتاب های داستانی می خواندند. بله، معمولاً سعی می کنم در ساعاتی که درس نمی خوانم کتاب های مورد علاقه ام را بخوانم یا پادکست گوش بدهم.
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
بله، بدر مورد آزمون ها و برنامه درسی و روش های مطالعه صحبت می کنیم . وضعیت درسی دوستانم هم خوب می باشد.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟
بله ، از استاد فرهمندنیا برای درس زیست تشکر می کنم.