گفتگو با محسن رحیمی فر ؛ دانش آموزقهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

در این مقاله گفتگو با محسن رحیمی فر ؛ دانش آموزقهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی را مطالعه خواهید کرد.

گفتگو با محسن رحیمی فر ؛ دانش آموزقهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : محسن رحیمی فر

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : شوش دانیال ،خوزستان

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : کارمند ،دیپلم

میانگین تراز : 6014

سال‌های حضور در کانون : از ششم دبستان



مصاحبه‌گر : مژگان باقری

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
  2.  اول انتخاب یک بودجه بندی مطمئن برای مطالب کتب درسی و دوم ارزیابی مطالعات با شرکت و بررسی دقیق آزمون ها.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟ 
  2. خودداری از پاسخ به سوالات شک دار و حل کردن تست های بیشتر و بررسی دقیق تر آزمون ها.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟
  2.  بطور کلی مثل سایر آزمون های برنامه راهبردی، از سوالات آنها برای بررسی آموخته هایم استفاده می کنم، اما بطور خاص تر :
  3. آزمون های هدفگذاری به من کمک می کنند تا در پایان هفته ی اول نتیجه روند مطالعاتی خودم را بررسی کنم و با توجه به نتیجه، مباحثی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند یا درست مطالعه نشده اند را تصحیح کنم.
  4. سعی می کنم در همان روزهای سه شنبه ( که آزمون های مشابه پارسال فعال می شوند ) یا چهارشنبه ها، در آنها شرکت کنم که در فرصت باقی مانده تا آزمون های اصلی با بررسی دقیق سوالات، اگر ضعفی در مبحث خاصی دارم رفع کنم و آمادگی خودم را برای آزمون اصلی بیشتر کنم.

  5. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 
  6. خستگی، به خصوص برای دانش آموزان جدی و کنکوری همیشه وجود دارد ولی دلیلی برای دست کشیدن نیست، همچنین به عنوان یک " پشت کنکوری" ، انگیزه ای که برای فهم مطالبی که پارسال در آنها ضعف داشته ام و برایم گنگ بودند و همچنین تا حدی "استرس" تکرار شدن نتیجه ی نامطلوب پارسال در مقابله با خستگی خیلی کمک کننده است. (البته یک سری تفریحات مختصر در زمان های کوتاه استراحت روزانه یا روزهای جمعه برای رفع خستگی و تقویت روحیه ام داشتم.)

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
  2. پیوستگی در آزمون ها برای من باعث به وجود آمدن یک نظم مشخص در فرایند مطالعه و ارزیابی می شود و علاوه بر اینکه با بررسی آنها تسلطم روی مطالب بیشتر می شود کمک می کند تا برخلاف پارسال از سرفصل ها عقب نمانم و برای کنکور مطلب خوانده نشده ای باقی نماند.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟
  2.  باعث پیشرفت در درس هایم شده بود و در امتحانات نمرات عالی کسب کردم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟
  2. بله کاملاً (برخلاف پارسال) ، به جزء در آزمون های انتهایی سال که به علت کندخوان بودنم مجبور شدم برای جلوگیری از افت کیفیت مطالعه به جای برنامه ی پیش روی سریع از پیش روی عادی استفاده کنم که البته آن را با جدیت کامل انجام می دادم. سعی می کردم تمام یا اکثر (با اولویت دروسی که در آنها ضعف دارم) مباحث سرفصل هر آزمون را در هفته ی اول یا نهایتاً اوایل هفته دوم کامل مطالعه کنم تا روزهای پایانی هفته دوم را "بیشتر" به بازیابی و ارزیابی بپردازم، البته بسته به مباحث، بعضی از آزمون ها مطالعه ی سرفصل آزمون ها تا پایان هفته دوم طول می کشید و چندان فرصتی برای ارزیابی و مرور نمی ماند که سعی می کردم با بررسی آزمون و در آزمون هایی که آن مطالب پوشش داده می شدند جبران کنم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
  2. نقاط قوت من دروس زیست شناسی و فیزیک هستند.برای درس زیست : مطالعه ی کامل و دقیق چندباره کتاب درسی، درسنامه ی کتب کمک آموزشی همچنین بسته به اهمیت و دشواری آن مبحث گاهی تماشای فیلم تدریس آن مبحث را هم انجام می دهم. و البته بررسی آزمون ها در تقویت این درس خیلی تاثیرگذار بود.و برای درس فیزیک : مطالعه ی درسنامه ی کتب کمک آموزشی و حل تست های فراوان. تا با بررسی آنها بتوانم انواع تیپ تست ها و خلاقیت هایی که طراح ممکن است از آنها در طرح تست استفاده کند آشنا شوم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 
  2. من به شخصه دانش آموز بی نظمی هستم، ولی دفتر برنامه ریزی در ایجاد نظم به من کمک می کند. ایجاد انگیزه برای افزایش ساعت مطالعه و تحلیل و تطبیق روند مطالعاتی با نتایج حاصل از آزمون ها در بلند مدت از مزایای استفاده از دفتر برنامه ریزی برای من است.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2.  تحلیل آزمون و تکمیل کلاسور ارزیابی مربوط به هر آزمون از زمان های مورد علاقه ی مطالعاتی من در طول آزمون ها است : بررسی نکاتی که باعث شده اند بعد از دو هفته آمادگی برای آزمون تست هایی را اشتباه پاسخ بدهم علی رغم خستگی هایی که گاهی به همراه دارد در فرایند تسلط بیشتر از زوایای مختلف بر مباحث کمک زیادی می کند. معمولاً تلاش می کنم کلاسور آزمون را در همان روز جمعه تکمیل کنم تا بتوانم استفاده بیشتری از زمان بکنم ولی گاهی به علت اهمیت مطالب ، تحلیل آزمون را به صورت درس به درس در طول دو سه روز اول هفته ی اول انجام می دهم. در درس زیست شناسی حتی تست های درست را نیز بررسی می کنم تا اگر در بعضی از گزینه ها ابهاماتی برایم وجود دارد از بین برود.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
  2.  اشتیاق پدر و مادرم برای شرکت کردن من در آزمون ها و بخصوص بررسی آنها و گوش دادن به حرف های مشاورم ، انگیزه و انرژی فراوانی به من می دهد. همچنین گاهی با هم بخش هایی از آزمون را بررسی و برای آزمون بعدی برنامه ریزی می کنیم.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟
  2. در طول سال گذشته به علت حذف دروس عمومی از آزمون ها توجه بسیار کمتری به آنها داشتم که باعث شد نتوانم در فرجه ی تعیین شده نمره ی مطلوبی کسب کنم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟
  2. امسال در طول سال سعی کردم نیم نگاه هایی به آنها داشته باشم تا در نوبت دوم مرور آنها برایم آسان تر باشد و همچنین به پیشنهاد مشاور و مدیر مدرسه ام برای ایجاد آمادگی بیشتر در امتحانات نیم سال اول شرکت کردم.

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟
  2. برای آمادگی بیشتر در آزمون های تستی و کنکور در بعضی از دروس تخصصی از کتاب های کانونی و همچنین برای آمادگی بیشتر در امتحانات از نمونه سوالات سایت کانون استفاده های زیادی می کنم.

 

 

 

 

Menu