گفتگو با حسین علیخانی؛پایه دهم انسانی،قهرمان پیوستگی از سامان

تحلیل آزمونم را ابتدا از سوال‌ها و درس هایی که تراز و درصد بالایی داشتم شروع می‌کردم و پس از ان به سوال‌های سخت می‌رسیدم و سوال هایی که پاسخ اشتباه داده را تحلیل می‌کردم.

گفتگو با حسین علیخانی؛پایه دهم انسانی،قهرمان پیوستگی از سامان

نام و نام خانوادگی : حسین علیخانی

پایه : دهم ادبیات و علوم انسانی

نام شهر و استان: سامان - چهارمحال و بختیاری 

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال نهم و دهم و جمعا 54 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی و لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : فرهنگی و لیسانس


 

مصاحبه‌گر : کبری دهقان

 


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، یکی از عوامل موفقیت بنده پیوستگی و استمرار در آزمون های کانون بود و سنجش و مقایسه تراز و نتیجه هر آزمون موجب شد که تلاش خودم را بیشتر و با روحیه ای قوی تر عمل کنم و این کار باعث شد که هر روز با روحیه قوی تر و با آمادگی بیشتر برای هر آزمون آماده شوم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

بنده پیوستگی ادامه می دادم گر چه در برخی موارد نتیجه مطلوب نبوده ولکن این رفت و آمد و این سختی های هر آزمون باعث شد که با نگاهی عمیق به سمت هدف خودم جلو برم و از همان اولین سال ورود این پیوستگی را ادامه دادم تا نتیجه مطلوب را بدست آوردم.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله، تا وقتی که زمان به من اجازه می داد در آزمون هدف گذاری شرکت می کردم و از این آزمون بهره لازم را می بردم چون برخی از سوالات کانون مشابه آزمون هدف گذاری بود.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله تا جایی که می توانستم و معمولا پس از اتمام درس هایم در آزمون مشابه پارسال شرکت می کردم و یکی از عواملی که باعث شد تراز آزمون هایم را بیشتر کنم و مطالب را دقیق تر به ذهن بسپارم حل آزمون مشابه پارسال که از آزمون هدف گذاری بیشتر برای آن وقت گذاشتم.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای‌تان داشت؟

در این دو سال متوالی باعث شد که بنده فضای کانون را به فضای کنکور تبدیل کنم و نگاه من را به آزمون نمونه دولتی و امتحانات نهایی باز کرد و این آزمون ها به هر دانش آموز   کانونی احساس پیروزی را می دهد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

در اوایل ورود من به کانون آشنایی دقیقی با برنامه راهبردی نداشتم پس از گذشت چند ماه بود که توانستم برنامه شخصی مطالعاتی خودم را با برنامه راهبردی هماهنگ کنم و روش مطالعه ام را طبق برنامه دو هفته تنظیم کنم بله برنامه مدرسه و آزمون هماهنگ بود و اختلاف چندانی نداشت.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

در جامعه شناسی و علوم فنون من برای هر دروس وقت گذاشتم ولی علاقه ام بیشتر جامعه شناسی و علوم و فنون بود و دو درس نخست کتاب را کامل می خواندم و پس از تست های ساده و سخت کتاب آبی و سه سطحی را کار می کردم.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله به نظر بنده یکی از بهترین و پر کاربرد ترین آموزه های کانون دفتر برنامه ریزی است که در این آموزه اهداف به سه دسته تقسیم می شد و باعث می شود که هر دانش آموز تک برنامه ای باشد و به نظر من یکی از ضروریات برای هر دانش آموز کانونی و غیر کانونی است.


مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

موفقیت،شکست و دوباره بلند شدن و از یک مسیر صاف حرکت کردن با آزمون های کانون .


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟

بله من از تکنیک ضربدر و منها  در مدیریت زمان در آزمون ها استفاده می کنم . و من سعی می کردم زمان هر درس را مدیریت کنم ابتدا سوال های ساده را حل می کردم و پس از آن به سوال های سخت می رسیدم و برای تقویت و موفق شدن در آزمون ها از مدیریت زمان استفاده می کردم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

تحلیل آزمونم را ابتدا از سوال ها و درس هایی که تراز و درصد بالایی داشتم شروع می کردم و پس از آن به سوال های سخت می رسیدم و سوال هایی که پاسخ اشتباه داده را تحلیل می کردم.

گفتگو با حسین علیخانی؛پایه دهم انسانی،قهرمان پیوستگی از سامان

شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟

از کتاب های آبی و سه سطحی ، نمونه سوال ها و کارنامه هدف گذاری را از سایت کانون دانلود می کردم و و رفع اشکال می کردم و کارنامه اشتباهات و کارنامه پروژه ای باعث شد که انگیزه کافی بگیرم و تراز آزمون را برای هفته بعد بیشتر و هدف گذاری با تست داشته باشم و نکات مهم و کلیدی را بتوانم مرور کنم.

 

در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دادید؟

خیر چون برای هدفی که مشخص کرده بودم و در سال اول ورودم به کانون هدفم نمونه دولتی بود که به آن رسیدم و جمع بندی دقیقی را برای نهایی مشخص کنم، این نوع نگرش باعث شد که با انگیزه بیشتری و بهتری درس بخوانم.


چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ 

برادر من چند سال عضو کانون بود و نقش اصلی را در موفقیت من داشت به من آزمون های کانون را معرفی کرد و دست من را برای رسیدن به هدفم گرفت و باعث پیشرفت من شد که عنوان یک مشاور اصلی برای من بود و در زمینه تحصیلم بیش از پیش کمک حال من بود.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر من به من امید می دادند که پس از هر آزمون و شکست در هر آزمون دوباره از نو شروع کنم و با پشتکار قوی حرکت کنم.


آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

 بله، پدر و مادر من به من امید می دادند که پس از هر آزمون و شکست در هر آزمون دوباره از نو شروع کنم و با پشتکار قوی حرکت کنم پایه و اساس موفقیت وجود خانواده ای سرشار از تجربه است.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله ، بخش نمونه سوالات و به ویژه افراد برتر آزمون به من روحیه تلاش و کوشش می داد.


به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

بنده اگر بخواهم حاصل این چند سال تلاش و کوشش خودم را به ویژه سال نهم و دهم که آزمون های کانون را شروع کردم بگویم موفقیت من در درس خواندن در یک جمله خلاصه می شود

تلاش + برنامه ریزی+ آزمون = رسیدن به هدف

داشتن یک حامی و پشتیبان باعث جلو رفتن و حرکت سریع می شود که بنده برادرم علاوه بر پشتیبان به عنوان یک پیگیر آموزشی روز به روز بر تلاش من افزود و در نتیجه پس از یک سال تلاش همه جانبه من را برای رسیدن به هدفم کمک کرد و من توانستم به مدرسه نمونه دولتی راه پیدا کنم و معنای کنکور را بفهم. 

Menu