گفتگو باشکیبا جمالپور دزکی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

شرکت در آزمون برای من که دوازده سال تحصیلم ،با تست آشنا نبودم واقعا کمک کننده بود باعث شد با کنکور بهتر آشنا شوم ، روی روش‌های مطالعاتی ام کار کنم

گفتگو باشکیبا جمالپور دزکی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: شکیبا جمالپور دزکی

پایه :دوازدهم انسانی

 نام شهر و استان:مسجد سلیمان،خوزستان

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ،زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:آزاد، زیر دیپلم

میانگین تراز:6790

معدل :17/99

سال‌های حضور در کانون:1سال

تعداد شرکت در آزمون:21آزمون


مصاحبه‌گر :مهساامیرحسینی

  

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آزمون ها از دید من فرصتی بودند برای شناخت اشتباهات و یادگیری های ناقص و برطرف کردن آنها و هدفم این بود که در هر آزمون ضعف هایم را بشناسم و برای برطرف کردن‌ آن برنامه ریزی کنم.

 

شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

سعی می‌کردم بعد از هر تحلیل آزمون نکات مهم را یاداشت کنم،تا آزمون بعد روی آنها تمرکز کنم،برایشان وقت بیشتری بگذارم و در نهایت آنها را به نقاط قوتم تبدیل کنم.
با این روش در هر آزمون می‌توانستم تعداد پاسخ‌های درستم نسبت به آزمون های قبلی بیشتر کنم.

گفتگو باشکیبا جمالپور دزکی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

از نظر من هر آزمون فرصتی است برای محک زدن خودم فرقی ندارد آزمون اصلی باشد یا هدف گذاری و...هر چیزی که قدم من را به هدف نزدیک کند باید انجامش بدهم.

 

 شرکت در این تعداد آزمون  چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خستگی برای همه است نمی خواهم شعار بدهم ، گاهی خسته می‌شوم ، گریه می‌کنم اما بعد قوی تر از قبل ادامه می‌دهم،خدا را شکر رشد کم‌کم اما پیوسته ام را در آزمون ها می‌بینم وهمین که بعد از هر آزمون لبخند رضایت روی لب‌های خانواده به خصوص خواهر بزرگترم و رفیق لحظات سختم، خانم فاطمه نوروزی نقش می‌بندد برایم کافی‌ است.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

آزمون های مکرر و پیوسته باعث شد آرام آرام رشد کنم،از اشتباهاتم درس بگیرم و پیشرفت را حس کنم و بتوانم به برنامه ام نظم و انسجام بیشتری ببخشم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

شرکت در آزمون برای من که دوازده سال تحصیلم ،با تست آشنا نبودم واقعا کمک کننده بود باعث شد با کنکور بهتر آشنا شوم ، روی روش های مطالعاتی ام کار کنم و در نهایت بتوانم در جلسه آزمون بهتر و آماده تر حاضر شوم.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله،سعی می کنم دروسی را که ضعیف تر هستم در همان هفته ی اول مطالعه کنم و تست کار کنم و دروسی که نقاط قوتم هستند را در هفته ی دوم‌برنامه ام در هر روز  به صورت ترکیبی تست و تشریحی مطالعه کنم.

  

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه‌ی آن ها را توضیح‌ دهید؟

من بیشتر در دروس جامعه شناسی ،روانشناسی،اقتصاد، تاریخ، قوی هستم،مطالب را بار ها و بار ها با تست مرور می‌کنم هر جا لازم باشد از دوباره خوانی مطالب و مرور بازیابی هم استفاده می‌کنم.البته در ابتدا به شدت در درس فلسفه ضعیف بودم اما با مطالعه ی فراوان و تغییر منبع مطالعاتی‌ام توانستم در این درس هم رشد خوبی داشته باشم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

اوایل روز بعد از هر آزمون را استراحت می کردم و روز بعد زمان بعد از ظهرم را صرف تحلیل می‌کردم،اما جلو تر که آمدم سعی کردم تحلیل را در دو روز (یک روز حل سوالات غلط،و یک روز حل سوالات نزده )  و در کنار بقیه برنامه مطالعاتی ام انجام دهم.

 

نقش آموزشی خانواده، در این سال‌ها چگونه بود؟  

در تمام طول ۹ماه مطالعه‌ای که داشتم واقعا شرایط سختی داشتم اما در تمام این لحظات خانواده ام به خصوص خواهر بزرگم من را حمایت کردند.

سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

سال گذشته فشار زیادی را تحمل کردم نا آشنا بودنم با روش امتحانات،نامناسب بودن حوزه ی امتحانی ، شرایط سخت رفت و آمد وغیره ، باعث شد استرس زیادی را تحمل کنم اما سعی کردم خودم را نبازم و معدل۱۷/۹۹به نسبتی شرایطی که سال قبل داشتم تا حدی قابل قبول بوده است.

 

امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال خدا را شکر با کمک خواهرم و دوست خوبم فاطمه نوروزی کاملا آماده هستم، مطالعه دروس را در طول سال بارها و بارها انجام داده ام در بازه امتحانات فقط نیاز به مرور و حل نمونه سؤالات دارم و به امید خدا نتیجه ی خیلی بهتری می‌گیرم.

 

برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سؤالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

من برای امتحانات نهایی قطعا از این نمومه سؤالات استفاده خواهم کرد.

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید؟

بله، من سایت کانون را مرتب مشاهده می‌کنم،بعد از هر آزمون به صفحه ی نفرات برتر مراجعه می‌کنم تراز آنها را با خودم می‌سنجم و برای آزمون های بعدی برنامه ریزی می‌کنم ،خواندن مصاحبه با قهرمانان پیشرفت و پیوستگی هم بخشی است که معمولا به آن مراجعه می‌کنم وقت هایی که خسته می شوم به بخش شوخی های کامنتی هم مراجعه می‌کنم و حال و هوایم را عوض می‌کنم.

 

از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید؟

کارنامه آزمون  و کارنامه ی اشتباهات برای من مناسب ترین است همیشه آن را دانلود می کنم و برای تحلیل از آن استفاده می‌کنم،درصد ها و ترازم را با آزمون های قبل مقایسه می کنم تا بتوانم به روند پیشرفت و یا نقاط ضعفم پی ببرم.

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

صفحه ی شخصی جامع ترین بخش ممکن است 

سخن پایانی :

 جا دارد اینجا از آقای قلمچی واقعا تشکر کنم که امکان آزمون مجازی را برای ما بچه های بورسیه فراهم کردند.

Menu