گفتگو با مرضیه خدری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از نهاوند

من از 6 بهمن در آزمونها حضور پیدا کردم و خواستم سطح خودم را بسنجم چه عملکردم خوب و قوی باشد چه ضعیف. حتی اگر ترازم پایین می‌آمد میفهمیدم که چه مباحثی را ضعف داشتم تا تست زماندار بیشتری برایشان کار کنم

گفتگو با مرضیه خدری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از نهاوند

نام و نام خانوادگی: مرضیه خدری

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : استان همدان- شهرستان نهاوند

سال‌های حضور در کانون : 4 سال

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار- دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: کارمند- لیسانس

 

 

 مصاحبه‌گر : ثمین ظفری


 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

من از 6 بهمن در آزمونها حضور پیدا کردم و خواستم سطح خودم را بسنجم چه عملکردم خوب و قوی باشد چه ضعیف. حتی اگر ترازم پایین می آمد میفهمیدم که چه مباحثی را ضعف داشتم تا تست زماندار بیشتری برایشان کار کنم .

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

من اولویتم کنکور تیر ماه بود اما برای اشنایی با سبک سوالات و کنکور، کنکور اردیبهشت را هم شرکت کردم اما چون مباحث را خیلی کامل مرور نکرده بودم اولویتم کنکور اردیبهشت نبود.


  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر تمام تلاشم را میکنم که آزمونهایم را شرکت کنم چون میخواستم متوجه شوم در کدام مباحث دچار ضعف هستم تا بیشتر روی آنها تمرکز کنم و بتوانم خودم را سر جلسه مدیریت کنم .


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

در درجه ی اول شناسایی نقاط ضعف و قوتم و بعد مرا مجبور میکند که درس بخوانم و بدانم که در انتهای هفته ی دوم یک آزمونی هست که میخواهم خودم را در آن بسنجم و محک بزنم و بتوانم استرسم را کنترل کنم.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ انگیزه‌تان چه بود؟ 

 بله این آزمونها رو شرکت میکنم و باعث میشه که بفهمم چقدر از مباحث رو مسلطم و چه قسمت هایی ضعف دارم که برای هفته ی دوم اون مباحث رو به نقطه ی قوتم تبدیل کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟  انگیزه‌تان چه بود؟ 

 بله. با سبک آزمون اصلی که در روز بعدس میخواهم بدهم آشنا میشوم و همینطور با ترتیب زمان بندی و اینکه چقدر برای هر قسمت وقت بگذارم هم آشنا و آماده میشدم. 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله. در طول هفته سعی میکنم که اول از همه روی مباحثی که ضعیف هستم تمرکز کنم و آنها را به نقطه ی قوتم تبدیل کنم و بعد به سراغ مباحثی که تقریبا بلدم میروم و به آن مباحث مسلط میشوم و بعد به سراغ مباحثی میروم که بلدم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس شیمی. من برای درس شیمی از کلاس هایی که قلمچی برگزار میکند، استفاده میکنم و همایش های نکته و تستی که برای کنکور و ترمیم معدل گذاشته اند را شرکت کردم و سعی میکنم که در همان لحظه سر کلاس یادگیری خودم را تکمیل کنم و بعد از آن حدودا 20 تست آموزشی میزنم ، اگر غلط باشد دوباره بر میگردم و آموزشم را تکمیل میکنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله. ثبت ساعت مطالعه به من کمک میکند که متوجه شوم چقدر مطالعه کردم و مرا منظم میکند و اگر روزی کم کاری کرده باشم سعی میکنم که در روز بعد آن را جبران کنم .


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله من برای هر آزمون سعی میکنم از تکنیک چند از ده استفاده کنم تا بدانم در روز آزمون چقدر میخواهم به سوالات جواب دهم و همین باعث میشود که استرسم تا حد زیادی کاهش پیدا کند همچنین از تکنیک های دیگری مثل ضربدر منها و زمان نقصانی هم برای مدیریت زمان استفاده میکنم هم در جلسه ی آزمون و هم زمانی که در منزل از خودم آزمون میگیرم و تست های سنجشی و زماندار کار میکنم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

اوایل که زمان بیشتری داشتم روزی یک درس را بررسی میکردم و کل سوالات را مجددا خودم حل میکردم اما الان به دلیل کمبود وقت سعی میکنم در همان روز جمعه سوالات را بررسی کنم. اول به سراغ سوالات غلط میروم و بعد از آن نزده ها را با پاسخ تشریحی بررسی و حل میکنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم از چه نظر عاطفی و انگیزشی و چه از نظر مالی  خیلی از من حمایت میکنند و سعی میکنند بهترین شرایط را برای من ایجاد کنند.


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

با توجه به اهمیتی که نمرات نهایی در کنکور دارد من هم مدتی است که انرژی بیشتری روی سوالات نهایی  و تشریحی خوانی با استفاده از کتاب پرتکرار  گذاشتم و همایش های که قلمچی برای  امتحان نهایی برگزار میکند را شرکت کردم .


  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از   ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله از کتابهای پرتکرار استفاده میکنم چون سوالات طبقه بندی شده و نهایی رابه همراه پاسخ تشریحی دارد.

Menu