گفت و گو با پرستو طالبی خیبری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

پیوستگی و حضور مستمر در آزمون‌ها موجب عادت کردن به درس خواندن و به تبع رصد دقیق وضعیت درسی می‌شود.

گفت و گو با پرستو طالبی خیبری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : پرستو طالبی خیبری

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : بانه، کردستان

شغل مادر : خانه‌دار

شغل پدر : آزاد

میانگین تراز : ۶۳۲۲

معدل : ۱۹.۵۰

 

مصاحبه‌گر : منوچهر اسراری


هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

پیوستگی و حضور مستمر در آزمون‌ها موجب عادت کردن به درس خواندن و به تبع رصد دقیق وضعیت درسی می‌شود. دریافت بازخورد مطالعاتی در بازه‌های دوهفته‌ای و شرکت در ماراتنی با ده‌ها هزار شرکت‌کننده آمادگی هرچه بیشتر برای کنکور اصلی را به همراه دارد. 

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدف گذاری و مشابه پارسال چه بود؟
  2.  آزمون‌های مشابه پارسال منبع خوبی برای آشنایی بیشتر با دیدگاه طراحان و سوالات آزمون و جامع است . بعد از شرکت آزمون مشابه پارسال با رفع نواقصِ یادگیری و بررسی اشتباهات برای آزمون اصلی آمادگی بهتری کسب می کنیم . آزمون‌های هدیه در پایان هفته اول(برنامه دو آزمون) از مباحث دوازدهم عملکردی مشابه بازیابی دارد . مباحث پایه دوازدهم به مراتب جدیدترین و نیازمند حل تعداد تست و سوال بیشتر می باشد . آزمون هدف گذاری دیدگاه و روش مطالعاتی هفته دوم را مشخص می‌کند. در سال های اخیر  آزمون های هدیه جامعه آماری خوبی دارند و چون سوالات طراحی جدید و هدف مند در بازه‌های به خصوصی برگزار می‌شوند به مطالعه تدام می‌بخشند.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون چه انگیزه ای داشتید؟ و چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 
  2.  آزمون‌ها حس رقابت را تقویت و فرد را مستلزم مطالعه می‌کنند. بعد از هر آزمون تا اندازه قابل توجهی از جایگاه مان نسبت به دیگر داوطلبان مطلع می‌شویم.  با اشتباهات مطالعاتی برخورد می‌کنیم و از تغییر روش برای بهبود نقاط ضعف استفاده می‌کنیم.   

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 
  2. برنامه راهبردی آزمون‌ها به صورت زنجیره‌ای پیوسته کلیه مباحث را در برمی‌گیرد.  هر آزمون با هدفی(پیش روی، ایستگاه جبرانی ، جمع بندی و...) طراحی شده است و پیوستگی باعث هم پوشانی مطالب و مرور‌های به جا می‌شود.در نتیجه به تسلط کافی در مباحث مربوطه می‌رسیم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟ 
  2. مطالعه کنکوری و تشریحی چندان قابل تفکیک نیستند. در دوران مدرسه همراه با یادگیری اولیه در کلاس تست زنی باعث یادگیری کامل تر و آمادگی برای امتحانات می شد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟
  2.  تا حد امکان سعی می کنم هم گام با برنامه راهبردی باشم . مباحث جدید را بین روزهای هفته تقسیم می کنم . برای برخی بخش‌ها که ضعف بیشتری دارم باکس‌های مطالعاتی بیشتری تعیین می کنم.درس‌خواندن در ابتدا با تست آموزشی شروع و نهایتا چند روز باقی مانده تا آزمون به تست زمان دار ختم می‌شود. در ریاضی گاها نیاز به دیدن ویدیو آموزشی است که در یادگیری بهتر کمک‌کننده محسوب می‌شود.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
  2. زیست شناسی و زمین . در هر دو درس مطالعه دقیق کتاب درسی بخش اصلی است . برای زیست بعد از مطالعه مفهومی به حفظ بخش‌های مورد توجه طراحان می پردازم . در کنکورهای سنوات گذشته اهمیت شکل‌ها و تصاویر ثابت شده است ؛ باید تا حد امکان سعی کنیم تا شکل‌ها را به خاطر بسپاریم . بعد از کتاب به سراغ بسته‌های ده یا بیست‌تایی تست آموزشی می روم ؛ همراه با پاسخ نامه رجوع به متن کتاب درسی کمک‌کننده است .نهایتا هم یک آزمون ۵۰ سوالی از هر فصل به صورت زمان دار تمرین می کنم.  برای زمین شناسی هم تمرکز اصلی بر متن کتاب و سوالات کنکورهای گذشته است . 

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟
  2. بله . بررسی دقیق تر روند مطالعه و ارتباط ساعت مطالعه با درصد‌های درس‌ها .

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. ابتدا به سراغ سوالات اشتباه و نزده می روم و نکات لازم را یادداشت می کنم.  اگر در سوالات درست هم به نکته‌ای برخوردم پاسخ نامه آن ها را هم می‌خوانم. بررسی و تحلیل آزمون راه و روش های درس خواندن را نشان می‌دهد و اشتباهات بازه دو هفته را نمود می بخشد‌.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
  2. فراهم بودن آرامش و سکوت لازم در خانه ، تهیه منابع آموزشی و همراهی در روند زندگی یک کنکوری . همراه با بررسی و نظارت بر نتایج آزمون‌ها بسیار موثر بوده است. 

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 
  2. هر ساله ده‌ها نمونه سوال امتحانی از تمام نقاط کشور در سایت کانون بارگذاری می‌شود. تمرین سوالاتی که شباهت به امتحانات نهایی دارند در شناخت دیدگاه طراحان و بخش‌های سوال خیز کتاب موثر است .
Menu