گفت و گو با بنیامین ملکی؛رتبه 2462 منطقه یک کنکور ریاضی

در اولین آزمون حدود 4300 بوده و در پایان نزدیک 5700 نیز تراز داشته ام.

گفت و گو با بنیامین ملکی؛رتبه 2462 منطقه یک کنکور ریاضی

نام و نام خانوادگی : بنیامین ملکی

رتبه کنکور: 2462 منطقه یک

نام شهر و استان :تهران

میانگین تراز: 6240

معدل 19:47

سال‌های حضور در کانون: یک سال

چند آزمون شرکت کرده است: 25آزمون

 

مصاحبه‌گر :  محمدحسین جمشیدی

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

در اولین آزمون حدود 4300 بوده و در پایان نزدیک 5700 نیز تراز داشته ام.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

پیوستگی شرکت در  آزمون ها  و پایبندی به برنامه درسی که توسط پشتیبان ام به من داده می شد و کتاب های کانون مثل کتاب آبی در درس های اختصاصی  و کتاب سه سطحی در درس فیزیک و شیمی بسیار موثر بوده است و با مدل های مختلف سوالات تستی آشنا شده ام.

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

با برنامه ریزی متناسب با کانون  و توجه به تست زنی زیاد و همین طور بالا بردن معدل به دلیل اهمیت در امتحانات نهایی دوران نوروز را گذراندم.به علاوه در اردوی نوروزی کانون حضور داشتم و از تمام لحظات عید نوروز استفاده مناسبی داشته ام.

 

  1. منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ 

کتاب های جامع کانون مثل کتاب نوروز و اشتباهات متداول  و بررسی اشکالات کتاب خودآموزی در ایام نوروز خیلی موثر بود. به علاوه من هرروز دفتر برنامه ریزی ام را کامل و گزارش آن را برای پشتیبانم می فرستادم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

زمانی که به صورت منظم هر کاری را انجام دهیم به آهستگی نتیجه حاصل می شود . در آزمون های کانون نیز هر مرحله با بررسی اشکالات آزمون های قبلی و مرحله به مرحله مسلط تر شدم و اشکالات خود را برطرف کردم و ترازم تا حدود 1500 نمره بالا آمد.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله شرکت می کنم این آزمون ها یک شبیه ساز عالی است تا ببینم آیا روز قبل از آزمون به هدف گذاری ام رسیده ام یا نه اگر قرار است اشکالی وجود داشته باشد تا حد زیادی در آزمون های مشابه آن را برطرف کنم تا در آزمون اصلی مشلات کمتری داشته باشم. 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

با توجه به آن که من یک سال پشت کنکور بوده ام  و مدرسه نداشتم برنامه ام به صورت کامل براساس برنامه راهبردی کانون توسط پشتیبانم شخصی سازی شده بود  و آن را محور قرار داده بودم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

تقسیم بندی می کنم با رنگ بندی های متفاوت مثلا سوالات اشتباه را یک رنگ سوالات نزده را یک رنگ دیگر و بعد از هر آزمون طبق پاسخنامه سوالات اشتباه  را بررسی می کنم. پشتیبان من خیلی تاکید داشت در برنامه ام حتما بعد از آزمون کانون سوالات دفترچه را بادقت بررسی کنم تا اشکالی باقی نماند.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های آبی تست های متنوع و آماده سازی برای آزمون های کانون و کنکور ،کتاب نوروز  یک دوره جمع بندی خلاصه از نیم سال اول و دوم برای دوران نوروز است و سه سطحی که باعث آمادگی بیشتر و حل تست های سخت تر می شوند.به علاوه دفتربرنامه ریزی  کتاب خودآموزی را پیوسته کامل می کردم.

 

 در دوران جمع بندی کنکور چه برنامه ای داشتید؟

با پیشنهاد پشتیبان ام مطالبی که مسلط بودم را مرور سریع و تست زنی می کردم بعضی از مباحث را که اصلا تسلط نداشتم و ضعیف بودم کاملا حذف نمی کردم در حد معمول کار می کردم تا اگر سوالات ساده از آن مطالب مطرح می شد آن را از دست نمی دادم ولی زیاد از حد برای آن مباحث زمان نمی گذاشتم . مهم ترین کاری که در برامه ام داشته در ایام جمع بندی آزمون های کنکور های سال های قبل بود که از کتاب زرد می زدم و بررسی می کردم درست مانند کنکور صبح این آزمون ها را با زمان استاندارد کنکور می زدم.

Menu