گفت‌وگو با نازنین‌زینب میرصالحی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

گفت‌وگو با نازنین‌زینب میرصالحی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از بندرگز

گفت‌وگو با نازنین‌زینب میرصالحی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی


نام و نام خانوادگی : نازنین زینب میرصالحی 

پایه : دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان : بندرگز ، گلستان 

میانگین تراز : 5500

سال‌های حضور در کانون : 2سال 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، کارشناسی 

شغل و تحصیلات پدر : کشاورز ، کارشناسی 


مصاحبه‌گر : عالیه مهدوی 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ 

من به دلیل آشنایی با کنکور سراسری و آشنا شدن سوالات بیشتر و استاندادر بودن در آزمون ها شرکت می کنم. همچنین داشتن جامعه آماری بالای این آزمون ها برایم مهم است.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

بالا رفتن ساعات مطالعه و تست های زیاد و نمرات عالی در کلاس و تحلیلی تر کردن سوالات نسبت به گذشته و  تقویت خود باوری در من یکی از امتیازات من نسبت به هم کلاسی های غیر کانونی بود .


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله، آزمون های هدف برایم همیشه برای دو هفته مهم‌تر قلمداد می شد و خط و مسیر درست حرکت دو هفته ای را به نشان می داد و به یاد داد که چگونه بتوانم ارزیابی درست از مطالب خوانده شده را داشته باشم و تحلیلم را کامل‌تر نمایم . با شرکت در این آزمون ها آمادگی من برای آزمون های اصلی بهتر از گذشته بوده است . 

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله، انگیزه من برای امتحان اصلی دو چندان می کرد. هر آزمون مشابه پارسال برایم مانند امتحان اصلی قلمداد می شد که بتوانم روز قبل از امتحان اصلی چالش های درسی خود را برطرف نمایم و روز امتحان کمتر  اشتباه کنم .

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای‌تان داشت؟

مهم‌ترین دستاورد من با افزایش ساعت مطالعه برایم روبه رو بود که خستگی و استرس مرا برای امتحان مدرسه و کانون کمتر می کرد و همچنین اعتماد به نفس و روحیه من برای هر درس بیشتر از گذشته تقویت می کرد. مرا پر انگیزه برای یادگیری بهتر و چالشی تر و تحلیلی تر آماده می کرد.  


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله، همراه و همگام با برنامه راهبردی قدم هایم را برمی داشتم و دوهفته بودن برنامه مدرسه به برنامه راهبردی قلم چی سنجاق خورده بود. اگر از هر زمان خسته می شدم با پشتیبانم خانم مسعودی و با مادر و پدرم صحبت می کردم و علت یابی می‌کردم تا حل کنم و موتور درسی را با دور تند جلو ببرم تا خود را به هم رقیب هایم برسانم.

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها هستند؟

زیست و فیزیک 

اولین منبع من کتاب درسی بود. مهمترین عامل موفقیت من هم کتاب‌های کانون و چند منبعی نبودن است که بیشتر مرا در مسیر درسی جلوتر می برد و فیلم آموزشی از دی وی دی رهپویان و فیلم‌های تحلیل آزمون که در سایت کانون است، هر کدام برایم پیشرفت درسی خوبی را به ارمغان می آورد.


دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله، بدون دفتر برنامه ریزی کارم هیچ وقت به جلو نمی رفت و هر شب با نوشتن ساعت مطالعه، انگیزه ام بیشتر از گذشته برای من پر رنگ تر می‌شد و هفتگی به بررسی نقاط و ضعف ساعات درسی می پرداختم که جایی از قلم نیافتد و ساعات مطالعه مرا بالا می برد.

  

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌‌ها از کانون و آزمون‌ها یاد گرفته اید چیست؟

خودباوری؛ با برنامه ریزی درس بخوانم و پیش خوانی مطالب را از یاد نبرم. خودم را از برنامه راهبردی جدا نکنم و تحلیل آزمون را از یاد نبرم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

روش ضربدر و منفی که توسط مدیر کانون خانم مهدوی آموزش داده شده بود.  در روز ثبت نام و روزهای آزمون که در تخته نویسی یاد آوری می شد هیچ وقت وقت کم نمی آوردم . 

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بعد از هر آزمون در روز جمعه از ساعت 5بعد از ظهر تا  11شب جمعه  طول می کشید، تا تحلیل را انجام می دادم و یادگیری خودم را به یادگیری کامل تبدیل می کردم.


شما از چه منابع کانون استفاده می‌کنید؟ 

از کتاب آبی و کتاب سه سطحی

با توجه به اینکه تست های شناسنامه دار کنکورهای سراسری در این کتاب گنجانده شده است و با توجه به پیمانه‌ای بودن و درس نامه جامع و کامل که دارد، کتاب‌های خوبی هستند.

 

در طول این همه سال خسته نشدید؟ 

در یک ماه سال مانند اسفند دچار ناامیدی شدم. زمانی بود که چند روز نتوانستم درس بخوانم، اما با اینکه خیلی نگران بودم با توجه به دلگرمی کانون و خانواده‌ام دوباره از سر شروع به تلاش دوباره اما با انگیزه دو چندان کردم.


چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ 

در دو سال اخیر که کانونی شدم با توجه اینکه برنامه ای بودن کانون خیالم را برای آزمون های مدرسه و سر کلاس آماده تر می کرد، تا جایی که بدون هماهنگی هم نمره کامل را بدست می آوردم. با یکی از دوستانم که کانونی بود برای خرید کتاب به کانون مراجعه کردم و این آشنایی باعث ثبت نام من در کانون شد و واقعا راضی هستم و با بودن در کانون این حس در من تقویت شد که همیشه با آمادگی در کلاس باشم و اعتماد به نفس در من بیشتر از گذشته تقویت شده و ترس درونی برای کنکور کم رنگ تر شده است. 

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

نقش پدر و مادرم در این امر بسیار تاثیر گذار بود. زمانی که با ناامیدی و پشت سر گذاشتن امتحانات سخت روبه می‌شدم، دلگرمی خانواده ام بیشتر از همیشه برایم اثر گذار بود تا جایی که همراه و همگام و حتی از من هم جلو حرکت می کردند و بدون آنان طی کردن مسیر برایم غیر ممکن بود و تاثیر تشویق برایم مهمتر از همیشه بود.

آنها نتایج آزمون را می‌بینند و در صورت افت به من روحیه دو چندان می دهند. همیشه به من یادآوری می‌کردند که هیج وقت ناامید نشوم. با برنامه ریزی درس بخوانم و کارنامه ها را با دقت بررسی می‌کردند و نقاط قوتم را بازگو می کردند و در همه حال پشتببانم بوده اند.  


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟

از نمونه سوال امتحانی که هر کدام از آنها گنجینه ای است و برای من بسیار راهگشا بوده است، استفاده می‌کنم.


به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

پشتکار و تلاش و نظم و ناامید نشدن در مسیر مطالعاتی و خود را از برنامه کانون جدا نکردن و در همه حال کنار خدمات کانون بودن نقاط قوت من بوده است.


Menu