گفتگو با آنوشا دیداری؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از هشتگرد

خیر. گاهی پیش می‌آمد که به طور کامل به مطالب بودجه بندی نرسیده باشم اما در هیچ آزمونی غیبت نداشته ام.

گفتگو با آنوشا دیداری؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از هشتگرد

نام و نام خانوادگی: آنوشا دیداری

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: شهر هشتگرد، استان البرز

میانگین تراز: 6300

تعداد سال های حضور در کانون: 9سال 

تعداد کل آزمون ها: 203 آزمون

تحصیلات مادر: لیسانس

تحصیلات پدر: دیپلم


مصاحبه گر: سیده مهتاب حسینی 


آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟

خیر. گاهی پیش می آمد که به طور کامل به مطالب بودجه بندی نرسیده باشم اما در هیچ آزمونی غیبت نداشته ام.

 

پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

این استمرار و پیوستگی باعث شد مدیریت آزمون و مدیریت زمان را به خوبی مدیریت کنم و یاد بگیرم همیشه قرار نیست در همه ی آزمون ها در بهترین موقعیت خود باشم بلکه با مدیریت آزمون و حفظ روحیه آزمون ها را شرکت کنم. 


آیا در آزمون های هدفگذاری شرکت میکنید؟

بله. هدف من از شرکت در این آزمون ها رفع اشکال دروسی است در که در آزمون ها تراز پایین تری داشتم و نتیجه این آزمون ها بالا رفتن تراز دروس ضعیف آزمون قبل بود.


آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنید؟

بله در آزمون های مشابه شرکت می کنم. شرکت در آزمون های مشابه خیلی به من و عملکردم در آزمون های اصلی کمک کرد این آزمون ها به من کمک کرد که قبل از آزمون اصلی وضعیت خودم را به طور نسبی بسنجم و برنامه ریزی کنم و هدف گذاری و استراتژی های آزمونم را بچینم و با یک آشناییت سرجلسه حضور پیداکنم. بعد از آزمون مشابه نقاط قوت و ضعفم پیدا می کنم و آن ها را یادداشت می کردم و ثبت این موارد باعث می شد آزمون بهتری راشرکت کنم.


شرکت در این آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟

آزمون ها باعث شد که متوجه شوم کدام مطالب از ه ردرس مهم و کلیدی و تست خیز تر هستند و به طور کلی کمک به مدیریت زمان و سبک تست زنی هوشمندانه تر که مشکل اصلی که در نیم سال اول داشتم.


مطابق برنامه ی راهبردی حرکت میکنید؟

بله. عامل اصلی نظم در برنامه مطالعه درس های من برنامه راهبردی بود. به این شکل که بعد از هر آزمون که قرار بود برای آزمون بعدی برنامه ریزی کنم طبق بودجه بندی برنامه راهبردی ابتدا یک برنامه حجمی برای خودم تعیین می کردم و سپس به طور جزئی در روزهای هفته پخش می کردم. به طور کلی برنامه درسی من مدار تست می چرخد اما در هفته اول اگر جای اشکال داشتم در هفته اول درسنامه و کتاب مطالعه داشتم اما هفته دوم بیشتر تست می زدم و رفع اشکال می کردم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟

نقطه قوت پایدار من درس شیمی بود. در شیمی هر روز یک روتین مطالعه کتاب درسی داشتم و خواندن کتاب درسی شیمی خیلی در این مورد تاثیرگذار بود.


دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله، در نظم مطالعه درسیم بسیار کمک کننده بود.


روش های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می کنید؟

بله. روش برگشت به عقب و زمان های نقصانی به من خیلی کمک کردند.


در چه درس هایی با تغییر روش تغییر مثبتی داشتید؟

در درس زیست شناسی. علیرغم انرژی زیادی که در مطالعه زیست داشتم نتیجه مطلوبم را نمی گرفتم اما در دوران جمع بندی که به صورت ترکیبی مطالعه می کردم و تست می زدم و پیشرفت درصد و ترازم را دیدم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟

بعد از آزمون اول تست های غلط و نزده را بررسی می کردم و دلیل هرکدام را یادداشت می کردم و سپس یک مرور سریع از سوالات درست انجام می دادم.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی تان استفاده می کنید؟

کارنامه پروژه ای و 5 نوع درس. هرکدام از آن ها گویای عملکرد من در مباحث بود که با بهره گیری آز آن نقاط مثبت و منفی استخراج می کردم و سعی بر رفع نقاط منفی داشتم.   

               

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می بینند؟

همیشه مدیون حمایت های خانواده ام و پشتیبانی آن ها هستم امید خوشحالی آن ها قوت قلبی برای ادامه مسیر بود. پدر و مادرم درجریان تمام جزئیات عملکردم در آزمون ها بودند. اگر آزمونی مطابق میلم نبود یا افت داشتم همیشه به من انرژی می دادند تا با اعتماد به نفس آزمون های بعدی جبران کنم.


اولین تر از شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسیدید؟

اولین ترازم 6200 و در نهایت به 6900 رسیدم.

Menu