گفت و گو با کیانا زند مهر؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی : نام شهر و استان : شاهین شهر-اصفهان میانگین تراز: 6300 معدل : 82/19 سال‌های حضور در کانون : 1 سال تحصیلات مادر : لیسانس - دبیر تحصیلات پدر: دیپلم - آزاد مصاحبه‌گر

گفت و گو با کیانا زند مهر؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم انسانی

 نام و نام خانوادگی : کیانا زند مهر

نام شهر و استان : شاهین شهر-اصفهان

میانگین تراز: 6300

معدل : 19/82

سال‌های حضور در کانون :  1 سال

تحصیلات مادر : لیسانس - دبیر 

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم - آزاد

شغل و مصاحبه‌گر : شهناز منادی 

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین آزمون6000_ آخرین آزمون 6600. 

 

مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

مهم ترین دلیل پیشرفت تکرار درس هایی که فکر می کردم تسلط کامل دارم چون با هربار خواندن حس می کردم نکاتی بوده که در سری های قبل دیده نشده.

 

برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

برای نوروز جمع بندی و مرور تمام مباحث پایه و بررسی و تحلیل دوباره آزمون های جامع گذشته.

 

منابع شما برای دوران نوروز چیست؟

منابع من برای دوران نوروز منابع قبلی ام بود و بیشتر جمع بندی کردم که از خود کتاب درسی کمک گرفتم.

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

بعد از نوروز قسمت هایی از پایه دوازدهم به خصوص نیم سال دوم که کمتر مرور شده بودند را خواندم و کنکور های اخیر و آزمون های ازمایشی با بودجه کنکور را تحلیل کردم.

 

از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟

من تا اسفند درس هایم را تمام کردم و ابتدا پایه را جمع کردم و سپس دوازدهم درست با برنامه و بودجه قلم چی برای آزمون ها پیشرفتم چون نظم خوبی داشت ولی تست ریاضی و عربی که مهارت محور بودند را سعی می‌کردم در اکثر روزهایم داشته باشم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها... راستش سال یازدهم به دلیل نخواندن و نرسیدن به مباحث آزمون دو آزمون غیبت کردم و به شدت در نظم کلی درس خواندنم تاثیر گذاشت و تصمیم گرفتم که حتی اگر آزمونی را نخوانده بودم حتما در آزمون شرکت کنم و این باعث می‌شد به مراتب نظم درس خواندنم زیاد بشود و بتوانم به کل بودجه آزمون برسم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

برای مدیریت زمان راستش خودم هم مشکل دارم اوایل خیلی شدید بود و یک آزمون که بعد از چند آزمون غیر حضوری رفتم کامل درس آخر دفترچه دوم که اقتصاد بود را نتوانستم جواب بدهم وقتی امدم خیلی ناراحت بودم...اول متوجه شدم دلیل اصلی این بود من در آزمون غیر حضوری کمتر به زمان توجه دارم و با آرامش بیشتر جواب می دهم و تصمیم گرفتم تا حد امکان تمام آزمون های بعدی را حضوری بدهم و بعد سعی کردم بفهمم روی کدام درس ها وقت بیشتری صرف می کنم که زمان کم می اورم و در تست زنی ازمایشی ان درس زمان را کمتر می کردم تا خودم را مجبور کنم به زمان حتی کمتر و از آزمون های بعدی هر درس را در زمان خودش می زدم حتی نصف سوال های ان درس را زده بودم.در کنکور هم استفاده کردم و راضی هم بودم.

 

ایا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

مشابه پارسال را شرکت می کنم تا جایی که فرصت داشته باشم

انگیزه ام از این کار آشنایی بیشتر با تست ها و نتیجه اینکه نکاتی که با گاهی ساده از کنار آنها می‌گذارم در پاسخ نامه بررسی می کردم و به آزمون اصلی کمک می‌کرد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

بله تا جایی که می شد مطابق برنامه راهبردی پیش می رفتم چون خیلی برنامه و بودجه بندی خوبی داشت و من چون خودم برنامه می نویسم و از مشاور کمک نمی گیرم بودجه بندی قلم چی بیشترین نظم و به کار من می داد و برای شخصی سازی هم من بودجه را سعی می‌کردم بخوانم و در درس هایی که درصد پایینی دارم در برنامه ام بیشتر مطالعه شان کنم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

برای تحلیل آزمون ها من همه ی سوالات را دوباره نگاه می کنم جواب می دهم و پاسخنامه را می خوانم که البته زمان گیر است اما بیشتر به پاسخ های اشتباهم توجه می کنم و تلاش می کنم نکته مورد توجه سوال را از پاسخنامه متوجه بشوم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

در درس های مختلف متفاوت است درسی مثل ریاضی و عربی و قسمت هایی از فنون مثل عروض و ارایه تست بیشتر موجب تسلط بهتر می‌شود اما درس هایی مثل تاریخ و جغرافی تمرکزم بیشتر بر مطالعه بود درس هایی مثل فلسفه و جامعه ترکیبی بود اول تلاش می‌کردم خوب متوجه بشوم بعد نکات را به خاطر بسپارم و بعد تست بزنم. در اوایل کار بیشتر مطالعه می‌کردم اما اواخر بیشتر تست زدم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب های سه سطحی برای ریاضی استفاده کردم و چون پله پله و دسته بندی شده درجه سختی سوال ها مشخص شده بود به خوبی متوجه سطحم و پیشرفت و تسلطم در هر مبحث می شدم از کتاب زرد که چند کنکور اخیر را داشت در دوران نزدیک به کنکور استفاده کردم که به آشنایی من با سطح سوالات نگاه طراح و فضای آزمون تا حدودی کمک کرد.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

 درس های پایه را در تابستان یک دور خواندم و در طول سال نیز با بودجه قلم چی پیش رفتم و در دوران نوروز نیز جمع بندی کردم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

در نیم سال دوم ساعت مطالعه ی مفیدم را بالا بردم و تمرکزم را تا حد ممکن به درس خواندن اختصاص دادم و تلاش کردم به موضوعات مختلف کمتر بپردازم.

 

شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

من با خودم تصور کردم کنکور اردیبهشت کنکور اصلی من است تا پس از آن به امتحان نهایی و دروس عمومی که کمتر تسلط داشتم بپردازم و از طرفی نیز با خودم می گفتم همچنان کنکور تیر را داریم و این تا حد زیادی از استرس من کم کرد.

Menu