گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ محمدامید طباطبائیان پایه دوازدهم

آزمون‌های سال قبل کانون را دانلود کردم و 2کنکور سراسری سال قبل را تست زدم و تحلیل انجام دادم ، پیدا کردن سوالات منحصرا زبان سخت است و یک مزیتی که آزمون‌های کانون دارد این است که آزمون‌ها باعث می‌شود س

گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ محمدامید طباطبائیان پایه دوازدهم

نام و نام خانوادگی : محمدامید طباطبائیان

پایه : دوازدهم منحصرا زبان

نام شهر و استان : تهران

نام مدرسه : ماندگار البرز

سال های حضور در کانون : 3 سال

میانگین تراز : 6789

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : مهندس الکترونیک ، لیسانس

مصاحبه گر : آذر قهرمانی


بهترین ترازتان در آزمون امسال و میانگین تراز خود را بفرمایید؟

بیشترین ترازم 7252 و میانگین ترازم 6789 می باشد.


مهم ترین علت پیشرفت خود را در آزمون و مدرسه در چه چیزی می دانید؟

با برنامه مدرسه و برنامه آزمون کانون پیش رفتم، هر چقدر هم که دانش عمومی داشته باشی آن ها را باید روی قفسه بگذاری تا بتوانی نتیجه بگیری.


چرا و به توصیه چه شخصی در آزمون های کانون ثبت نام کردید؟

سال هشتم که بودم کانون مهم ترین و بهترین مرکز آموزشی در ایران بود و تصمیم گرفتم در آزمون های کانون شرکت کنم ، سال یازدهم و دوازدهم هم به انتخاب مدرسه برای آشنایی با سوالات مختلف و کیفیت آزمون ها شرکت کردم.


جمع بندی برای کنکور اردیبهشت را از چه زمانی شروع کردید؟

از دو هفته آخر مانده به کنکور ، آزمون های قبل کانون را دوباره تست زدم و تحلیل کردم ، کلماتی که مشکل داشتم را دوباره خواندم و تست زدم.


مهم ترین منابع مطالعاتی که برای دوران جمع بندی استفاده کردید را بفرمایید؟

آزمون های سال قبل کانون را دانلود کردم و 2کنکور سراسری سال قبل را تست زدم و تحلیل انجام دادم ، پیدا کردن سوالات منحصرا زبان سخت است و یک مزیتی که آزمون های کانون دارد این است که آزمون ها باعث می شود سوالات متنوع تر را زیاد ببینی و راه قبولی را هموار می کند.


هدف شما از شرکت کردن در آزمون های کانون به صورت پیوسته به چه علت می باشد؟

من همیشه به صورت حضوری آزمون شرکت می کنم و فقط یک بار به علت بیماری آنلاین شرکت کردم ، نتیجه پیوستگی در دو بخش است یک بخش فاز روحی ماجرا که بعدا متوجه می شوم که چقدر منحصر به فرد و پای کار هستم ، بخش دوم این که هر کاری را که زیاد تکرار کنی در آن ماهر می شوی.


برنامه شما برای آمادگی امتحانات نهایی به چه صورت است؟

تا قبل از کنکور اردیبهشت روی زبان تخصصی بیشتر کار کردم ولی از الان به بعد روی دروس عمومی بیشتر تمرکز می کنم،چون روی دروس اختصاصی نیز قوی هستم.


شما دفتربرنامه ریزی دارید؟ این دفتر را چگونه تکمیل می کنید؟

بله ، همیشه به صورت روزانه دفتر را تکمیل می کنم و کارهای درسی مثل باکس های مطالعاتی من که 1:30 است و روزانه به طور میانگین 6 ساعت مطالعه دارم را در آن یادداشت می کنم.


نقطه قوت شما چه درسی است و روش مطالعه خود را بفرمایید؟

درس زبان چون بیشتر حفظیات است ، اول مطالب را مداوم می خوانم و پس از دو ساعت مجدد در بازه زمانی کمتر مطالب را تکرار می کنم و سپس دو روز بعد نیز این کار را انجام می دهم و تکرار و تمرین باعث می شود که درس زبان نقطه قوت من باشد.


از کدام منبع کانونی بیشتر استفاده می کنید؟

رشته من در دبیرستان ریاضی است ولی برای کنکور زبان آماده می شوم و در آزمون های کانون شرکت کردم ، از کتاب آمار و احتمال آبی استفاده می کنم ، در سال یازدهم از همه کتب های سه سطحی و در سال دوازدهم از کتاب بنفش فیزیک استفاده کردم ، من سال یازدهم برای درس آمار سرکلاس نرفتم و خیلی سخت بود که درس را یاد بگیرم با کتاب آبی کانون توانستم این درس و مبحث را یاد بگیرم ، نام کتاب سه سطحی به صورت نسبتا دشوار ،دشوار و دشوارتر بسیار جذاب و خوب است و این کتاب طبقه بندی مناسبی نیز دارد.


آیا از روش های مدیریتی زمان استفاده می کنید؟

بله البته من یک روش ویژه برای خودم دارم که به این صورت است: سراغ سوالاتی که شک دارم نمی روم ، برای سوالاتی که 70%شک دارم که گزینه صحیح است باکس های 4سوالی در نظر می گیرم یعنی حداقل از 4سوال به 1سوال صحیح پاسخ خواهم داد که در بدترین شرایط خنثی می شود.


چه افرادی در پیشرفت شما بسیار تاثیرگذارند؟

از پدر و مادر عزیزم کمال تشکر و قدردانی را دارم ، در همه شرایط پشتیبان من هستند به من دلگرمی می دهند و من را حمایت می کنند، از معلم حسابانم اقای فیضیان و همچنین معلم فیزیکم که نگاه به درس را به من یاد دادند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

Menu