نام و نام خانوادگی : ثمین صفرپور
پایه : دوازدهم تجربی
نام شهر و استان : فردیس، البرز
میانگین تراز:۶۷۹۰
شغل و تحصیلات مادر: دبیر ، فوق لیسانس میکروبیولوژی
شغل و تحصیلات پدر: کارمند آموزش پرورش استاد دانشگاه ، فوق لیسانس فلسفه
سالهای حضور در کانون :۵ سال (هشتم،نهم،دهم،یازدهم،دوازدهم)
چند آزمون شرکت کرده است:۱۳۰ آزمون
مصاحبه گر : پرنا بن موسي
تصمیمات شما برای نیمسال دوم چیست؟
پیش روی سریع مطالب و اتمام آن ها قبل از دوران عید به همراه مرور نیمسال اول.
با توجه به کارنامه نیمسال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
ادامه روند جمع بندی و تقویت مهارت آزمون دادن ازطريق آزمون های شبیه ساز و سراسری سال های اخیر، هم چنین شروع مرور دروس عمومی برای امتحانات.
سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
من تمام دروس را در دوران عید تمام کردم و سعی داشتم جمع بندی خوبی از پایه یازدهم داشته باشم به این منظور به سراغ منابع سوم و چهارم از بیشتر دروس رفتم و یادگیری خود را تثبیت کردم.
آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.
بله از کتاب نوروز به صورت چند روز یک بار استفاده می کردم و در برنامه ام برایش زمان می گذاشتم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر. آزمون بخشی از زندگی من شده و در تمام آزمون ها چه هدیه و چه اصلی شرکت کردم وغیبتی نداشتم، زیرا پیشرفت همراه با پیوستگی است حتی اگر نتیجه دل خواه در آزمون حاصل نشود.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
بدین گونه که اشتیاق به اصلاح اشتباهات و امتحان، روش و مهارت جدید و پیشرفت، تنها با ادامه دادن و ترک نکردن آزمون ها خودش را نشان می دهد.
آیا در آزمونهای هدف گذاری شرکت میکنید؟ انگیزه شما چه بود و فایده آن برای شما چه بود؟
بله،شرکت می کنم . زیرا سطح سوالات آزمون های هدف گذاری فرصت خوبی برای آزمایش کیفیت هفته اول است و ایرادات یادگیری و نواقص را نشان می دهد.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ انگیزه شما چه بود؟
بله ، بیشتر جهت تمرین زمان بندی و حفط مهارت شرکت می کنم.
آیا مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنیدو آیا با برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
اغلب همین طور است ، برنامه ی راهبردی یک دید کلی برای برنامه ریزی می دهد و درادامه، برنامه ریزی شخصی همراه با مسائل مدرسه ترکيب مناسب وقابل اجراست به گونه ای که اگر مدرسه هماهنگ باشد که در اغلب موارد همین گونه است،یادگیری در مدرسه تکمیل و بخش تست و تسلط همراه با برنامه راهبردی رقم می خورد.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
بیشترین درصد من مربوط به زیست است.
در ابتدا باید یادگیری مفاهیم درس انجام گیرد، یعنی بدانیم اصل درس درباره ی چیست و در پس زمینه ذهن مان تصوری از آن داشته باشیم که این اتفاق با تدریس معلم یا مطالعه روزنامه وار اتفاق میافتد و در ادامه تمر کز بر متن کتاب و زدن تست آموزشی در همان آغاز مطالعه کتاب میتواند به یادگیری شما جهت دهد و در ادامه سخت تر کردن تست ها برای تسلط و گردآوری نکات و در آخر تست های زمان دار و به اصطلاح سنجشی به صورت مکرر و برگشت به کتاب جهت رفع اشکال.
شما دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
بله ،من از کلاس هشتم از این دفتر استفاده می کنم و برای ارزیابی عملکرد بسیار مفید است.
شما تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کنید؟
بله اهمیت این تکنیک ها به اندازه دانستن مطالب ارزش دارد.من از تکنیک زمان نقصانی برای دور برگشت در هر درس استفاده می کنم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
ابتدا سوالات غلط و نزده را بررسی می کنم و سپس به سراغ سوال های درست رفته و در دفترم در ۴ بخش هر سوال را از نظر علمی،عملکردی،مدیریت مشکل مطالعه و چگونگی حل آن تحلیل می کنم.
شما از کدام کارنامه های جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیخود استفاده میکنید؟ این کارنامه ها چه ویژگیهایی دارند؟
از کارنامه اشتباهات برای دوران جمع بندی و کارنامه مبحثی که برای مرور سوالات مهم بسیار بیشتر مورد استفاده من بودند.