گفتگو بافهیمه قائینی ؛قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

پیوسته بودن در آزمون به من انگیزه می‌داد و باعث می‌شد نظم و استمرار من به هم نریزد و در کل آزمون شرکت کردن برای من یک عادت شده بود.

گفتگو بافهیمه قائینی ؛قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

 نام ونام خانوادگی: فهیمه قایئنی 

پایه:یازدهم انسانی 

نام شهر واستان:شهربابک،کرمان       

سال های حضور در کانون:2 سال( دهم ،یازدهم )

تعدادشرکت در آزمون : 23 آزمون

 شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، لیسانس الهیات

شغل و تحصیلات پدر: دبیر، لیسانس ادبیات عرب

مصاحبه گر : مطهره زین الدینی    

 هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف‌های زیادی وجود دارد اما مهم ترین آن‌ها این بود که خودم را بسنجم ، نسبت به خودم شناخت پیدا کنم،  با تیپ سؤالات بیشتری آشنا شوم، نکات وتجربه های زیادی از شرکت در آزمون ها کسب کنم، اشکالات خود را بفهمم و با نقاط قوت و ضعف خودم آشنا شوم. همچنین عادت آزمون دادن را در خودم ایجاد کنم و در کل شرکت در آزمون باعث پیشرفتم می‌شود وکمکم می‌کند مدیریت زمان را یاد می گیریم ویک تمرین برای من می باشد.

 

  دلیل شرکت شما درآزمون‌های هدیه و هدف گذاری و مشابه پارسال چه بود؟

من درکنار آزمون‌های اصلی که دو هفته یک‌بار برگزار می‌شود سعی می‌کردم تا حد امکان در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت کنم چون باعث می‌شود برای آزمون های اصلی آماده تر‌ شوم.  

 

 از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟چه نتایجی برای شما داشت؟

 من از آزمون شرکت کردن بسیار لذت می برم و برای من یک نوع تفریح به حساب می‌آید و حتی در مواقعی که کاملاً به بودجه بندی نمی‌رسیدم وکامل دروس را مطالعه نکرده بودم نیز سعی می‌کردم در آزمون شرکت کنم. چون شرکت در آزمون باعث به وجود آمدن نظم وانگیزه ام می‌شود و اگر هم نتیجه‌ی دلخواه خود را نمی گرفتم، تلاشم‌ را بیشتر می‌کردم  و باعث می‌شد که متوجه شوم در کدام مباحث تسلط زیادی ندارم و تلاش کنم که به تسلط برسم وخودم را قوی کنم.

 

 پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

پیوسته بودن در آزمون به من انگیزه می‌داد و باعث می‌شد نظم و استمرار من به هم نریزد و در کل آزمون شرکت کردن برای من یک عادت شده بود. هر بار آزمون شرکت کردن باعث می‌شد اگر در آن تراز بالایی کسب می‌کردم خودم را در همان سطح نگه دارم و سعی کنم هم در صد و هم تراز خودم را بیشتر کنم واگر هم نتیجه‌ی دلخواه را نمی گرفتم انگیزه ام برای آزمون شرکت کردن کم نمی شد و از آن درس می گرفتم  که تلاش خودم را بیشتر کنم و نقاط ضعف خودم را تقویت کنم و من این باور را دارم که نتیجه‌ی من بستگی به تلاش کردن من دارد.

 

شرکت در این آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

شرکت در آزمون ها باعث شد در مدرسه نمرات بالایی کسب کنم و همیشه برای امتحانات مدرسه آماده باشم وگاهی جلوتر از مدرسه پیش بروم و از بقیه‌ی هم کلاسی های خود جلوتر باشم.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبرد‌ی حرکت می‌کنید؟چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟

بله، من با برنامه‌ی مشاورم و برنامه‌ی راهبردی کانون پیش می‌روم ومشاورم سعی می کرد طبق برنامه‌ی کانون به من برنامه بدهد. برای برنامه ریزی آزمون در هفته‌ی اول به مطالعه‌ی کتاب و درس نامه می‌پردازم و در آخر شب مطالب مطالعه شده ی روزانه را مرور می‌ کنم و چند تست از آن مباحث کار می کنم. در هفته‌ی دوم به مرور مباحث و حل تست و نمونه سؤالات تشریحی می‌پردازم و در روز پنج‌شنبه‌ی قبل از آزمون در آزمون مشابه پارسال شرکت می‌کنم و درس‌هایی را که طی این دو هفته مطالعه کرده ام را مرور می کنم وتست هایی که نشان دار کرده بودم را مجدد مرور می کنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند ؟روش مطالعه‌ی آنها را توضیح می‌دهید؟

 تقریباً بیشتر دروس نقاط قوت من هستند. روش مطالعه‌ی من به این صورت است که، سعی می‌کنم درس هر روز را همان روز بخوانم و چند نمونه سوال از آن مباحث حل کنم و بعد به مطالعه‌ی کتاب می پردازم و در آخر هم از آن مباحث تست کار می‌کنم و سعی می‌کنم با همه‌ی نمونه تست ها آشنا شوم و مرور های من بیشتر دو روز یک بار و هفته ای یک بار و ماهی یک‌بار می‌باشد.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، من برنامه روزانه‌ ی خود و دستاورد های مثبت و منفی خودم را در هفته و همچنین هدف ها و تصمیماتی که برای هفته آینده دارم را در دفتر برنامه ریزی یاداشت می‌کنم، کمکی که دفتر برنامه ریزی به من می‌کند این است که وقتی ساعت مطالعه ی دروس، مطالعات فوق برنامه و فضای مجازی و...و خواب را یادداشت می کنم ، زمانی که آخر هفته به دفتر برنامه ریزی نگاه می کنم متوجه شوم که در کدام دروس مطالعه ی بیشتری و در کدام دروس مطالعه‌ی کمتری داشته ام و زمان خواب و استفاده از فضای مجازی‌‌ام چه میزان بوده است که آنها را کمتر کنم و بیشتر به مطالعه ی دروس بپردازم.

 

  تحلیل آزمون راچگونه انجام می دهید؟

من پاسخ برگ کاغذی را از کانون تهیه می کنم  و تحلیل آزمون را انجام می‌دهم و به تحلیل علمی و عملکردی آزمون می پردازم. چون تحلیل آزمون از آزمون دادن مهم تر است و با نقاط قوت و ضعف خود آشنا می‌شوم. روش تحلیل آزمون من این است که تمام سؤالات را تحلیل می‌کنم، چه سؤالاتی که نزده ام و اشتباه پاسخ داده ام  و یا آنهایی را که درست زده ام. سؤالات غلط و نزده ی خود را تمرین می‌کنم و یاد می‌گیرم و آنها را حل می‌کنم و سؤالات مهم و نکته دار را در کتاب یادداشت می کنم و آنها را در حاشیه‌ی کتاب و در دفتر نکات می‌نویسم .                                                                  

                                                                                                                                                         

 نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر مادر در این سال ها چگونه بوده؟

پدر و مادر من بسیار دلسوز و پیگیر کار من هستند و سعی دارند آنچه را که در حد توان شان است را برای من انجام دهند و در تمام مراحل زندگی با من همراه بودند و به من امید و انگیزه می‌دهند. زمانی که در آزمونی نتیجه ی مطلوبی نمی‌گیرم با من صحبت می‌کنند که عملکرد های ضعیف من را شناسایی و آنها را رفع کنم همیشه من را حمایت می کنند و از آنها تشکر فراوان دارم .

 

 سال گذشته برای امتحانات پایان سال چه برنامه ای داشته اید؟وچه نتیجه ای گرفته اید؟

در سال گذشته امتحانات پایانی خود را با برنامه ریزی دقیق پیش بردم و مرور تشریحی و تستی برای امتحانات پایانی داشتم و نتیجه ی بسیار خوبی گرفتم.

 

 امسال برای امتحانات پایان سال چه برنامه ای خواهید داشت؟

من دراین بازه باقی مانده برای امتحانات نهایی خرداد ماه سعی می کنم تا زمان شروع امتحانات درس ها را مطالعه  کنم و با برنامه‌ریزی دقیق پیش بروم. همچنین هم سؤالات تستی و هم تشریحی کارکنم و به رفع اشکالات خود بپردازم و عقب ماندگی های خود را جبران کنم و در کلاس‌های جمع بندی شرکت کنم و نمونه سؤال حل کنم و خود را درگیر حواشی و جو مشاوره ای فضای مجازی قرار ندهم و خودم را با کسی مقایسه نکنم و به برنامه خودم پایبند باشم.

 

  برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سؤالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

 بله، من همیشه از نمونه سؤالات و کتاب‌های آبی کانون و کتاب های جامع کمک می گیرم و از نمونه سؤالات داخل سایت هم در ایام امتحانات و حتی پرسش های کلاسی استفاده می‌کنم و همچنین از کتاب‌های زرد و جمع‌بندی و سه سطحی ...استفاده می کنم.


 برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

من قصد دارم در تابستان به مطالعه کامل دروس پایه دهم، تکمیل و مرور دروس پایه یازدهم و شروع دوازدهم بپردازم و اشکالات خود را رفع کنم و تلاش خود را بیشتر کنم.

Menu