گفتگو با دریا مومنی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ هدف اصلی من برای شرکت در آزمون‌ها مقایسه کردن شرایط محتلف درس خواندن خودم در طول سال تحصیلی و تلاش برای ارتقا دادن و رفع نقاط ضعفم بود به نظرم ازمون دادن

گفتگو با دریا مومنی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: دریا مومنی

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان :  سرواباد -کردستان

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار – دوم ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر: مغازه دار – پنجم ابتدایی

میانگین تراز:6310

معدل :19.29

سال‌های حضور در کانون : 3سال

چند آزمون شرکت کرده است:57


مصاحبه‌گر : چیا شیخ عارفی

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
  2. هدف اصلی من برای شرکت در آزمون ها مقایسه کردن شرایط محتلف درس خواندن خودم در طول سال تحصیلی و تلاش برای ارتقا دادن و رفع نقاط ضعفم بود به نظرم ازمون دادن برای هر کنکوری جزء اولویت است هم از لحاظ رقابت هم از لحاظ آمادگی جلسه ی کنکور.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟
  2. همانطور که همه اطلاع داریم تعداد اشتباه کم و درست زیاد در کسب رتبه ی برتر و تراز خوب چه در آزمونها چه در کنکور خیلی مهم است و من در طول سال همیشه سعی کردم با هدف گذاری و تعین چند از ده هدف رو مشخص کنم به همین خاطر بسیاری از مواقع تعداد اشتباهاتم خیلی کم می شد و همین کار باعث می شد هر ازمون بیشتر از 80 پاسخ درست داشته باشم .

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟  
  2. هرچه ازمون بیشتری شرکت کرده باشیم نشانه های بازیابی و بهتر و بیشتری داریم به همین خاطر در بیشتر ازمون های هدف گذاری و تمامی آزمون های هدیه شرکت کرده ام.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟
  2. مطمینا خستگی برای همه اتفاق می افتد درس خواندن بیشتر ولی اینکه بگویم از آزمون دادن خسته شدم واقعا نه.   حتی اگر به عقب برگردم حتما چند سال زودتر در ازمون ها شرکت می کردم چون شرکت کردن در ازمون ها و ارزیابی کردن آنها نقاط ضعف و قوتم را بهتر به من نشان می داد و باعث رفع نواقصم می شد. 

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
  2. پیوستگی در ازمون ها باعث نظم خاصی در طول هفته برای من می شد دانش آموز با تحلیل ازمون و مقایسه کردن ساعت مطالعه و کیفتش در چند ازمون می تواند خود را بالاتر بکشد من  با همین روش توانستم کم کم ترازم را افزایش بدهم هرچند فراز و نشیب هایی هم داشتم ولی در کل بیشتر از 1000 تا پیشرفت داشتم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
  2.  هر چند که امسال فارغ التحصیلم ولی در زمان مدرسه هدف گذاری و پر نمودن دفتر برنامه ریزی باعث می شد وقتم کمتر تلف شود و به هر دو برسم.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله از زمانی که به کانون آمده ام راهنمای اصلی من برنامه راهبردی کانون بوده است شاید هم جلوتر در طول هفته ی اول بیشتر مباحث را می خواندم وهفته ی دوم رفع اشکال می کردم و تست کار می کردم. 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
  2. در درس روان شناسی و جامعه شناسی بیشتر آزمون ها 100 می زنم  اولین کار مفهومی خواندن و درک کامل متن بود خط به خط متن را  می خواندم و تحلیل می کردم و بخش های مختلف کتاب را به هم ربط می دادم  این کمک زیادی به من می کرد .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 
  2. بله من دفتر برنامه ریزی را در آخر هر شب پر می کنم و آخر هفته ها با هفته ی قبل مقایسه می کردم دفتر برنامه ریزی باعث ارزیابی عملکرد من در طول سال می شد.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. چون من درحوزه ی روستایی هستم متاسفانه  دفترچه ی پاسخ به دست ما نمی رسد  بعد ار آزمون که به خانه برمی گردم دوباره سوالات را نگاه می کنم و سوالات وقت گیر و محاسباتی که در سر جلسه ی آزمون وقت نمی کردم جواب دهم   حل می کردم و بعد از دانلود دفترچه پاسخ سوالات اشتباه و بیشتر اوقات نزده ها را نیز بررسی می کردم و گاهی شماره ی تست ها رو یاداشت کرده و یا هایلایت می کردم و بعدا برای مرور به سراغ آنها می رفتم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
  2. آنها در کار آموزش نمی توانستند به من کمک کنند آما همیشه ترازم را می پرسیدند و با پیشرفتم  بی نهایت خوشحال می شدند و اگر افت می کردم دلداری می دادند و بهم انگیزه می دادند.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟
  2. چون در آزمون جمع بندی نیم سال دوم ترازم خوب بود با اطمینان بیشتری امتحانات را پشت سر گذاشتم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟
  2. با  توجه به اهمیت معدل  در کنکور امسال و رقابت زیاد دانش آموزان با کار کردن نمونه سوال بیشتر قبل از امتحان می خواهم سهم بیشتری از معدل کسب کنم.


 


 


 

 

 

Menu