گفت وگو با مهدی کریمی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از گناباد

تکرار و تمرین زیاد برای دروسی که ضعیف هستید. باید وقت بیشتری گذاشته شود و تست زیادی کار شود، همچنین شرکت در کلاس و کمک گرفتن از معلم میتواند کمک کننده باشد.

گفت وگو با مهدی کریمی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از گناباد

نام و نام خانوادگی : مهدی کریمی 

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: خراسان رضوی-گناباد 

میانگین تراز : 7100

سال های حضور در کانون: 6سال

مصاحبه گر : سمیرا راستی

 

چه مدت در کانون بوده اید؟ دلیل ثبت نام شما چه بوده است؟ 

به مدت 6سال در آزمون های کانون شرکت کرده ام. درسال ششم و در سال نهم با هدف قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه  بصورت جدی تر در آزمونها شرکت می کردم، تاثیر شرکت در آزمون ها را در درس هایم دیده بودم، بعد از آن هم جهت قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه ام.

 

سیستم مطالعه شما چگونه است و چه برنامه ای دارید ؟

از سال یازدهم که به  طور جدی تر درس می خوانم و 90 درصد برنامه ریزی شخصی ام را با کانون هماهنگ می کردم، مگر در مواقعی که در درس خاصی ضعف داشتم و نیاز بود جدا از برنامه کانون هم مطالعه بیشتری داشته باشم. در پایه دوازدهم هماهنگی با برنامه همزمان با مدرسه کمی دشوار تر بود اما باز هم سعی می کردم با برنامه کانون پیش بروم.

 

در کدام درس ها قوت یا ضعیف دارید و چرا ؟

من سعی کرده ام در همه درس ها تعادل را حفظ کنم و همه درس ها را کار کنم و بخوانم و درس خاصی نیست که بگویم خیلی ضعیف هستم در همه دروس سطح قابل قبولی دارم.

 

روشی داری که ضعف خود در بعضی درس ها را از بین ببرید ؟

تکرار و تمرین زیاد برای دروسی که ضعیف هستید. باید وقت بیشتری گذاشته شود و تست زیادی کار شود، همچنین شرکت در کلاس و کمک گرفتن از معلم می تواند کمک کننده باشد. 

 

توصیه ما شرکت در تمامی آزمون هاست. نظر شما چیست؟

به نظر من هم بهترین کار در دوران تحصیل شرکت در تمامی آزمون هاست چون با شرکت در ازمون دانش آموزان متوجه عملکرد خود در دوران تحصیل می شود و این پیوستگی در برنامه و آزمون هاست که بعد از گرفتن بازخورد می تواند به پیشرفت دانش آموزان کمک کند. من اگر در آزمونی غیبت می کردم این خلا را کاملا احساس می کردم .

 

بعد از آزمون روز جمعه چه برنامه ای دارید ؟ 

تحلیل بعضی دروس آزمون را انجام میدهم و اگر روز بعد درس مهمی داشته باشم و یا امتحان داشته باشم به مطالعه درس ها میپردازم  در غیر این صورت استراحت می کنم.

 

چگونه می توانی با خودت و دیگران رقابت کنی و نتایج خود را بالا ببرید؟

من هیچ وقت به خصوص از دوران متوسطه به بعد با هیچ کسی جز خودم رقابت نکردم و همیشه سعی ام بر این بوده که نسبت به خود قبلیم بهتر باشم و هیچ وقت به خاطر دیگران و رقابت با انها درس نخوانده ام بلکه برای پیشرفت و علاقه خودم تلاش کرده ام. ولی همیشه از تجربه های بقیه استفاده کرده ام.

 

بهترین مشاور هر فرد پدر و مادرش هستند. پدر  و مادر در مسیر تحصیلی شما چگونه به شما کمک می‌کردند؟ 

بله مهمترین کسانی باعث شدند من درس بخوانم و سعی و تلاش برای بهتر شدن کنم قطعا پدر مادرم بودند که مشوق من در تمام مراحل زندگی ام بودند و مرا همراهی می کردند.


چه تفریح و سرگرمی دارید؟

بیشترین تفریح من در کنار خانواده بودن است اما به خاطر زندگی در روستا از وقت گذراندن و گردش در طبیعت و رسیدگی به حیوانات هم لذت میبرم و به این کارها علاقه دارم.

 

Menu