گفتگو با سبا بابازاده ؛دانش آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

در این مقاله گفتگو با سبا بابازاده ؛دانش آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی را مطالعه می‌کنید

گفتگو با سبا بابازاده ؛دانش آموز قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : سبا بابازاده کلشانی

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : سلماس ،آذربایجان غربی 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : کارمند بانک ، فوق لیسانس مدیریت

میانگین تراز : 7000

از چه سالی عضو کانون بوده است : از 21 مهر ماه سال 1402

 

مصاحبه‌گر : وحید عسگرزاده

 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید،دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیر، دلیل من این بود که آزمون های کانون باعث می شد من عملکرد مطالعاتی خودم را هر دوهفته یک بار بررسی کنم و ضعف و قوت های خودم را بشناسم و اگر در درسی ضعیف بودم آن را تقویت کنم . به همین دلیل شرکت در آزمون ها و غیبت نداشتن در آن را برای خودم یک قانون می دانستم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

وقتی من در همه ی آزمون ها شرکت می کردم و طبق برنامه ی راهبردی پیش می رفتم از همان اول هفته انگیزه خاصی نسبت به مطالعه درس هایم پیدا می کردم و تلاش می کردم با برنامه و منظم درس بخوانم . این موضوع سبب این می شد که من به همه ی مطالب درسی خود تسلط پیدا کنم.


آیا در آزمون‌های هدف گذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله، زیرا باعث می شود که من نقاط ضعف و قوت خود  را بشناسم و بدانم تا چه حد بر درس ها مسلط هستم و بر اساس آن ها برنامه ی مطالعاتی هفته ی دوم را برای آزمون اصلی قوی تر هدف گذاری کنم .


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله، به دلیل این که آزمون های مشابه پارسال باعث می شود من با نوع سوالات آشنا تر شوم و برای آزمون اصلی آماده تر شوم و به آن عمل کنم.


شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای‌شما داشت؟

با شرکت در این آزمون ها قدرت من در تست زنی  افزایش پیدا کرده است و علاوه بر این ساعت مطالعه و تسلط من بر مطالب افزایش یافته و به دنبال آن در درس هایم پیشرفت زیادی کرده ام.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کردید؟

بله،من هفته اول سعی می کنم تمام مطالب آزمون را بخوانم و به برنامه آزمون برسانم و هفته دوم تا چهارشنبه فقط به تست زنی و نکته نویسی و جمع بندی اختصاص می دهم و سعی می کنم در هفته ی دوم هر شب خلاصه نویسی های هفته ی اول را بخوانم و دو روز مانده به آزمون من یکبار به صورت روزنامه وار درس ها و نکته های مهم را مرور می کنم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من درس های ریاضی و زیست و فیزیک بودند. برای مطالعه ی این دروس در هفته ی اول از جزوات آموزشی و کتاب های درسی و درس نامه کتاب های آموزشی مطالب را می خواندم و خلاصه نویسی می کنم و در هفته ی دوم تست های آموزشی و زمان دار را حل می کنم.


شما دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله. تکمیل دفتر برنامه ریزی باعث می شد من در مطالعه درس ها و ساعت مطالعه ام منظم باشم و متوجه عملکرد روزانه ، هفتگی ، ماهانه خودم شده ودر صورت کوتاهی در انجام برنامه آن را جبران کنم.


مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

مهم ترین چیزی که من این سال ها از کانون یادگرفته ام داشتن نظم ، پشتکار و مدیریت زمان است.


شما تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟

 بله استفاده می کردم مخصوصا از روش زمان نقصانی که مدیریت زمان آزمون به من کمک می کرد و باعث می شد تا اکثر سوال های آزمون را حل کنم و سوالی نباشد که ندیده باشم.


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید.

در درس فیزیک به شدت مشکل داشتم به همین دلیل مرتباً اساتید خود را عوض می کردم و پیشرفتی هم نمی کردم . مسیر خواندن این درس را عوض کردم به این صورت که فقط تدریس یک استاد را ببینم ، سپس با کمک جزوه ی همان استاد مبحث را دسته بندی کنم و به صورت خلاصه بنویسم هر گروه از مطالب با چه روشی حل می شود و بعد به سراغ تست زدن بروم و سعی می کنم متوجه شوم هر سوال از کدام دسته ی تستی است که نوشته ام.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

بلافاصله بعد از آزمون شروع به تحلیل کردن می کنم . ابتدا سوالات اشتباه را بررسی می کنم و نکته آن ها را یادداشت می کنم بعد سوالات نزده را یک بار دیگر حل می کنم و اگر بلد نبودم آن را چندین بار دیگر هم حل می کنم تا تسلط کامل بر آن تیپ سوالات داشته باشم و بعد از آن سوالات درست را یک بار دیگر بررسی می کنم و در آخر سعی می کنم آخر هر ماه یک بار دیگر هر آزمون را حل کنم .


شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟               

از کتاب های آبی برای استفاده از درس نامه ها و از کتاب های سه سطحی برای تست هایی که در سه سطح هستند بررسی می کنم.

 

چه چالش‌هایی امسال داشتید و چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دادید؟

من زمان های نا امید کننده ی زیادی داشتم ولی همیشه این حرف پدر بزرگم که به من می گفت اگر بخواهی کل جهان جلوی اراده ی تو سر‌خم می کنند یادم می افتاد و بعد از استراحت کوتاهی نا امیدی و خستگی ها را کنار می گذاشتم و دوباره قوی‌تر از همیشه تلاش می کردم و به خودم قول می دادم که یک روز جواب تلاش های خود را می گیرم و به خودم افتخار می کنم .


چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟  

از بستگانم، فرزندان عمه هایم در آزمون های کانون شرکت می کردند ولی من پایه نهم بودم که معلم ریاضی ام سرکار خانم غنایی مرا تشویق به شرکت در آزمون های کانون کردند و من اولین بار همان سال با کانون بیشتر آشنا شدم و در آزمون های آن شرکت کردم.


نقش آموزشی خانواده، بخصوص  پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر من به شدت حامی من بودند و هستند.پدرم که از هیچ حمایت مالی دریغ نکرده است و همیشه به من می گوید که برای رسیدن به آرزو هایم تا آخر عمر حمایتم خواهد کرد . مادرم که همیشه مایه دل گرمی من است و من را تشویق می کند.



آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

بله بیشتر مادرم تمام نتایج آزمون ها را بررسی می کند و از همان کودکی به شدت پیگیر درس های من هستند،

در صورت افت در آزمون ها پدر و مادرم مرا سرزنش نمی کردند و همواره به من امید می دادندکه می توانم از این که هست بهتر شوم و برای آزمون های بعدی انگیزه می دادند.


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله بیشتر از نمونه سوالات امتحانی استفاده می کردم . همچنین مطالعه ی مصاحبه با دانش آموزان برتر و قبولی در کنکور همیشه برای من جذاب بوده است.


به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

مهم ترین ویژگی مثبت من اراده و پشتکار قوی ام است. هر چقدر هم شکست خوردم دوباره از نو شروع می کنم و به تلاشم ادامه می دهم.


Menu