گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ شوخان اسماعیلی دوازدهم از سقز

طبق گفته قبلی ام من برنامه مطالعاتی ام را بر طبق برنامه راهبردی پیش می‌برم چون باعث می‌شود به برنامه ام بیشتر جهت بدهد و اهداف کوتاه مدتم مشخص‌تر باشد.

گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ شوخان اسماعیلی دوازدهم از سقز

نام و نام خانوادگی : شوخان اسماعیلی

پایه : دوازدهم زبان 

نام شهر و استان : سقز ، کردستان

معدل : 17/41 

سال‌ های حضور در کانون : 1 سال

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، پنجم ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، سیکل

مصاحبه‌گر : سروه قادری


اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ 

اولین ترازم در آزمون ۱۹ آبان 5794 بود و اکنون میانگین ترازم 6065 است.


مهم‌ ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟ 

از همان موقع که عضو کانون شدم برنامه مطالعاتی ام را بر اساس برنامه راهبردی پیش می بردم و سعی می کردم از هر کجا که تست های منحصرا زبان را بشود پیدا کرد تست بزنم و مطالعه تست محور و زدن تست زیاد با تحلیل چه سوالات غلط و نزده و چه سوالات درست باعث پیشرفتم است.


برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟ 

در این دوران با بهره گیری از پیشنهادات و توصیه های پشتیبانم درباره نحوه مطالعه در این دوران بر اساس تابلو نوروزی ای که از طرف موسسه به دانش آموزان داده شد من نیز برنامه‌ام را بر این اساس پیش بردم ، همچنین مطالعه سه روز یک بار که یعنی حل کنکور سال های قبل به عنوان یک نیاز اساسی را در برنامه ام داشتم و من نیز سعی کردم در طول هفته دو کنکور را حل کرده و تحلیل کنم ، علاوه بر تابلو نوروزی، مطالعه کتاب آبی کانون و دیگر منابع جهت مرور مطالب از جمله منابع من بودند. 


شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

برنامه بعد از نوروز من بیشتر به کار کردن آزمون های جامع تبدیل می شود علاوه بر این آزمون ها مرور مطالب از جمله لغات و خلاصه نویسی ها و نکته هایی که خودم از تست ها جمع آوری کرده ام را نیز شامل می شود.


از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد؟ 

جمع بندی کلی من بعد از آزمون ۱۶ فروردین شروع شده از آن جا که آزمون ۷ و ۱۶ ام فروردین جمع بندی نیمسال اول و دوم بود همان طور که گفتم به زدن آزمون جامع و تحلیل و حتی یادگیری نکات جدید به اضافه رفع اشکال می پردازم.


پیوستگی در آزمون‌ ها چگونه توانسته باعث پیشرفت شما شود؟

از همان ابتدا که عضو کانون قلم چی شدم هدفم این بود که بتوانم مطالعه تست محورم را به طور پیوسته داشته باشم و در بین دیگر داوطلبان سنجیده شوم همچنین بتوانم در شرایط آزمون به صورت حضوری شرکت کنم همه این عوامل باعث شناخت بیشترم در نحوه مطالعه و بر طرف کردن نقاط ضعفم شده اما با وجود همه این موارد در آزمون ها همچنان سوالات جدیدی پیدا می شود که تابه حال شبیه آن ها را حل نکرده باشم.


تکنیک‌ ها و روش‌ های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

روش ضربدر و منها که همه با آن آشنا هستیم روش من است همچنین سوالات شک دار که در آخر دوباره به آن ها می پردازم این روش برای سوالات شک دار جواب می دهد چون در شروع آزمون شاید نکته یا مطلبی از یاد برود ولی بعدا که آزمون را تمام می کنم این بار با خیال راحت تر به سوال فکر می کنم.


آیا در آزمون‌ های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله، هر پنجشنبه هفته دوم آزمون من به حل آزمون مشابه پارسال می پردازم که در جهت محک زدن خود و یادگیری نکات جدید به من کمک می کند.


از کدام یک از کارنامه‌ های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

بجز کارنامه اصلی ام برای درصدها از کارنامه بازیابی هم استفاده می کنم در این کارنامه ابتدا سوالات درست سپس غلط و در آخر نزده ها نشان داده شده است همه این سوالات را من به خصوص برای قسمت گرامر و کلوز تست حل میکنم که ببینم آیا مطالب این مدت برایم جا افتاده است و من آن ها را یاد گرفته ام یا خیر به علاوه این کار باعث مرور تست ها هم می شود.


مطابق برنامه‌ راهبردی درس می‌خوانید؟ 

طبق گفته قبلی ام من برنامه مطالعاتی ام را بر طبق برنامه راهبردی پیش می برم چون باعث می شود به برنامه ام بیشتر جهت بدهد و اهداف کوتاه مدتم مشخص تر باشد.


به طور میانگین و در بازه‌ های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید در طول سال و در ماه‌ های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

در ابتدای کار ساعت مطالعه ام بین ۴ تا ۵ ساعت  بود به مرور این ساعت افزایش پیدا کرد و به ۷ تا ۸ رسید اما در ماه رمضان این ساعت دچار کاهش شد از آن جا که روزه می گرفتم و انرژی کمی برای درس خواندن داشتم ، در مورد نحوه مطالعه ام در ابتدا مطالعه جزوه بیشتر بود اما در اواخر تبدیل به تست زدن بیشتر شده است.


کدام یک از کتاب‌ های کانون را استفاده می‌کنید؟ 

اول کتاب آبی کانون که اولویت من است و بعد کتاب کوچک زرد که کلا کلوز تست و ریدینگ را دارد را مطالعه می کنم این کتاب زرد را من بعد از تمام کردن کلوز و ریدینگ کتاب آبی شروع به مطالعه کردم.


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟ 

تصمیم گرفتم کارهایی که در نیمسال اول کرده بودم و باعث افتم شده بود را ترک کنم در مواردی شیوه مطالعه ام را تغییر دادم و قبلا که تمرکزم روی لغات و گاها کلوز کمتر بود این موارد را سعی کردم افزایش بدهم.

Menu