گفت و گو با هدی سالاری؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم

من از طریق پسر دایی‌ام که قبلا دانش آموز کانون بود و امسال هم کانونی می‌باشد با آزمون‌های کانون آشنا شدم و با مشاوره‌ی خانم احمدی مدیر کانون ثبت نام کردم و در حاضر خواهر و دو برادرم هم کانونی هستند.

گفت و گو با هدی سالاری؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم

نام و نام خانوادگی: هدی سالاری                                           

شهر و استان: قلعه گنج –کرمان 

پایه: ششم  

تحصیلات و شغل پدر:فوق دیپلم - آزاد

 تحصیلات و شغل مادر:لیسانس -فرهنگی

مصاحبه‌گر:مرضیه احمدی 

 

  شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

من از طریق پسر دایی‌ام که قبلا دانش آموز کانون بود و امسال هم کانونی می‌باشد با آزمون‌های کانون آشنا شدم و با مشاوره‌ی خانم احمدی مدیر کانون ثبت نام کردم و در حاضر خواهر و دو برادرم هم کانونی هستند.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟ در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

یک سال ١۴٠٢-١۴٠٣من در همه‌ی آزمون‌ها اصلی به طور کامل شرکت کردم و یک آزمون هدیه هم آزمون دادم.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

من از شرکت در آزمون‌های کانون روش تست زنی را به خوبی یاد گرفتم و پیشرفت زیادی داشتم و توانستم هم در آزمون‌های کانون و برنامه مدرسه تعادل برقرار کنم. 

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من خود را کاملا دانش آموز کانونی می‌دانم چون تمام درس‌ها‌ی خود را براساس برنامه کانون می‌خوانم و در تمام آزمون‌ها به طور مرتب و کامل شرکت می‌کنم با توجه به اهمیتی که نسبت به آزمون‌های کانون می‌دهم و میزان موفقیت خود را می‌سنجم به کانون اهمیت بیشتری می‌دهم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر در هیچ یک از آزمون‌های کانون غیبت نداشتم تا پیوستگی‌ام حفظ شود و در هر آزمون با پیوستگی اشتباهاتم کمتر و ترازم هم رشد می‌کند.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با بررسی سوالات، تحلیل سوالات. مشخص کردن سوالات درست و نادرست و سعی در حل کردن سوالات نادرست باعث پیشرفت من شد.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال و هدف‌گذاری شرکت می‌کردید؟ انگیزه‌تان چه بود؟

فایده آزمون‌های هدف‌گذاری برای شما چه بود. بله، و انگیزه‌ام این بود که برای آزمون اصلی آماده شوم و فایده‌ی آن این بود که میزان توانمندی در زدن تست و عدم توانمندی‌ام را کشف کردم چون با شرکت در آزمون هدف‌گذاری و مشابه که قبل از آزمون اصلی برگزار می‌شود دانش آموز تست‌های متنوع و بیشتری کار می‌کند و می‌داند روی کدام قسمت بیشتر تمرکز کند تا در آزمون اصلی آن‌ها را رفع و نتیجه بهتری بگیرد.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله، زدن تست بیشتر و تحلیل سوالات هر آزمون به من در موفقیت در آزمون‌های کانون کمک می‌کردند.


روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟

من وقتی که دروس تحصیلی و یا تحلیلی را می‌خوانم سوال را متوجه نشوم از آن نمی‌گذرم و سپس تست‌های هر مبحث را می‌زنم و دلیل درست یا نادرست بودن آن را در پاسخنامه نگاه می‌کنم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید.

در تحلیل سوالات آزمون‌ها طوری تحلیل می‌کنم که پاسخ سوالات و روش حل آن‌ها کاملا در ذهنم حک شود و در حل سوالات در کنار پاسخ‌های غلط و نزده پاسخ‌های درست‌ها را هم بررسی می‌کنم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله دلیل این افت فکر می‌کنم کمی بی‌دقتی باشد و من وقتی که در آزمونی دچار افت می‌شوم سعی خود را برای پیشرفت در آزمون‌های پیشرو بیشتر و نقاط ضعف خود را در آزمون‌های قبل پیدا و سپس تحلیل می‌کنم و خانواده بعد از هر آزمون کارنامه‌ام را بررسی و اگر در آزمونی افت داشتم مرا راهنمایی و مشاوره و انگیزه می‌دهند تا بتوانم در آزمون بعدی جبرانش کنم.

 

نقش پشتیبان و مشاورتان در موفقیتتان چقدر بوده است؟

پشتیبانی به موقع، مشاوره‌های تأثیر گذار خانم نوری، اهمیت شرکت در آزمون توسط خانم احمدی.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟

پدر و مادرم، ایجاد انگیزه در مشخص کردن هدف و تلاش و پشتکار تا رسیدن به هدف و انشالله موفقیت در آزمون ورودی تیزهوشان.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟

در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کردید. هوش و دروس تحصیلی، به محض تدریس معلمان سر وقت و به موقع مطالعه می‌کنم، در مدرسه همیشه رتبه‌ی اول در آزمون کسب می‌کنم و همچنین در آزمون‌هایی مثل آزمون کانون.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید. 

من در هوش کلامی که ضعیف بودم سعی کردم در آزمون‌های مفیدی که در کانون گرفته می‌شد و همچنین در تعطیلات نوروزی آن را به نقطه قوت خود تبدیل کنم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

در زدن تست های هوش به طور میانگین ۶ ساعت در طول شبانه روز مطالعه می‌کنم و برای خواندن دروس تحصیلی به طور میانگین ٢ ساعت می‌خوانم.


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز؟ 

دلیل این موضوع چیست. دوران طلایی نوروز، چون در این دوران بازه ی زمانی بیشتری داشتم و توانستم در آزمون ها پیشرفت زیادی داشته باشم و نقطه ضعف خود را به نقطه قوت خود تبدیل کنم.


Menu