گفت‌وگو بارها ریحانی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از اهرم

شعار من: با توجه به کنکور جمعه قبل واقعا همه باید به صورت منظم در آزمونهای کانون شرکت کنند چون واقعا همانند یک آزمون دیگر بود.

گفت‌وگو بارها ریحانی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از اهرم

نام و نام خانوادگی: جیران بحرینی  

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: اهرم،بوشهر

  • شغل و تحصیلات پدر: دیپلم- کارگر 
  • شغل و تحصیلات مادر: دیپلم- خانه دار
  • سالهای حضور در کانون:2 سال
  •  تعداد آزمون امسال:10 آزمون

  • مصاحبه گر: ناهید اهرمیان پور

شعار من: با توجه به کنکور جمعه قبل واقعا همه باید به صورت منظم در آزمون‌های کانون شرکت کنند چون واقعا همانند یک آزمون دیگر بود.


مهمترین سوال:آیا شما در آزمونهای کانون غیبت داشته اید؟ 

  • بله یک آزمون غیبت داشتم ولی بعد از آن آزمون متوجه شدم باید خیلی جدی تر ادامه دهم.تاثیر پیوستگی در آزمون ها باعث شد که مطالب در ذهنم تثبیت شود و در ترازم پیشرفت کردم این پیوستگی تاثیر مستقیم در اجرای دقیق برنامه راهبردی شد و ضمن کم شدن استرسم توانستم مرور به موقع داشته باشم. در واقع پیشرفت خود را مدیون همین پیوستگی شرکت در آزمون هستم.از آنجا که آزمون کنکور همانند قلم چی راس ساعت 8 صبح برگزار شد. من به واسطه آزمون دادن فکر می کردم باز هم دارم یک آزمون کانون می دهم و خیلی در کم کردن استرس من تاثیر داشت.

 

  • آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال:
  • بله شرکت می‌کنم. و همچنان با قدرت برای کنکور دوم(تیرماه) نیز طبق برنامه کانون پیش می روم.مرور تستی و تشریحی مباحث نیمسال اول هر درس پایه دوازدهم و جبران عقب افتادگی و رفع اشکال کتاب‌های آبی به ویژه در درس علوم و فنون و ریاضی و آمار3روش بازخوانی را جدی بگیرم  ابتدا مباحث را مرور می کنم و بعد به حل نمونه سوال می پردازم.

  • کنکور دوم:تصمیمتان برای کنکور دوم:
  • استفاده از کتاب اول که یک تورق سریع به من داد که از خانم اهرمیان پور کمال تشکر را دارم که این کتاب را به من پیشنهاد دادند تهیه کتابهای زرد و جمعبندی متاسفانه من در این قسمت کوتاهی کردم و در کنکوری که گذشت متوجه شدم خیلی ضعیف عمل کردم.

 

آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال:

  • بله شرکت میکنم،و همچنان با قدرت برای کنکور دوم(تیرماه) نیز طبق برنامه کانون پیش می روم.

 

نقاط قوت شما و روش مطالعه:

به خاطر اینکه از آقای محمدحسینی دبیرمان خیلی الگوپذیری دارم دروس فلسفه،جامعه شناسی نقاط قوت من هستند. ابتدا متن کتاب درسی را دقیق می خوانم و برای خودم توضیح می دهم. تمرین‌های کتاب‌های درسی را برای شروع کار حل می کنم. دو الی سه روز بعد همین درس را دوباره مرور می کنم. نکات کتاب کمک درسی کتاب‌های آبی کانون جمعبندی و زرد را کار می کنم و تست حل می کنم.


دفتربرنامه ریزی، تکنیکها و روشهای مدیریت زمان:

در جلسه آزمون از تکنیک زمان های نقصانی و ضرب در و منها استفاده می‌کنم. این روش در دفتر برنامه ریزی به طور کامل توضیح داده شده است و من سعی کردم با پر کردن دفتر برنامه ریزی و همچنین توجه به این روش هم زمان مطالعه ام هم زمان آزمون را کنترل کنم و تاثیر این نظم را در پیشرفت خود مشاهده کردم.

 

تغییر رادیکال در دروس و روش مطالعه چنین دروسی:

علوم و فنون،برای بخش تاریخ ادبیات مرور منظم بر تست زدن ارجحیت دارد ولی برای قسمت های دیگر سبک شناسی، قرابت معنایی، آرایه ادبی، عروض و قافیه به طور روتین تست کار می‌کنم.


تحلیل آزمون:

عصر همان روز بعد از منتشر شدن کارنامه دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون را کنار هم می‌گذارم و تحلیل را شروع می‌کنم. ابتدا سوالاتی که غلط زده ام را تحلیل و بررسی می‌کنم. سپس سوالات نزده و در آخر سوالاتی که درست جواب داده ام نیز تحلیل می‌کنم. و نکات جدید را در کتاب یادداشت می‌کنم.


تحلیل آزمون کنکور اردیبهشت و کتاب فرهنگیان کانون:

هدف من آزمون فرهنگیان می باشد و وقتی آزمون کنکور خودم را بررسی کردم متوجه شدم باید جدیتر کار کنم و با توجه به تنگی زمان تا کنکور بعد باید بیشتر بر روی کتاب های کانون به خصوص کتاب فرهنگیان کانون متمرکز شوم.

Menu