گفتگو با آفرین فاطمی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ اولین تراز من از 5200 شروع شده و تا به امروز به 6800 رسیده است.

گفتگو با آفرین فاطمی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: آفرین فاطمی

مقطع و رشته: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: لالی _ خوزستان

میانگین تراز: 5838

معدل: 75/18

سال‌های حضور در کانون: سه سال

چند آزمون شرکت کرده است: 65

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: فوت شده

 

مصاحبه‌گر :  فریدون احمدی

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

 اولین تراز من از ۵۲۰۰ شروع شده و تا به امروز به 6۸۰۰ رسیده است.


  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

استمرار در آزمون‌ها ، برنامه‌ریزی دقیق و پشتکار مهم‌ترین دلیل برای پیشرفت در آزمون هست.


  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

من در دوران ۱۴ روزه طلایی نوروز با اولویت بندی ۷۰ به ۳۰ پیش می روم.  ۷۰ درصد جمع‌بندی پایه( دهم و یازدهم ) و ۳۰ درصد جمع‌بندی (دوازدهم)

 

 منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ 

من در دوران نوروز از کتاب‌های جمع‌بندی قلم چی کتاب نوروز قلم چی کتاب‌های سه سطحی قلم چی استفاده می کنم.


  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

من بعد از دوران نوروز مستقیماً وارد فاز جمع‌بندی دوازدهم می شوم و از کتاب‌های زرد قلم چی استفاده بهینه‌ای خواهم کرد، و شروع به زدن کنکورهای سال‌های گذشته می کنم.

 

 از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ 

من از اوایل اسفند جمع‌بندی کلی خود را شروع کرده بودم که در نوروز ۷۰ درصد پایه و ۳۰ درصد دوازدهم خواهد بود و بعد از نوروز تمرکزم را کاملاً بر روی دوازدهم و نهایی ها خواهم گذاشت.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی و حضور مستمر من در آزمون‌ها باعث شد انگیزه و تلاشم برای کسب درصدها و ترازهای بهتر و بالاتر بیشتر باشد و روند رو به رشدی در ادامه ی آزمون ها بدست آوردم. در واقع رشد ترازم و نظم مطالعاتی ام را به دلیل پیوستگی در آزمون می دانم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

  بله صد در صد احساس می‌کنم که تاثیر مستقیمی بر روی تراز و پیشرفت من در آزمون‌هایم داشته و به همه ی دانش آموزان عزیز توصیه می‌کنم که اصلاً از این موضوع غافل نشوید.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟

 من معمولاً کارنامه‌ی اشتباهات را خیلی دوست دارم و استفاده بیشترم بر روی این مورد است کارنامه اشتباهات کارنامه بسیار خوبی است و تمام اشتباهات شما را در یک فایل کامل به شما نشان می‌دهد و می‌تواند نقاط ضعف شما را تبدیل به نقاط قوت شما کند.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟

بله برنامه مطالعه و پیشرفت من برنامه ی  راهبردی کانون قلم چی است . به نظر من این برنامه بسیار  کامل و  جامع است . برای هر دانش آمزی با هر شرایطی مناسب است. من در قسمت پیشروی سریع را انتخاب کردم تا به کنکور اردیبهشت برسم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

 من تحلیل آزمون رو به دو قسمت تقسیم می‌کنم تحلیل از نظر علمی و نیز تحلیل از نظر  تکنیکی . منظورم از نظر علمی مربوط به عمق یادگیری مطالب است و منظورم از نظر تکنیکی بیشتر مربوط به اشتباهاتی است که در اثر عدم تمرکز و فراموشی و نیز مدیریت نکردن زمان آزمون بریم پیش می آمد. من  بیشتر تایم خودم را روی سوالات غلط و  سوالات نزده خودم میگذارم. من تایم بسیار زیادی رو برای تحلیل آزمون صرف می‌کنم و مطمئنم که این دلیل پیشرفت من در آزمون‌ها بوده و باور دارم که تحلیل درست آزمون از خود آزمون خیلی مهمتر است.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

 دفتر برنامه‌ریزی قلم چی با وجود ظاهر ساده اش برنامه ای کامل و جامع است. با استفاده از جدول‌هایی که در این دفتر وجود دارد شما می‌توانید ساعت مطالعه روزانه ، هفتگی، و فصلی خود را مشاهده کنید و برای روزهای بعد با چشم باز برنامه ریزی کنید.  استفاده از این دفتر ذهن شما را مرتب و منظم خواهد کرد. 

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ 

 من از کتاب‌های آبی قلم چی،کتاب زرد قلم چی و کتاب‌های سه سطحی قلم چی استفاده می‌کنم.

کتاب‌های آبی قلم چی درسنامه‌های مفید و مختصری در حد نیاز دارند. از طرف دیگر چون سوالات این کتاب ها از کنکور سراسری سال های قبل برگزیده شده اند بنا بر این نزدیک ترین سوالات به کنکور ما خواهند بود. کتاب های سه سطحی هم کتاب های بسیار مفیدی هستند که من به کمک آن ها ترازم را رشد دادم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟

 من تصمیم گرفتم که استمرار و پیوستگی خودم را در آزمون‌ها حفظ کنم هیچگونه غیبتی نداشته باشم .  تلاش خواهم کرد ابتدا دانسته های خود را تثبیت کنم ودر ضمن برای  بهتر شدن ترازم کوشش خواهم کرد.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

خیر من تمام تلاش خودم رو می‌کردم که در هیچ آزمونی هیچگونه غیبتی نداشته باشم و حتی اگر مشکلی برای من پیش میومد و حتی به بودجه‌بندی اون آزمون نمی‌رسیدم سر جلسه حاضر می‌شدم و تنها مطالبی رو که رسیده بودم بخونم جواب می‌دادم و بعد از آزمون حتماً به بهترین شکل آزمونم رو تحلیل می‌کردم.


  1. نقش آموزشی خانواده ؛ بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بوده؟

من متاسفانه پدرم سال های طولانی است که فوت شده و مادر دلسوز و مهربانی دارم که همیشه همراه و همدم من بوده و همیشه با هر نتیجه‌ای به من قدرت ادامه دادن داده است. دست مادرم را می بوسم.

 

 

 

Menu