گفت‌وگو با معصومه راستگو، قهرمان پیوستگی دوازدهم تربیت بدنی

هدفم از شرکت در آزمون‌های کانون شناسایی نقاط قوت و ضعف در درس‌هایم است و با آزمون دادن اشکالات و اشتباهاتمان را متوجه می‌شویم و می‌توانیم به رفع آنها بپردازیم و برای شناخت بهتر از خود و خلاصه می‌توان

گفت‌وگو با معصومه راستگو، قهرمان پیوستگی دوازدهم تربیت بدنی

نام و نام خانوادگی: معصومه راستگو

پایه: دوازدهم تربیت بدنی 

نام شهر و استان: نهبندان، خراسان جنوبی

میانگین تراز: ۵۵۴۱

سال‌های حضور در کانون : ۱ سال

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، زیر دیپلم

 

مصاحبه‌گر : مرضیه‌ هاشمی‌

 

هدف اصلی شما از شرکت در آزمون‌های کانون چیست؟ 

هدفم از شرکت در آزمون‌های کانون شناسایی نقاط قوت و ضعف در درس‌هایم است و با آزمون دادن اشکالات و اشتباهاتمان را متوجه می‌شویم و می‌توانیم به رفع آنها بپردازیم و برای شناخت بهتر از خود و خلاصه می‌توان گفت که شرکت در آزمون‌ها باعث یادگیری بهتر مطالب و آشنایی با محیط کنکور می‌شود.

 

با توجه به کارنامه نیم سال اول چه تصمیماتی برای کنکور هنرستان دارید؟ 

با توجه به این که در نیم‌سال اول ساعات مطالعه‌ام کم‌تر بود تعداد ساعات مطالعه‌ام را برای نیم‌سال دوم بیش‌تر کردم تا تمام مباحث کتاب‌ها را بخوانم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیر، در هیچ کدام از آزمون‌های کانون غیبت نکرده‌ام اگر آزمونی را نمی‌توانستم حضوری شرکت کنم حتماً به صورت آنلاین آزمون می‌دادم؛ به این دلیل که اگر هر یک از آزمون‌ها را غیبت کنم باعث می‌شود از برنامه راهبردی کانون عقب بیافتم و مطالب را نتوانم به خوبی مطالعه کنم. از این رو آزمون‌های پیش‌رو مطالب روی هم انباشته می‌شود و نمی‌توانستم با دقت بخوانم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی و استمرار در برنامه کانون باعث می‌شود نقاط قوت درسی خود را تثبیت کنم و باعث پیشرفتم می‌شود و با تمرکز و با تداوم حضور، به مهارت تبدیل می‌شود و حضور پیوسته در آزمون‌ها باعث می‌شود که روی مطالب درسی بهتر تمرکز داشته باشم و همه مطالب خوانده شود و همچنین مهارت تست زنی افزایش می‌یابد.

  

شما جز دانش آموزان باشگاه پانصد تایی‌ها هستید (با تعداد 1044 پاسخ صحیح) چه راهکارهایی برای تشخیص پاسخ صحیح دارید؟ 

با توجه به اینکه برنامه راهبردی کانون پوششی است که من اشتباهاتم را بعد از هر آزمون تحلیل می‌کنم تا در آزمون بعدی تعداد پاسخ صحیح بیشتری داشته باشم. 

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟ 

شرکت در این آزمون‌ها باعث می‌شود تا قبل از آزمون روز جمعه بدانم که کدام مباحث را ناقص آموخته‌ایم و آنها را دوباره مرور و رفع اشکال کنیم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله، طبق برنامه راهبردی کانون ابتدا از درس‌های تخصصی که مباحث سخت‌تری دارد شروع می‌کنم و تلاش می‌کنم همه مباحث را بخوانم و در هفته دوم دروس ساده‌تر را مطالعه می‌کنم  با توجه به اینکه آزمون‌ها دوهفته یکبار برگزار می‌شود طوری برنامه‌ریزی می‌کنم که تا هفته دوم خواندن درس‌ها را به پایان برسانم و همزمان تست هم کار می‌کنم.

گفت‌وگو با معصومه راستگو، قهرمان پیوستگی دوازدهم تربیت بدنی

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می‌دهید؟  

دروس تخصصی است زیرا درس‌های تخصصی مربوط به رشته ما عملی است و همزمان با خواندن مطالب می‌توان حرکات را به صورت عملی اجرا کرد که باعث یادگیری بهتر مطالب می‌شود.  

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟  

از تکنیک خاصی استفاده نمی‌کنم اما تمام تلاشم بر این است که ساعت مطالعه روزانه‌ام از ساعتی که مشخص کرده‌ام بیشتر باشد تا از برنامه‌ام عقب نباشم.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ 

در چند تا از درس‌های تخصصی که سخت‌تر است و آنها را در آزمون‌های قبل به طور حفظی می‌خواندم  سعی کردم تا آنها را به صورت مفهومی ‌یاد بگیرم و مدت زمان مطالعه‌ام و تعداد تست را بیشتر کردم.

 

 تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

روز بعد از آزمون  روی سوالاتی که اشتباه پاسخ داده‌ام و پاسخ نداده‌ام بیشتر تمرکز دارم تا نقطه ضعف خود را پیدا کنم که چرا سوال را اشتباه پاسخ داده‌ام یا کلاً پاسخ نداده‌ام و در آخر هم سوالات دیگر را مجدداً  مرور می‌کنم.

 

از کدام منابع کانون برای آمادگی در کنکور هنرستان استفاده می‌کنید؟   

علاوه بر خواندن کتاب‌های درسی از کتاب‌های آبی کانون استفاده می‌کنم زیرا تمام مطالب درسی کامل و جامع است و هم‌چنین پایان هر فصل تست دارد که بعد از خواندن مطالب تست حل می‌کنم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از کارنامه پنج نوع درس و کارنامه اشتباهات استفاده می‌کنم.

 کارنامه پنج نوع درس باعث می‌شود که بدانم نقاط قوت پایدار درس‌هایم کدام است و درس‌های نوسانی و درس‌هایی که نیاز به تلاش دارند مشخص شوند که بتوانم آنها را نیز مانند درس‌هایی که نقاط قوت من هستند تبدیل کنم.

کارنامه اشتباهات نشان می‌دهد کدام مباحث را ناقص خوانده‌ام و آنها را دوباره مرور می‌کنم. 

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

خانواده‌ام همیشه در کنارم بوده‌اند و همیشه مشوق من در درس خواندن هستند و همیشه از من حمایت می‌کنند.

 

Menu