ایلیا مرادی ؛ مسیر تلاش یک قهرمان پیوستگی هنرستان از آمل

. ایلیا مرادی یک از این دانش آموزان فنی هنرستانی است که می‌خواهد با حضور مستمر درآزمون‌های کانون و تکمیل دفتر برنامه ریزی و کتاب خود آموز ، سواد علم نظری خود را افزایش دهد .

ایلیا مرادی ؛ مسیر تلاش یک قهرمان پیوستگی هنرستان از آمل

نام و نام خانوادگی : ایلیا مرادی

نام شهر و استان : آمل ، مازندران 

پایه : دوازدهم هنرستان ( رشته مکانیک )

نام مدرسه  : هنرستان چهل شهید 

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، درحال ادامه تحصیل رشته گرافیگ هنرستان

میانگین تراز :  5500

 

مصاحبه کننده : مهزاد حسنی مقدم


 " هر کشوری برای توسعه به نیروهای فنی کارآمد نیاز دارد . خوشبختانه در سال های اخیر گرایش دانش آموزان به رشته های فنی بیشتر شده است . ایلیا مرادی یک از این دانش آموزان فنی هنرستانی است که می خواهد با  حضور مستمر درآزمون های کانون و تکمیل دفتر برنامه ریزی و کتاب خود آموز ، سواد علم نظری خود را افزایش دهد . "

 

از چه زمانی و به چه دلیل به کانون آمدید ؟

از تیر 1402 چون می خواستم برای کنکور هنرستان آماده شوم ، در آزمون های کانون ثبت نام کردم .

 

آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید ؟

خیر چون دلیلی برای غیبت کردن از نظر من وجود ندارد . صبر و تلاش و امید شعار من است و من نمی خواهم روند درس خواندن خودم را متوقف کنم . 

 

با توجه به اینکه هنرستانی هستید ؛ آیا از آزمون دادن خسته نمی شوید و آیا دیگران کار شما را بیهوده نمی دانند ؟

خیر ، اطرافیان در مورد اینکه حتی اگر در آزمون ها شرکت نکنی هم وارد دانشگاه شهر خودت می شوی زیاد می گویند ولی من هدفم قبولی در دانشگاه های تهران و شهرهای صنعتی است و برای رسیدن به این هدف به نظرم حضور مستمر در آزمون ها لازم است .

 

چه شد که هنرستان را انتخاب کردید ؟

چون از کلاس چهارم به سر کار فنی می رفتم و از همان زمان به کارهای فنی علاقمند شدم ؛ تصمیم گرفتم به جای مطالعه درس های نظری ، رشته ی مکانیک هنرستان را انتخاب کنم تا دانش خودم را برای کار کردن بالا ببرم .

 

چقدر عالی ! معمولا بچه های فنی در حین درس خواندن کار هم می کنند . آیا شما این روال را در زمان تحصیل هنرستان داشتید ؟

بله ، در سال های دهم و یازدهم کار می کردم اما در سال دوازدهم به دلیل آمادگی برای کنکور ، کارم را کمتر کردم .

 

به طور میانگین روزی چند ساعت مطالعه دارید ؟

روزی که مدرسه می روم 4 ساعت و روزی که مدرسه نمی روم 5 تا 7 ساعت مطالعه دارم .

 

دفتر برنامه ریزی دارید ؟

بله و همیشه آن را پر می کنم چون مقدار مطالعه هر درس را متوجه می شوم و برای درس هایی که مهم تر است و یا درس هایی که به آنها کمتر توجه کردم ، وقت بیشتری می گذارم .

 

کتاب خودآموز دارید ؟

بله و در آن سوالاتی را که نمی دانم و نکات مهم را یادداشت می کنم و برای آزمون های مختلف به آن مراجعه می کنم و مطالب را برای خودم مرور می کنم .

 ایلیا مرادی ؛ مسیر تلاش یک قهرمان پیوستگی هنرستان از آمل

 

کدام درس نقطه قوت شما است ؟ روش مطالعه خود را برای این درس توضیح دهید .

ریاضی ، ابتدا از فیلم های آموزشی استفاده می کنم . سپس سراغ تست می روم . البته اشاره کنم که در هنرستان با کمبود منبع مواجه هستیم که من سعی می کنم از خود آزمون هاس سال گذشته کانون به عنوان منبع استفاده کنم . برای رفع اشکال به معلم و پشتیبان خوبم آقای قربانی مراجعه می کنم . 

 

آیا درسی بود که ابتدا با آن چالش داشته باشید و بعد با تغییر روش مطالعه در آن بهتر شوید ؟

درس سیستم تعلیق را ابتدا 10 تا 20 درصد می زدم . با اصلاح روش مطالعه و پرکردن دفتر خودآموز آن را به 40 تا 50 رساندم .

 

نحوه برنامه ریزی شما درفاصله بین دو آزمون چگونه است ؟

هفته اول درس های عمومی و اختصاصی را به صورت تشریحی مطالعه می کنم و هفته دوم تست های کتاب آبی قلمچی و مشابه پارسال را کار می کنم . 

 

تحلیل آزمون را چه زمانی و چگونه انجام می دهید ؟

تحلیل آزمونم را یک ساعت بعد از آزمون انجام می دهم و عکس نوشته های خودم در کتاب خودآموز را برای پشتیبان پی گیرم آقای قربانی ارسال می کنم . ابتدا سوال هایی که غلط جواب دادم را بررسی می کنم و سپس سراغ نزده ها می روم .

 

بهترین کتاب کانون که استفاده کردید ، چه نام داشت ؟

کتاب آبی درس های تخصصی دوازدهم ، درس نامه های مختصر و مفیدی دارد و تست های خوبی دارد که شامل تست های کنکور های سال های اخیر است . ای کاش چنین کتابی را برای پایه های دهم و یازدهم داشتیم .

 

در دوران نوروز چه کردید ؟

دو روز را تعطیل کردم و در کلیه ی روز های بعد از آن درس خواندم .

 

از کدام یک از قسمت های مجله بیشتر استفاده می کنید ؟

از قسمت های مشاوره ای بیشتر استفاده می کنم . 

 

روش مطالعه شما برای ایام امتحانات چگونه است ؟

با توجه به اینکه امتحان های تخصصی هنرستان به صورت پودمانی (  فصل به فصل ) است ؛ من علاوه بر مطالعه یک پودمان ، سایر پودمان ها را با استفاده از نکات خودم در کتاب خودآموز و درس نامه های کتاب آبی مرور می کنم .

 

نقش آموزشی خانواده برای شما چگونه بوده است ؟

خانواده با من همکاری زیادی انجام می دهند مثلا زمان مهمانی شب یلدا را به خاطر من تغییر دادند . مهمانی ها را کمتر کردند . پدرم مشوق خوبی برای همراهی کارهای غیردرسی و افزایش انگیزه است . مادرم حتی نوشته های پشتیبانم برای دفتر برنامه ریزی و خودآموز را می خواند و برای اجرا به من تاکید می کند . مادرم همیشه مجله آزمون را مطالعه می کند . ضمن اینکه چون مادرم هم اکنون در حال ادامه ی تحصیل در رشته ی گرافیک است ، یک رقیب مطالعاتی بسیار خوب برای من است .

 

برای زمان پیش رو تا کنکور شهریور چه برنامه ای دارید ؟

از 2 تیر تا 15 مرداد دوره ی کارورزی دارم که در این زمان ، فرصت مطالعه ی کمتری دارم ولی تمام تلاشم را می کنم که روزی 4 یا 5 ساعت را مطالعه داشته باشم . در این دوران از خلاصه نویسی های خودم بیشتر استفاده خواهم داشت . از 15 مرداد به بعد هم با توجه به زمان پیش رو و نزدیکی کنکور هنرستان ، کتاب زرد 10 کنکور را کار می کنم و اشکالاتم را برطرف می کنم .

 

سخن پایانی ؟

از خودم تشکر می کنم که در درس خواندن منظم هستم . از پدر و مادرم و اعضای خانواده و آقای مهندس قربانی که در طی کردن این مسیر خیلی کمک می کنند ، تشکر می کنم .

 

Menu