تحلیل کنکور هنر اردیبهشت 1403از نگاه رتبه برتر کنکور 1402 هنر

تحلیل زیر نگاه کلی خانم فاطمه امیری به درس‌های درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری است. خانم فاطمه امیری رتبه 3 منطقه 2 و 9 کشور دانشجوی صنایع دستی دانشگاه هنر، مشاور کنکور هنر و ویراستار آزمون هستند.

تحلیل کنکور هنر اردیبهشت 1403از نگاه رتبه برتر کنکور 1402 هنر


تحلیل زیر نگاه کلی فاطمه امیری به درس های درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری است. خانم فاطمه امیری رتبه 3 منطقه 2 و 9 کشور دانشجوی صنایع دستی دانشگاه هنر، مشاور کنکور هنر و ویراستار آزمون هستند.

درس درک عمومی هنر هر ساله به دلیل ضریب بالایی که دارد مهم‌ترین درس در کنکور هنر به شمار می‌آید.
از کنکور 1402 اهمیت این درس به دلیل تغییر ضریب به 12 و در بر گرفتن چهار درس خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد و ترسیم فنی چند برابر شده و نیازمند وقت و توجه بیشتر دانش آموزان است.
به طور کلی می‌توان گفت در کنکور اردیبهشت 1403 مانند چند سال اخیر همه سوالات از کتب وزارتی طرح شده و نیازمند مطالعه دقیق و کامل آنها بوده و دانش آموزانی که تا کنون مدیریت خوبی در درس ها داشتند و مرور کرده بودند احتمالا توانسته اند نتیجه خوبی را کسب کنند.
نکته مثبت در ارتباط با کنکور نوبت اول امسال محدودتر شدن منابع و حذف کتب کم اهمیت تر و متمرکزتر شدن سوالات بود که قابل توجه بود.
نکته مهم دیگری که توجه مرا جلب کرد این بود که باوجود حذف کتب آشنایی با صنایع دستی و شناخت مواد و مصالح در میان سوالات به وفور می‌توان تست های مربوط به خواص را دید.
همچنین از دروس خلاقیت نمایشی و خلاقیت موسیقی نیز ما شاهد سوالات زیادی بودیم که نشان می‌دهد علی‌رغم حذف این دروس به شکل ظاهری در دفترچه هرگز از اهمیت کلی آنها کم نکرده است.

در درس خلاقیت تصویری علی‌رغم اینکه رویکرد متفاوتی را نسبت به هر سال شاهد بودیم ولی به طور کلی می‌توان گفت تا حدودی شباهت به کنکور دی ماه 1401 داشت زیرا در این دو کنکور سوالات تصویری تا حدود زیادی وزارتی محور بوده و دانش آموزان با مطالعه دقیق کتاب ها و تصاویر آنها می‌توانستند به پاسخ صحیح سوالات دست یابند.
نکته قابل توجه و وجه تمایز کنکور امسال حضور تعداد زیادی از سوالات نمایشی در این درس بود که از اهمیت این درس هم در درک عمومی هنر و هم در خلاقیت تصویری خبر می‌دهد.

سوال مهم در پایان این است که چه عملکردی از الان تا کنکور تیر داشته باشیم تا نتیجه بهتری را کسب کنیم؟
به نظر من تحلیل دقیق این کنکور و برطرف کردن اشکالات و مرور کافی، درست و کامل کتب وزارتی معرفی شده و همچنين شبیه‌سازی کنکور های گذشته در افزایش درصدها و کسب نتیجه بهتر شما بسیار موثر خواهد بود.
با آرزوی موفقیت برای همه شما 



Menu