گفت وبا زهرا راستین؛ قهرمان پیوستگی دوازداهم تجربی

با پیوستگی در آزمون‌ها توانستم به درس خواندنم جهت بدهم؛وبرای درس خواندن و،ازکجا شروع کردن و تا کجا خواندن سردرگم نباشم؛اشتباهات ونقاط ضعفم را منوجه شوم وروی آنها برای بهتر شدن کار کنم .

گفت وبا زهرا راستین؛ قهرمان پیوستگی دوازداهم تجربی

نام و نام خانوادگی: زهرا راستین

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر واستان: کرمانشاه قصرشیرین

میانگین تراز:6663

سالهای حضور در کانون: 2 سال

مصاحبه گر: صدف رفیعی

 

اولین تراز شما چند بود ودر آزمون آخر به چند رسید ؟

اولین آزمون 4420 وآخرین آزمون 6722

 

مهم ترین دلیل این پیشرفت را چه می دانید ؟

تلاش مستمر برای بهتر شدن و پیوستگی شرکت در آزمون ها .

 

برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

در روزهای نوروز تمام تلاشم را برای جمع بندی مطالب کتاب های درسی کردم وتا حدودی میشود گفت موفق بودم. به علاوه کنکور سالهای قبل را نیز تحلیل کردم.

 

منابع شما برای دوران نوروز چیست؟

ازکتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردم.در واقع هم برنامه و هم منبع مطالعاتی مناسب این تایم را داشتم.

 

از چه زمانی جمع بندی خود را شروع کردید ؟(روش خود را توضیح دهید )

می شود گفت از نوروز جمع بندی را شروع کردم .با استفاده از کتاب های جمع بندی کانون به خوبی توانستم پیش روی کنم و تاکنون ادامه دارد.

 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟

با پیوستگی در آزمون ها توانستم به درس خواندنم جهت بدهم؛وبرای درس خواندن و،ازکجا شروع کردن و تا کجا خواندن سردرگم نباشم؛اشتباهات ونقاط ضعفم را منوجه شوم وروی آنها برای بهتر شدن کار کنم .

 

از کدام یک از کارنامه های جعبه افزار کارنامه استفاده می کنید؟دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید ؟

از کارنامه اصلی روز آزمون و کارنامه اشتباهات.به نظرم برای هرکسی که در آزمون ها شرکت می کند استفاده از کارنامه اصلی واجب است ؛ یک ارزیابی کامل از عملکردمان در آزمون.به نظر من استفاده از کارنامه اشتباهات بهترین روش برای پیشرفت می تواند باشد؛با استفاده از آن آنقدر روی اشتباهات کار می شود که میتوان نقاط ضعف را به قوت تبدیل کرد . و وقتی از پس مسائل سخت در بعضی مباحث برآییم رفته رفته قدرت حل مسئله بالا می رود.

 

مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید ؟ چگونه شخصی سازی می کردید ، توضیح دهید که روشتان چگونه است؟

بله مطابق برنامه راهبردی درس می خوانم . سعی می کنم طی این دو هفته هرروز روی یکی از درس ها و مباحث آن کار کنم و اگر وقتی باقی ماند دور کنم.

 

روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه است ؟ آیا همه سوالات را تحلیل می کنید یا فقط سوالات بدون غلط یا بدون پاسخ را بررسی می کنید ؟ هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری می دهید ؟

سعی می کنم همه سوالات را تحلیل کنم. اول از بعضی از سوال های ساده و سوال هایی که پاسخ درست دادم اما هنگام آزمون به جواب شک داشتم شروع می کنم که همان اول کار اعتماد به نفسم را بالا ببرم سپس اشتباهاتم را بررسی می کنم.

 

به طور میانگین در بازه های مختلف چند ساعت تست می زنید یا مسئله حل می کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می کنید ، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد ؟

سعی کردم امسال را بیشتر صرف تست زنی کنم خصوصا دروس پایه . میانگین 5 ساعت را صرف تست زنی می کنم که خب بسته به شرایط متغیر است.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است ؟

بله در کنار برنامه راهبردی دفتر برنامه ریزی مکمل خوبی است که با برنامه پیش بردن دروس و حتی روتین روزانه را کم کم به دانش آموز می آموزد و همینطوربرای تحلیل وقتی که برای درس خواندن گذاشته شده کمک کننده است

 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید ؟این کتاب ها چه ویژگی هایی دارند ؟

از کتاب های سه سطحی،زرد،نوروزو جمع بندی کانون استفاده کردم.در ابتدا ایده ای درباره کتاب های کانون نداشتم وصرفا بخاطر آزمون ها کتاب های سه سطحی را تهیه کردم که به دلیل سطح بندی تست ها به مرور پیشرفت خوبی در تست زنی داشتم .کتاب های دیگری که اسم بردم را بیشتر برای جمع بندی تهیه کردم که تا به امروز راضی بودم .کتاب های زرد که ده مجموعه کنکور داخل وخارج را دربرمی گیرد جمع بندی ونوروز هم برای نیم سال دوم بکارم آمد.

 

برنامه شمابرای مطالعه درس های دهم ویازدهم چگونه است؟

به این دلیل که من از سال دهم شروع به کنکوری درس خواندن کردم می شود گفت تا حد زیادی به دروس پایه تسلط دارم به همین دلیل بیشتر دهم ویازدهم را تست می زنم و تحلیل می کنم و اگر جای به مشکل خوردم مبحث مورد نظر را دوره می کنم.

 

شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید ؟لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

کنکور اردیبهشت.از همان ابتدا این ذهنیت را برای خودم ایجاد کردم که فقط یک مرحله کنکور دارم آن هم کنکور اردیبهشت است .نمیخواهم به این دلخوش باشم که یک پلن بی هم در کار است آنهم نهایتا با دو ماه وقت! این میان امتحانات نهایی هم برای این انتخاب بی تاثیر نیست چون بعد از کنکور اردیبهشت می خواهم تمام توان و تمرکزم را برای امتحانات نهایی بگذارم.


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید ؟

همیشه می شنیدم که کنکوری ها در نیم سال دوم و روزهای نزدیک شدن به تعطیلات و کنکور به اصطلاح شل می کنند ، خسته می شوند و گاهی هم ناامید.تصمیم گرفتم در این برهه هر طور شده بیخیال نشوم و پر تلاش تر از قبل پیش بروم حتی اگر حس ناامیدی و خستگی داشتم. بیشتر تست بزنم و خودم را درگیر حواشی چه مربوط به درس و کنکور وچه غیر از آن نکنم.

 

 

Menu