گفت وگو با ریحانه پور صادق ، قهرمان پیوستگی هنر

این دانش آموزان اصلاً فکر نکنند اینکه از تابستان شروع می‌کنند از بقیه عقب افتادند و زیاد استرس زیادی برای تمام نکردن منابع نداشته باشند. با برنامه ریزی اصولی و درست می‌توانند به تمامی مباحث برسند.

گفت وگو با ریحانه پور صادق ، قهرمان پیوستگی هنر

نام ونام خانوادگی: ریحانه پورصادق

پایه: دوازدهم هنر

میانگین تراز: 5799

نام مصاحبه گر: محبوبه احمدیه

 

به چه دلایلی تصمیم گرفتید از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه ی این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیل شما در طول سال داشت؟

من برای شرکت در کنکور هنر دودل بودم و در یازدهم تصمیم گرفتم که شرکت کنم و بعد از تمام شدن امتحانات خرداد یازدهم در آزمون های قلم چی ثبت نام کردم.برای سال دوازدهم مدرسه تاکید زیادی برای کنکور نداشت و برای اینکه بتوانم برنامه ی خودم را داشته باشم با آزمون های کانون پیش رفتم. 

 

میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟ به استراحت و تفریح در برنامه تابستان توجه کرده اید؟

در تابستان میانگین پنج ساعت درس میخواندم و برای همین وقت برای تفریح و استراحت بود و سعی می کردم در کنار درس حتما تفریح و استراحت هم داشته باشم تا زیاد خسته نشوم. 

 

در کدام دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟

بیشترین پیشرفتم را در درس درک عمومی هنر داشتم و برنامه ی مشاوری که داشتم را دنبال می کردم و سعی میکردم به جز منابع سنجش از اینترنت بیشتر راجع به ایشان بدانم که هم باعث می شد به من انگیزه بیشتر بدهد هم دانش مرا بیشتر می کرد.

 

چه توصیه ای برای دانش آموزانی که از تابستان در آزمون ها شرکت می‌کنند دارید؟

اینکه اصلاً فکر نکنند اینکه از تابستان شروع می‌کنند از بقیه عقب افتادند و زیاد استرس زیادی برای تمام نکردن منابع نداشته باشند. با برنامه ریزی اصولی و درست می توانند به تمامی مباحث برسند.

 

چه عاملی باعث شد به طور مستمر در آزمون ها شرکت کنید و غیبت نداشته باشید؟

موردی که خیلی به من کمک کرد دیدن سوالات بیشتر در آزمون ها و تحلیلشان بود و اینکه وقتی درصد ها را در سایت قرار می دادند می‌توانستم ببینم چقدر در هفته خوب درس خواندم و یا کجا را  اشتباه کردم و باید تغییرش بدهم.

 

آیا در این مدت نا امید شدید؟ برای برون رفت از آن چه اقداماتی انجام داده اید؟

 وقت هایی بوده که انگیزه ای برای درس خواندن نداشته باشم و در این موقعیت ها بیرون رفتن و پیاده روی واقعاً باعث می‌شد توان دوباره ای برای درس خواندن را پیدا کنم.

 

منابع مطالعاتی شما در تابستان کدام ها بودند؟

دروس خواندنی که همان منابع وزارتی بود و برای تست زنی هم از کتاب های آبی قلم چی استفاده می‌کردم و تمرین می کردم.

 

نقش خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون های تابستان چقدر پر رنگ می‌دانید؟

خانواده ی من خیلی در این مدت از من حمایت کردند و این خیلی کمکم کرد و از تجربیاتی که خودشان داشتند استفاده میکردم و این مورد در مسیر درس خواندنم تاثیر گذاشت. 

 

 مهم ترین دستاورد و نمره پیوستگی خود را چه می‌دانید؟

من همین که داشتم هنر می‌خواندم خوشحالم می‌کرد و باعث می‌شد ادامه بدهم.

 

یک توصیه برای دوستانی که این مصاحبه را می‌خوانند برای مطالعه در تابستان داشته باشید.

حتماً تکرار و مرور مطالبی که خوانده اند داشته باشند ، و آزمون های تابستان را جدی بگیرند و با برنامه ی راهبردی جلو بروند.

Menu