گفت‌وگو با فاطمه حیاتی قهرمان پیوستگی ششم از دالاهو

در طول سال از طریق آزمون‌های کانون و مکمل بتوانیم 500 سوال پاسخ درست بدهیم به عضویت این باشگاه در خواهیم آمد و این موضوع می‌توان با هدف گذاری حاصل شود.

گفت‌وگو با فاطمه حیاتی قهرمان پیوستگی ششم از دالاهو

 نام و نام خانوادگی: فاطمه حیاتی

پایه‌ی تحصیلی: ششم دبستان

شهر و استان: دالاهو، کرمانشاه



مصاحبه گر: مهرداد زمانی            


مهمترین آموزه هایی که من در روند ارتباط با کانون آموختم ( در یک سطر )؟ 

این بود که اگر برای اهدافم تلاش کنم حتماً خواهم رسید و تلاش‌هایم بی‌پاسخ نمی‌ماند. با آموزه‌های کانون توانستم از نظر درسی در مدرسه رشد مناسبی را داشته باشم و این مسئله اعتماد به‌نفس خاصی را برایم حاصل نمود. قبلا وضعیت برنامه‌ریزی من به گونه‌ای بود که می توانستم به واضح در آن ببینم که متعادل نیست مثلاً بعضی درس‌ها را زیاد می‌خواندم و بعضی را کم، اما از زمانی که در آزمون‌های کانون شرکت کرده‌ام برنامه‌ام خیلی تغییر کرده است و با یاری خدا و آمادگی خاصی که بدست آورده‌ام دیگر نگران وضعیت تحصیلی و امتحانات نیستم و استرس امتحانات را به طور کلی ندارم.   


هدف گذاری در آزمون های کانون چگونه می‌تواند به رشد ترازی شما و پیشرفت درسی کمک کند؟

اشاره به هدف گذاری چند از ده. مثلاً در یک آزمون از ده سوال به سه سوال پاسخ درست داده‌اید و در آزمون بعدی سعی شما بر این خواهد بود که از ده سوال به چهار و یا پنج سوال پاسخ درست دهید.

   

در مورد عضویت در باشگاه 500 سوال چه می دانید؟

در طول سال از طریق آزمون‌های کانون و مکمل بتوانیم 500 سوال پاسخ درست بدهیم به عضویت این باشگاه در خواهیم آمد و این موضوع می توان با هدف گذاری حاصل شود.                        


مهمترین فعالیت شما پس از هر آزمون چیست؟  توضیح دهید.

تحلیل آزمون، بعد از هر آزمون به خانه باز می‌گردم و سوالات دفترچه را دوباره از نو مرور و سوالاتی را که پاسخ آن‌ها را بلد نبودم، پاسخنامه را در سایت کانون جستجو و جواب آن را پیدا می‌کردم.


برنامه شما برای تابستان چیست؟

این است که کتاب‌های پایه هفتم یعنی سال جدید را مطالعه کنم و می‌دانید که رقابت یعنی زمانی که دیگران نمی‌کوشند تو کوشش کنی.

           

از صفحه شخصی خود در کانون چه استفاده ای می برید؟( استفاده از جعبه ابزار کانون )

مهمترین ابزار برای برنامه‌ریزی، هدف گذاری و دستیابی به نقاط ضعف و قوی است.  


اگر روش های شما در مطالعه  درس بخصوص مناسب نباشد چه استراتژی را خواهید داشت؟

روش مطالعه را تغییر خواهم داد و برای این کار از الگوی موفق و کلکسیون روش‌ها استفاده خواهم کرد. ضمناً مجله آزمون می‌تواند راه گشا باشد.


در منزل غیر از خود شما چه کسانی مجله آزمون را  مطالعه می کنند؟

خواهرم این کار را انجام می‌دهد.


نقش خانواده، پدر و مادر در پیشرفت علمی شما چیست؟

آن‌ها من را برای درس خواندن و رسیدن به آرزوهایم تشویق می‌کنند. آن‌ها منابع کانون را در اختیارم می‌گذارند که راحت تر بتوانم به اهدافم برسم.


شرکت در آزمون های کانون را تا چه حد ضروری می دانید؟

آزمون دادن بهترین ابزار برای بازیابی است چرا که تا آزمون ندهیم نخواهیم دانست که تا چه حد آموخته‌ایم.


آیا می دانید که پیوستگی کلید موفقیت است؟ ( توضیح در یک سطر )

تا به شکل پیوسته آزمون ندهیم نخواهیم دانست که در چه موضوعی از درس تسلط داریم و در چه موضوعی ضعیف هستیم و احتیاج به کارکردن بیشتر داریم.


موفقیت را در یک سطر بنویسید.

موفقیت سرشار از فراز و نشیب‌های زیادی است موفقیت بوی خوشحالی می‌دهد. موفقیت تمام تلاش‌ها و سختی‌ها را در خود جای داده است.


توصیه شما به همکلاسی ها و هم سن و سال های خودتان چیست؟ (در یک سطر توضیح دهید )

اینکه الان باید تلاش کرد زیرا که اگر دیر شود دیگر این وقت‌های طلایی از دست رفته‌اند و الان موقع تلاش است که در آینده زمانی که دیگران تازه به فکر رشد هستند. 

 

Menu