گفت و گو با متینا عسگرانی ؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : نام شهر و استان : شاهین شهر ، اصفهان میانگین تراز : 6800 معدل : 19 سال‌های حضور در کانون: 2سال(یازدهم و دوازدهم) شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، کارشناسی نرم افزار شغ

گفت و گو با متینا عسگرانی ؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : متینا عسگرانی

نام شهر و استان : شاهین شهر ، اصفهان

میانگین تراز : 6800

معدل : 19

سال های حضور در کانون: 2سال(یازدهم و دوازدهم)

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، کارشناسی نرم افزار

شغل و تحصیلات پدر : بازنشسته آموزش و پرورش ، کارشناسی ارشد مدیریت

مصاحبه گر : مریم عباس زاده


تراز شما در آزمون اول چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ 

در اولین آزمون تراز من 5000بود و در آخرین به 6600رسید.

 

مهم تمرین دلیل این پیشرفت را چه می دانید؟ 

تلاش و پشتکار در درس خواندن و تحلیل بادقت و به موقع آزمون ها.

 

برنامه‌‌ی شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟ 

با استفاده از جعبه ابزار کارنامه نقاط ضعف و قوت خودم را شناسایی کردم و تلاش کردم نقاط ضعف خودم را برطرف کنم.

 

منابع شما برای دوران نوروز چیست؟

 تابلو نوروز،کتاب نوروز،کتاب اشتباهات متداول پایه دوازدهم و همچنین تست های علامت دار.

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع بندی چه برنامه ای را اجرا خواهید کرد؟ 

ساعت مطالعه خودم را بیشتر کردم، برای نیمسال دوم پایه دوازدهم وقت گذاشتم و درکنار آن مطالب دهم و یازدهم را بازخوانی کردم. 

 

از چه زمانی جمع بندی را شروع خواهید کرد؟ 

از 20فروردین جمع بندی را شروع کردم و هر 3یا 4روز یک بار در آزمون های شبیه سازی کنکور شرکت می کنم.

 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟ 

پیوستگی در آزمون ها باعث شد تا با برنامه‌ریزی بهتر و منظم تر درس بخوانم و از نقاط ضعف و قوت خودم در آزمون های گذشته کمک بگیرم.

 

تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می کنید؟

 بله از روش ضربدر منها و استراتژی بازگشت در آزمون ها استفاده می کنم و امیدوارم به خوبی ازاین روش ها به خوبی در کنکور هم استفاده کرده باشم.

 

از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ 

از کارنامه اصلی  برای بررسی درصد ها استفاده می کردم اما از کارنامه مبحثی هم استفاده می کردم تا مباحثی را که در آنها ضعیف هستم را شناسایی کنم.

 

مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید؟ چگونه شخصی سازی می کردید، توضیح دهید که روشتان چگونه است؟ 

اوایل با برنامه‌ریزی اشتباهی که داشتم نمی‌توانستم به بودجه بندی برسم و تراز هایم خیلی خوب نمی‌شدند اما بعد از آن با استفاده از دفتر برنامه ریزی قلم‌چی توانستم با برنامه‌ریزی اصولی درس بخوانم، ایراداتم را بفهمم و برای برطرف کردن آنه زمان بیشتری صرف کنم.

 

روشتان برای تحلیل آزمون ها چگونه است؟ 

برای دروس شیمی و زیست شناسی تمامی سوالات را تحلیل میکردم اما برای دروس ریاضی و فیزیک فقط سوالات اشتباه یا نزده را بررسی می کردم. برای من بررسی سوالات اشتباه مهم تر از سوالات ساده بود.

 

به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می کنید یا مسئله حل می کنی و چند ساعت صرف روخوانی می کنید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

 در روز های مدرسه حدودا 5الی6ساعت درس می خواندم که از این مقدار تقریبا 2ساعت برای مطالعه و روخوانی و بقیه را برای تست و مسئله صرف می کردم. در روز های تعطیل مطالعه من از حدود 10ساعت بود که 4ساعت برای مطالعه و روخوانی و بقیه برای تست و مسئله بود. در دوران امتحانات نوبت اول بیشتر تمرکز بر روی مطالعه دروس بصورت تشریحی بود و زمان زیادی را برای تست زدن اختصاص نمی دادم اما سعی می کردم همزمان بصورت تستی و تشریحی بخوانم تا نه از کنکور عقب بمانم و نه از امتحانات نهایی.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم که باعث شده بود برنامه ای متعادل داشته باشم و همینطور در فعالیت های غیر درسی من هم تاثیر گذار بود.

 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی های دارند؟ 

برخی از کتاب های آبی، کتاب نوروز و تابستان ،کتاب اشتباهات متداول که به ترتیب برای تسلط بر مطالب کل کتاب ، جمع بندی دوره ای و آشنا شدن با تله های تستی مناسب هستند.

 

برنامه‌ی شما برای مطالعه درس های دهم و یازدهم چگونه است؟ 

برای دروس دهم و یازدهم دیگر سراغ درسنامه نمی روم و سعی می کنم با استفاده از آزمون های جمع بندی آخر هر فصل، مطالب آن فصل را برای خودم یادآوری و بازخوانی کنم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

بیشتر کردن ساعت مطالعه مفید خودم ،تمرکز بیشتر روی تست های زمان دار و مدیریت زمان جلسه.

 

شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ 

کنکور تیر به دلیل اینکه دیگر برای امتحانات خرداد استرس ندارم و می توانم در فرصت باقی مانده با آزمون های جامع دروس را جمع بندی کنم.

 

بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است آیا در برنامه راهبردی با پیشروی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیشروی سریع حرکت می کنید؟

من از پیشروی عادی استفاده می کردم به دلیل اینکه اعتقاد دارم تسلط کامل بر روی یک مبحث بهتر از تسلط نصفه نیمه روی چند مبحث است پس سعی کردم بر روی مباحث پیشروی عادی تسلط کافی پیدا کنم و بعد به سراغ بقیه مطالب بروم.

 

با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه  تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور،آیا از ابزار های کانون یا کتاب های آن استفاده خواهید کرد؟ با چه برنامه و روشی؟ 

بله از کتاب های کانون و سوالات امتحانی کانون استفاده خواهم کرد. به این صورت که ابتدا کتاب را بصورت فصل به فصل مطالعه کرده و نمونه سوال های مرتبط با آن را از کتاب های کانون حل می کنم بعد از تمام شدن کتاب در سایت کانون بخش نمونه سوالات،ازنمونه سوالات سال های اخیر استفاده می کنم.

Menu