گفت وگو با ماریا ناروئی؛قهرمان پیوستگی پایه سوم

من به همه دانش آموزان توصیه می‌کنم در آزمون‌های کانون شرکت کنند و عملکرد خودشان را محک بزنند و ازمعلم‌های مدرسه و پدر و مادرم تشکر می‌کنم بابت زحمات زیادی که برای ما می‌کشند.

گفت وگو  با ماریا ناروئی؛قهرمان پیوستگی پایه سوم

       نام و نام خانوادگی : ماریا ناروئی

مقطع و رشته : دبستان –سوم

شهر واستان:قلعه گنج،کرمان

سال‌های حضور در کانون : 2سال-دوم وسوم

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار-سیکل

شغل و تحصیلات پدر : کشاورز-دیپلم


مصاحبه‌گر : مرضیه احمدی



از چه طریقی با کانون آشنا شدید؟

خواهر و برادر بزرگ من کانونی هستند و من با تشویق آنها وپدرومادرم به کانون آمده ام.


چند سال عضو کانون بودید؟

من از کلاس دوم عضو کانون بودم و الان ۲سال هست که عضو کانون هستم.


در چند آزمون کانون شرکت کردید؟

در همه آزمون های کانون شرکت کردم و سعی کردم هیچ وقت غیبت نکنم چون پیوستگی درآزمون هاباعث رشدترازوایجادانگیزه درمن می شود ودر درس هایی ضعف دارم روی آنهاکارکنم وتبدیل به نقطه قوت خودکنم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

آزمون های کانون خیلی به پیشرفت درسی من کمک کردند به دلیل اینکه هر دو هفته یکبار آزمون می دادم و بودجه بندی هر آزمون هم مرور مطالب قبل را داشت و هم پیشروی مطالب جدید باعث می‌شد که بتوانم همه درس‌ها را چندین بار مطالعه کنم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله سعی می کردم تا جایی که امکان دارد حتما در آزمون های مشابه وهدف گذاری هم  شرکت کنم تادرآزمون اصلی که روزجمعه برگزارمی شودنتیجه بهتری بگیرم.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟

کارنامه مبحثی چون مشخص می کند در کدام مباحث قوی هستم که آن مباحث را با تست و مرور جلو ببرم و اگر در مبحثی ضعیف باشم دوباره آن را می خوانم و اشتباهاتم را برطرف می کنم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بعد از برگزاری آزمون وقتی که پاسخنامه روی سایت قرار می‌گیرد تحلیل آزمون را شروع می کنم ابتدا سوالاتی که اشتباه زدم را از کتاب درسی یکبار مطالعه می کنم و دوباره جواب می دهم بعد پاسخ سوالاتی که بلد نبودم را از داخل دفترچه پاسخ پیدا می کنم و سوالات درست را نیز مرور می کنم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟

بیشترمواقع  سعی می کنم با برنامه راهبردی پیش بروم ولی اگر جایی هم نرسیدم سعی می کنم حتما یک زمانی برای خواندن مطالب عقب افتاده اختصاص بدهم چون مطابق بابرنامه اگرپیش بروم برنامه مدرسه ودرسی هم منظم می شود.


چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

 من معمولا سعی می کنم هفته اول کامل بودجه بندی آزمون را بخوانم و هفته دوم را به تست زدن ،مرور و رفع اشکال اختصاص می دهم وپنجشنبه قبل ازآزمون هم آزمون مشابه پارسال هم حل و بعدآن را تحلیل کنم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

من یک خواهر و یک برادر دارم که هر دو کانونی هستند و همیشه سعی می کنم ازآنها دردرسی که مشکل دارم  کمک بگیرم پدر و مادرم همیشه پیگیر درس و آزمون های کانون من هستند و خیلی نقش زیادی در پیشرفت درسی من داشتندروزهای جمعه ای که آزمون داریم  ما راتادرحوزه امتحانی همراهی می کنندوبعازآزمون کارنامه ام رامی گیرندوراهنمایی ام می کنند.


از کدام کتابهای کانون استفاده می کنید؟چرا؟

کتاب های آبی چون هم درسنامه دارند و همه مطالب رو به صورت خط به خط پوشش می دهند.


جمعه های آزمون را چطور سپری می‌کنید؟ (قبل و بعد از آزمون)

قبل از آزمون سعی می کنم سریع تر از خواب بیدار شوم  تا بتوانم به موقع در جلسه آزمون  حاضر شوم  و بعد از آزمون هم به تحلیل و رفع اشکال آزمون می گذرانم وبرای هفته های بعدبرنامه ریزی می کنم.


آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده می کنید ؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟

به من همیشه از دفتر برنامه ریزی استفاده می کنم و با استفاده از دفتر توانستم ساعت مطالعه هفتگی ام را متوجه شوم  وساعت مطالع خودرا افزایش دهم.


در طول این مدت درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله من در درس علوم ضعیف بودم و به همین دلیل هر روز آن درس را مطالعه می کردم و به همین روش به نقطه قوت تبدیل شد.


توصیه شما برای دانش آموزان با تراز کم چیست؟

 من توصیه می کنم که زیاد به تراز اهمیت ندهند و روی درس خواندن و تست زنی تمرکز کنند چون هر چه بیشتر مطالعه کنند و تست بیشتری بزنند در درس های مدرسه و کانون نتیجه بهتری می گیرندوموفق ترمی باشند.


حرف و سخن اخر:

من به همه دانش آموزان توصیه می کنم در آزمون های کانون شرکت کنند و عملکرد خودشان را محک بزنند و ازمعلم‌های مدرسه و پدر و مادرم تشکر می کنم بابت زحمات زیادی که برای ما می‌کشند.








Menu