گفت و گو با آریان محبی فر ؛ قهرمان پیوستگی پایه سوم

نام و نام خانوادگی : پایه : سوم دبستان نام شهر و استان : خوزستان - دزفول میانگین تراز : 6111 سال‌های حضور در کانون : یک سال تعداد کل آزمون‌ها : 23 آزمون شغل و تحصیلات مادر : لیسانس - پرس

گفت و گو با آریان محبی فر ؛ قهرمان پیوستگی پایه سوم

نام و نام خانوادگی : آریان محبی فر

پایه : سوم دبستان

نام شهر و استان : خوزستان - دزفول

میانگین تراز : 6111

سال‌های حضور در کانون : یک سال

تعداد کل آزمون ها : 23 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : لیسانس - پرستار

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس - کارمند

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی


    تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ 

در نیمسال دوم تصمیم دارم بیشتر درس بخوانم و مباحث گذشته را مرور نمایم و با حل تست و تمرین به تثبیت یادگیری هایم بپردازم و با توجه به اهمیت کتاب های سه سطحی استفاده از این ابزار را هم در راستای کار خود قرار دهم.


با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

 با استفاده از کتاب نوروز روزانه با بودجه بندی مشخصی از مباحث پیش می روم تا بتوانم یادگیری های ناقص خود را پوشش دهم و با مرور مباحثی که به تسلط کامل نرسیده ام آمادگی بهتری برای ادامه برنامه داشته باشم.


سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟ 

استفاده از کتاب نوروز بعنوان اصلی ترین منبع در این دوران کمک کرد تا به یک جمع بندی جامع برسم از طرفی با نظر مشاور کانون تصمیم گرفتم یک برنامه ریزی روزانه و منسجم داشته باشم تا برای امتحانات پایان سال مدرسه و آزمون ها آماده تر باشم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

با توجه به اهمیت برنامه و احساس مسئولیتی که برای رسیدن به هدفم داشتم کمک کرد تا بدون غیبت و به صورت مستمر در همه ی آزمون ها شرکت کنم که با روند برنامه آشناتر  شوم و به همه مباحث بپردازم.


    پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

همین پیوسته بودن و جدی گرفتن کار تاثیر قابل ملاحظه ای در پیشرفت درس های مدرسه ام داشت و کمک کرد که نمرات خوبی کسب کنم از طرفی با شرکت در هر آزمون پشتکار بهتری برای ادامه آزمون ها بدست آورم.


    آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

بله – با تمرین بیشتر و حل سوالات قبل از آزمون اصلی اشکالاتم را پیدا می کردم و با رفع آن ها برای آزمون پیش رو آماده تر می شدم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله – شرکت در این آزمون ها باعث می شد ناخوداگاه به مرور و حل مسئله بپردازم که این خود باعث تثبیت یادگیری هایم می شد و سطح تسلطم را بالاتر می برد.


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

با توجه به اینکه هر چقدر مرور بیشتر باشد تسلط بر یادگیری ها بهتر اتفاق می افتد پی برده بودم که با حل سوالات بیشتر مباحث درسی مدرسه را بیشتر یاد می گیرم و همین باعث می شد تا هم نمرات کلاسی بهتری کسب کنم و هم برای امتحانات پایان سال آماده تر باشم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

کاملا با برنامه کانون پیش می روم و حتی جاهایی که برنامه مدرسه عقب تر از برنامه کانون هست با پیش خوانی و حل تست و تمرین از کتاب های سه سطحی و پرتکرار اشکالاتم را رفع می کنم و همین باعث می شود زمانی که معلم در کلاس درس می دهد با آمادگی بهتری به کسب دانش بپردازم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس ریاضی برایم جذابیت خاصی دارد و از حل تمرین های چالشی اش لذت می برم به همین دلیل سعی می کنم با حل تست های بیشتر از کتاب های سه سطحی و پرتکرار به تسلط بالایی در این درس برسم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله – سعی می کنم با ثبت روزانه ساعات مطالعه ام یک توجه همه جانبه به همه دروس مدرسه داشته باشم و با بررسی وضعیت مطالعه ام در پایان هفته متوجه شوم به تعادل مطالعاتی رسیده ام و وقت لازم را برای هر درس در نظر گرفته ام.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

با توجه به حساسیت زمان آزمون ابتدا سوالات ساده تر را پیدا و حل می کنم و با علامت دار کردن سوالات سخت تر در ادامه آزمون اگر وقت اضافه آوردم به آن ها هم می پردازم تا از وقتم به صورت درستی استفاده نمایم.


    در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

درس فارسی برایم بسیار چالشی می باشد و دغدغه اصلی من همین درس است به همین خاطر سعی کردم با صرف وقت بیشتر و داشتن مرور و حل تمرین از کتاب های پرتکرار و سه سطحی به پیشرفت بهتری برسم و همچنین با خواندن کتاب داستان تلاش می کنم روان خوانی خود را تقویت نمایم.


    تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بلافاصله بعد از اعلام نتایج بار دیگر تک تک سوال های نزده و سوال هایی را که اشتباه پاسخ داده ام را پاسخ می دهم و با تحلیل آن متوجه اشتباهاتم شده و با رفع آن ها به تثبیت یادگیری هایم می پردازم.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

کارنامه اصلی کمک می کند تا چشم انداز بهتری از کل وضعیتم داشته باشم و سطح خود را در هر مبحث بسنجم و کارنامه سوال محور با اشاره بر پاسخ های اشتباه و دام دار کمک می کند تا بار دیگر دچار خطا نشوم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

قطعا حمایت پدر و مادر و ایجاد محیط آرام و بدون دغدغه در رسیدن هر شخصی به موفقیت کارساز است و همین باعث می شد که اگر گاهی تراز دلخواهم را بدست نمی آوردم مایوس نشوم و با دل گرمی آنها در آزمون های بعد جبران نمایم.

Menu