گفتگو با محمدطاها سلیمان نژاد؛ قهرمان پیوستگی پایه سوم

تمرکز بیشتر بر نقاط ضعف و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت در نیمسال دوم با حل تست و تمرین بیشتر از کتاب‌های کانون و ایجاد مهارت جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نیمسال دوم.

گفتگو با محمدطاها سلیمان نژاد؛ قهرمان پیوستگی پایه سوم

نام و نام خانوادگی: محمدطاها سلیمان نژاد

پایه: سوم دبستان

نام شهر و استان: استان خوزستان، شهرستان دزفول

تعداد سال‌های حضور در کانون: 1 سال

تعداد کل آزمون ها: 16 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: آموزگار، لیسانس تکنولوژی الکترونیک

شغل و تحصیلات پدر: پتروشیمی، لیسانس برق


مصاحبه‌گر: فردوس نادکی

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

تمرکز بیشتر بر نقاط ضعف و تبدیل آن ها به نقاط قوت در نیمسال دوم با حل تست و تمرین بیشتر از کتاب های کانون و ایجاد مهارت جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نیمسال دوم.

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
  2. سعی کردم مطالبی که درطول سال تحصیلی خواندم را مرور کنم و با کتاب نوروز پیش رفتم که به برنامه ریزی و استفاده بهتر از دوران طلایی نوروز به من بسیار کمک کرد.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ 

خیر، تاکنون غیبت نداشته ام زیرا اعتقاد من و خانواده ام بر این است که آزمون پر از نکات جدید آموزشی ست که علاوه بر بالا بردن اطلاعات درسی باعث می شود اگر آن نکته ها در قالب دیگری در سوال های جدید مطرح شود برای حل آن ها مشکلی نداشته باشم و همچنین پیوستگی در آزمون ها باعث می شد تا اشکالات خود را پیدا کنم و در رفع آن بکوشم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  2. پیوستگی در آزمون ها باعث شد که با تیپ سوالات بیشتری آشنا شوم و با گذشت زمان در حل آن ها رفع اشکال کنم و حتی بتوانم راه حل های جدید و سریعتری را بیابم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟ 

باعث پیشرفت در امتحانات مدرسه شده است و باعث شده تا با آگاهی و اعتماد به نفس درکلاس حاضرشوم و حتی بتوانم به دوستانم در درسی که ضعیف هستند کمک کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

علاوه برآماده کردن شرایط تحصیلی، روحی و روانی همیشه از بنده حمایت کرده اند وعلی رغم بعضی از نتایج نامطلوب از حمایتم دست نکشیده اند و همین باعث شده که انگیزه بالاتری برای ادامه مسیر در من بوجود آید و از هیچ چیز هراسی نداشته باشم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ 

ریاضی و علوم، در این دو درس آشنایی با سوالات مختلف بسیار مهم است و سعی می کنم با سوالات بیشتر به تبحر بهتری برسم چرا که هر چقدر در درسی تمرین و مرور داشته باشیم نتیجه بهتری حاصل می شود.

 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر مثبتی داشتید؟

فارسی، به دلیل پیش خوانی این درس قبل از تدریس معلم و حل سوال بیشتر و در نهایت مرور دوباره و رفع اشکال توانستم به پیشرفت خوبی برسم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. بلافاصله بعد از آزمون یکبار دیگر سوالات را با دقت بیشتر می خواندم و با تحلیل اشتباهاتم متوجه دلایل آنها می شدم و به این ترتیب یادگیری های ناقص خود را کامل می کردم تا در آزمون های بعد کمتر دچار اشتباه شوم.

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
  2. در حال حاضر خواهرم عضو کانون هستند و مشوق اصلی من بودند و همچنین نقش دوستانی که عضو کانون بودند و نتایج خوبی کسب کرده بودند کمک کرد تا ذهنیت بهتری برای شروع از پایه پایین تر داشته باشم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  2. با شروع برنامه و حل سوالات بیشتر پله به پله اشتباهاتم را متوجه می شدم و با حل آنها و کسب تبحر در آزمون های بعد موفق تر عمل می کردم و همین باعث شد جهت امتحانات مدرسه با آمادگی بهتری حاضر شوم.

 

  1. تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟
  2. با قاطعیت می توانم بگویم به دلیل رسیدن به هدفم با تلاش و سخت کوشی حرکت می کنم و با حل سوالات و تمرین های بیشتر همیشه سعی داشته ام کمبودی نداشته و جز نفرات برتر مدرسه باشم.

 

  1. از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را کردید؟ چرا؟
  2. بیشتر از کتاب های پرتکرار کانون استفاده می کنم به دلیل اینکه سطح خوبی دارند و باعث می شوند با کنکاش بیشتر به نتایج دلخواهم برسم.

 

  1. وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟
  2. وقتی خسته می شدم یک روز استراحت و تفریح داشتم اما در عوض از روز بعد با انگیزه بیشتر و جدیت درس هایم را مرور می کردم و تست می زدم تا وقت را از دست ندهم و بتوانم به هدفم برسم.

 

  1. با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟
  2. بیشتر با خودم در کسب نمره بهتر رقابت می کنم و هر آزمونی که تراز بهتری بدست می آورم کمک می کند تا با انگیزه تر پیش بروم.

 

  1. قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟
  2. بله با کمک پدر و مادرم کتاب داستان های آموزنده انتخاب می کردم تا هم روان خوانی ام بهتر شود و هم در خلاصه نویسی و درک مطلب پیشرفت داشته باشم و همین باعث ایجاد علاقه من به کتاب خوانی شده است.

 

  1. از کتاب‌های پرتکرار چه زمانی استفاده می‌کردید؟
  2. روزانه با حل تمرین از کتاب های پرتکرار به مباحث درسی تسلط پیدا می کردم و با کشف اشتباهاتم قبل از امتحانات اصلی به رفع آن ها می پرداختم.
Menu