گفتگو با روژان قاضی؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم از شاهرود

نام و نام خانوادگی: روژان قاضی پایه: نهم نام شهر و استان : استان سمنان شهرستان شاهرود میانگین تراز:6500 سال‌های حضور در کانون : 3 سال چند آزمون شرکت کرده است: 60 آزمون

گفتگو با روژان قاضی؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم از شاهرود

نام و نام خانوادگی: روژان قاضی

پایه: نهم

نام شهر و استان : استان سمنان شهرستان شاهرود

میانگین تراز:6500

سال‌های حضور در کانون : 3 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 60 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس ریاضی- نمایندگی بیمه

شغل و تحصیلات پدر : لیسانس عمران – شرکت عمرانی

 

مصاحبه‌گر :  مهدی خداوردی

 

 

  1. تصمیمات شما برای امتحانات چیست؟ 
  2. برنامه امتحانات که مشخص شد نسبت به اولویت هایی که دارم و اینکه هر درس را چقدر مطالعه کرده ام برنامه ریزی میکنم و از سوالات پرتکرار امتحانی در هر درس استفاده میکنم .

 

  1. چرا در کانون ثبت نام کردید و از زمانی که در کانون ثبت نام کردید و در آزمونها شرکت میکنید چه تاثیری بر  وضعیت درسی و مدرسه تان داشته است؟  
  2. جامعه آماری کانون بسیار بالاست و این باعث ایجاد رقابت میشه و من میتوانم خودم را بسنجم و ببینم در کشور یا حتی در استان و شهر خودمان چه وضعیتی دارم ، انگیزه مرا بالاتر میبرد  تلاشم را بیشتر کنم تا ترازهایم نیز بیشتر شود  . اینکه وقتی آزمون میدم به دانسته هایم اضافه میشود و وقتی تحلیل میکنم خیلی از فرمولها و مباحثی که در ذهنم تثبیت شده در مدرسه نیز بسیار کمک کننده است .

 

  1. از کدام منابع و کتابهای کانون بیشتر استفاده میکنید ؟ نظرتان راجع به این کتابها چیست؟ 

بیشتر از سه سطحی و آبی علوم استفاده کردم ، سه سطحی برا اینکه پله پله شروع میوه و از یک سطح به سطح بعدی میرود. کتاب آبی هم چون پیمانه ای هست ،خسته کننده نیست و فکر کنی تست خیلی زیادی دارد و ازش فراری بشیم.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

از سال هفتم تا نهم فقط یک جلسه . چون ترازهام برام اهمیت دارد 

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  2. همه آزمونها نکاتی دارند که در پیوسته همراه بودند با آزمونها این نکات بیشتر تکرار و در ذهن تثبیت میشود و علت عدم پیشرفت در درسها را بررسی می‌کنم و نتایج آزمونهای قبلی را می‌بینم و این باعث پیشرفت میشود. 

 

  1. آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 
  2. دقیقا مطابق برنامه راهبردی آزمونها درس میخوانم ، بودجه بندی برای هر هفته را نسبت به روزهایی که دارم و برنامه مدرسه تقسیم میکنم و پیشروی دارم . بعضی وقتها هم برنامه راهبردی خیلی جلوتر از مدرسه هست که برای پیش خوانی درس ها این ویژگی خوبی است.

  3. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

علوم  اول درس نامه را میخوانم و تعداد زیادی تست میزنم و تمام تست ها را تحلیل میکنم و یک دفتر دارم که تمام اشتباهات را یادداشت میکنم و بعد یک دور مطالعه و بعد از یک هفته حداقل مرور مجدد دارم که کاملا تثبیت شود .


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟
  2. بله دفتر برنامه ریزی دارم و تکمیل می‌کنم ویژگی مهمش این است که امروز را با دیروز مقایسه میکنم.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

تکنیک ضربدر و منها را استفاده میکنم . اوایل که وارد کانون شدم سر آزمونها وقت برای خیلی از درسها کم میآوردم . و زمانی که پایان آزمون در حوزه اعلام میشد متوجه میشدم یک درس را اصلا سراغش نرفتم و نزده ام و پشتیبانم این تکنیک را آموزش داد و از اون زمان بسیار کمک کننده بود و سوالات رو میخوانم اگر نکته اش را بلد نبودم که هیچی اگر بلد بودم و وقت گیر بود علامت میزنم و در زمان باقی مانده (استراتژی بازگشت )سراغ این سوالاها میروم . در منزل هم برای تست زدن از این تکنیکها استفاده میکنم .


  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ 
  2. در سال هفتم و هشتم درس ضعیف تقریبا نداشتم اما سال نهم در درس ریاضی ضعیف شدم که دلیلش این بود که کتاب را باز می‌کردم و میخواندم که متوجه شدم در سال نهم خواندن کافی نیست . تستهای زیادی روزانه ازش زدم و حداقل روزانه 50 تست حداقل از این درس میزنم و این درس از ضعیف به نقطه قوت تبدیل شد.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 
  2. سوالهایی که حتی درست زدم را بررسی میکنم . پاسخ نامه را همراه با سوالات سر آزمون نگاه میکنم . اول سوالاتی که اشتباه داشته ام را یاد میگیرم و نکته برداری میکنم و بعد سوالاتی که در دام افتاده ام میبینم مشکلم کجا بوده و بعد سراغ سوالاتی هم که درست حل کرده ام میروم و با راه حلی که در پاسخ نامه آزمون بوده و خودم حل کرده ام مطابقت میدهم و اگر راه حل متفاوت با راه حل های من باشد آنها را هم یاد میگیرم . بعضی وقتها هم  یک درس از آزمون را مجدد آزمون میدهم .

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 
  2. درس خواندن من برایشان خیلی مهم است و مخصوصا مادرم پیگیری بیشتری دارد حتی برای دریافت کارنامه ایشان بیشتر از من پیگیر هستند و در بعضی از درسها نیز کمک میکنند و همین جا هم بسیار تشکر میکنم از پدر و مادرم  که همیشه به من انگیزه زیادی برای درس خواندن میدهند .

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

امسال اولین تراز 6200 بوده و آزمون 16 فروردین 6800 شدم

کمترین تراز از اولین آزمون من در کانون 5400 و بیشترین ترازم در کانون 7300 

برای بیشترین ترازم وقت بیشتری برای مباحث  و بودجه بندی آزمون گذاشته بودم جدای از همه کتابها از سه سطحی و آبی هم کلی تست زدم.


  1. برای قبولی و آمادگی بیشتر در ازمون تیزهوشان چه برنامه ای دارید ؟

از اسفند ماه کلی آزمون جامع زده ام و علاوه بر درسهای ریاضی و علوم وقت بیشتری برای درسهای حفظی و استعداد تحلیلی و هوش میگذارم . بیشتر آزمونهای جامع و مشابه آزمون تیزهوشان خواهم زد.

 

  1. برنامه شما برای تابستان پیش رو چیست ؟

قصد دارم درسهای سال دهم را پیش خوانی کنم و با برنامه کانون پیشروی داشته باشم .

Menu