گفت وگو با دینا تاجیک؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ تصمیم من برای نیم سال دوم ارتقا دادن ترازم هست،درحال حاضر با توجه به کارنامه نیم سال اول برنامه دارم درس هایی که ضعیف هستم با زدن تست بیشتر ارتقا بدهم.

گفت وگو با دینا تاجیک؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: دینا تاجیک

مقطع و رشته: یازدهم انسانی

نام شهر و استان: باغستان-تهران

میانگین تراز: 5760

سال‌های حضور در کانون:  سال یازدهم 

چند آزمون شرکت کرده است: 9آزمون

شغل و تحصیلات مادر: ناظم مدرسه_فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: آزاد- فوق دیپلم


 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
  2.  تصمیم من برای نیم سال دوم ارتقا دادن ترازم هست،درحال حاضر با توجه به کارنامه نیم سال اول برنامه دارم درس هایی که ضعیف هستم با زدن تست بیشتر ارتقا بدهم.
     
     
     
  3. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
  4. دوران نوروز مهم ترین وقفه زمانی است که برای درس خواندن پیش رو داریم و اگر این دوران رو فراموش کنیم و به بطالت بگذرد نتایج منفی در نمرات و تراز می گزارد.از این رو قصد دارم در دوران نوروز به مرور ترم اول و پیش خوانی درس های ترم دوم بپردازم.



 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ 
  2. خیر بنده تابحال در آزمون های کانون غیبت نداشته ام، زیرا معتقد هستم پیوستگی در روند امتحان یکی از مهم ترین علت های یادگیری مفهومی و انتقال مفاهیم به حافظه بلند مدت است.

 



  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 
  2. پیوستگی در آزمون موجب شده تا مفاهیم به صورت دقیق تر و البته مفهومی تر در حافظه بنده حک شود. و صد البته که امتحان دادن مداوم موجب آسان شدن مطالب شده است .

 

 

 

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟
  2.  بله_انگیزه بنده از شرکت در آزمون مشابه پارسال آشنا شدن با سطح آزمون و باعث سنجیدن خود برای آزمون اصلی میشود_ آزمون های مشابه پارسال برای من بسیار مفید بوده است زیرا در اغلب موارد سوال های امتحان اصلی بسیار شبیه به مشابه است و تحلیل پاسخ نامه مشابه خیلی کمک کننده است در برطرف کردن ضعف ها ،و همچنین کمک میکند جایگاه نسبی خود را در آزمون متوجه شوم.
     
     

 

 

  1. شرکت در این  آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 
  2. این آزمون ها باعث ایجاد تغییر در نمرات مدرسه ام شده است اما بسیار زیاد نه. ولی با این حال درک و فهم مفاهیم و پاسخ مفهومی به سوالات در امتحانات مدرسه را بسیار ساده کرده است.

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟
  2.  بله_من در درس خواندن برنامه ریزی مشخصی ندارم به همین دلیل سعی میکنم طی دو هفته مطالب خواسته شده را برای امتحان جمعه بخوانم _خیر برنامه مدرسه و آزمون ها هماهنگ نبود
     
     
     

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟
  2.  نقاط قوت من در درس های جامعه شناسی و روانشناسی و جغرافیا است.روش مطالعه من بسیار ساده است ،درس مورد نظر رو به مدت حداکثر ۵۰دقیقه می‌خوانم سپس حدود ۱۵الی۲۰تست میزنم و بعد به تحلیل سوالات می‌پردازم.

 

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟
  2.  بله - تکنیک ضربدر و منها -

 

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟  
  2. پس از دریافت کارنامه سوالاتی که غلط جواب داده ام را بررسی می کنم و سپس به بررسی سوالاتی که پاسخ نداده ام می‌پردازم.

 


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟
  2.  فقط کارنامه روز آزمون را بررسی می کنم.قبل از تحلیل هر آزمون کارنامه را دانلود و تراز و درصدها  را بررسی می کنم .

 


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 
  2.  من را حمایت کرده‌اند و سعی کردند محیط مناسب و آرامی را برای درس خواندن در اختیار داشته باشم و همچنین ابزار های گوناگونی را در اختیار بنده قرار داده‌اند تا بتوانم نمرات خوبی دریافت کنم.
     
     

 

  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟
  2.   یادگیری مفهومی .  یکی از راه های من برای امتحانات نهایی یادگیری مفهومی است و البته توجه به امتحانات و سوالات شبه نهایی نیز بسیار مهم است زیرا با دیدگاه طراحان سوال و سطح سوالات تا حدی آشنا می شویم.

 


  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟
  2.  بله علاوه منبع اصلی بنده کتاب درسی ام می باشد- سعی می کنم که روی آنها مسلط شوم
Menu