گفت و گو با محمدمهدی امانی؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: نام شهر و استان : تهران میانگین تراز : 7024 سال‌های حضور در کانون : سال دوازدهم شغل و تحصیلات مادر: لیسانس،حسابدار شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس،مهندس کامپیوتر مصاحب

گفت و گو با محمدمهدی امانی؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: محمدمهدی امانی

نام شهر و استان : تهران

میانگین تراز : 7024

سال‌های حضور در کانون : سال دوازدهم

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس،حسابدار

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس،مهندس کامپیوتر

مصاحبه‌گر : سیدجوادشهیدیان

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین تراز : ۶۸۵۴

آزمون آخر(۲۴ فروردین ) : ۷۴۵۱

 

مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

بیشتر به دلیل پیوستگی در درس خواندن بوده که تقریبا روزی نبود که درس نخوانده باشم و هر بار بعد از یادگیری مباحث تعداد تست زیادی می زدم تا مبحث برایم تثبیت بشود.

 

برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

در کل برنامه جمع بندی مباحث و مرور هر چه بیشتر مباحث مخصوصا درس زیست شناسی بود و بیشتر سعی می‌کردم متن کتاب رو چندین بار بخوانم تا بتوانم بهترین جمع بندی را داشته باشم.

 

منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ 

برای دوران نوروز از منابع مختلفی استفاده کردم که شامل آزمون های مختلف بود اما معمترین نکته استفاده از برنامه مناسب آزمون ها برای جمع بندی بود.

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

برای بعد از نوروز هم به روش قبلی خودم یعنی تمرین آزمون های مختلف و رفع اشکال آنها ادامه خواهم داد و آزمون های سال های گذشته کنکور را هم تمرین خواهم کرد.

 

از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ 

جمع بندی را از اسفندماه شروع کردم و بامرور کتاب و تمرین آزمون های مختلف،آزمون ها را تحلیل کردم و با مطالعه دوباره آزمون های جامع را زدم و این روش را در ادامه تا کنکور هم اجرا خواهم کرد. 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها به دلیل کوچک بودن مباحث هر آزمون و مشخص بودن برنامه هرهفته باعث شد تا مباحث هرچه سریعتر و راحت تر جمع بندی شده و استرسم هم کمتر شود.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

از تکنیک ها و روش های مدیریت زمان روش ضربدر و منها را استفاده می کردم که باعث شد تا با سرعت بیشتری تست ها را پاسخ دهم و این روش را در کنکور هم ادامه خواهم داد.

 

آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کنید؟

بله،در آزمون های مشابه پارسال به دلیل نزدیکی سوالات به سوالات آزمون و از آزمون های هدف گذاری به دلیل شرکت در آزمونی با سوالات متفاوت شرکت می کردم که در پیشرفتم بسیار موثر بوده اند و انگیزه مرا برای رسیدن به هدفم در کنکور بالا برده اند.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

از کارنامه اصلی به دلیل نشان دادن تمامی نکات مانند درصد و تراز ها و مقایسه باهم ترازی ها و از کارنامه سوال محور به دلیل نشان دادن وضعیتم در تک تک سوالات استفاده میکنم و این موضوع به من در روندم کمک شایانی کرده است.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

معمولا مطالعاتم را برمبنا و اساس برنامه راهبردی برنامه ریزی می کنم و در مسیر از روش های مطالعاتی خاص خودم در درس های زیست و شیمی استفاده می کنم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

تحلیل آزمون ها را در بعداز ظهر هرآزمون و برای همه سوالات انجام می دهم و در آن ابتدا سوالات غلط و سپس پاسخ نداده را بررسی کرده و در نهایت نکات سوالات درست را هم مجدد بررسی می کنم. مهم ترین نکته ای که علاوه بر این موضوعات به آن اهمیت می دهم بررسی سوالات ساده که حتما پاسخ داده باشم است.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

به طور میانگین در ماه ها و بازه های مختلف میزان متفاوتی را به مطالعه و تست زنی اختصاص می دهم اما معمولا در روزهای عادی7 ساعت و100 تست را می زنم و  تحلیل می کنم و در روزهای تعطیل این میزان به 11 ساعت می رسید و در 300  تست می زنم و تحلیل می کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

دفتر برنامه ریزی را به دلیل اینکه اولویت کارها را برای من آشکار می کرد تکمیل کردم و به نظرم بسیار به من کمک کرد.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب های سه سطحی در درس های ریاضی و شیمی به دلیل سوالات با درجات سختی متفاوت  استفاده کردم که بسیار به من کمک کردند.

 

شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

من از اولین آزمون هدفم را روی اولین کنکور یعنی کنکور اردیبهشت متمرکز کردم و سعی می کنم تا در این کنکور نتیجه مناسب را کسب کنم.

 

بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟

بهمن و اسفند ماه امسال با توجه به کنکور اول که در اردیبهشت برگزار خواهدشد برای افرادی مثل من که تمام سعی خود را بر این کنکور قرار داده اند بسیار مهم و حیاتیست و در این مسیر من این دوماه با فشار بیشتری مطالعه کردم و تست های بیشتری را تمرین کردم تا برای کنکور اردیبهشت آماده شوم.

 

با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

در خرداد ماه و برای امتحانات نهایی از نمونه سوالات امتحانی سایت کانون استفاده خواهم کرد و آنها را ابتدا قبل از مطالعه و سپس بعد از مطالعه تمرین خواهم کرد.

Menu