نام و نام خانوادگی الهه حسنی
مقطع و رشته: یازدهم ادبیات و علوم انسانی
نام شهر و استان : استان کرمان شهرستان رفسنجان
میانگین تراز :6424
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : سال یازدهم _ ۱8 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: کارمند - فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر :کارمند - فوق لیسانس
نام و نوع تمام مدارس از ابتدایی تا کنون :
ابتدایی : دبستان شاهد
متوسطه اول : دبیرستان شاهد
متوسطه دوم : دبیرستان نمونه دولتی شهید سجادی
مصاحبهگر : صدیقه رودینی
1.آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، به دلیل اهمیت آزمون ها ودیدن نتیجه گرفتن کسانی که غیبت نمی کنند.
2.پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث میشود که اشتباهاتم در فرایند آزمون دادن و یا نواقص یادگیری ام را شناسایی و رفع کنم.
3.آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
اکثراوقات ؛ آزمون هدف گذاری کمک به فهم دروسی که نیاز به یادگیری یا مرور بیشتری دارند می کند. برای آشنایی با سوالات آزمون برای من مفید بود.
4.آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای مشابه پارسال برای شما چه بود؟
اکثر اوقات ؛ آشنایی بیشتر با سوالات آزمون و آمادگی برای آزمون جمعه .
5.شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
شرکت در آزمون ها باعث شده تا به شناخت بهتری نسبت به روز کنکور پیدا کنم .
6.مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
تا حدودی؛ بعد از خواندن هر درس به خلاصه یا نکته برداری می پردازم و برخی از تست های همان مبحث را می زنم. تا حدودی برنامه ی مدرسه و آزمون ها هماهنگ است.
7.نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
زبان انگلیسی از دروس عمومی و جغرافیا و روانشناسی از دروس تخصصی
طبیعتاً برای هر درسی که زمان بیشتری گذاشته شود و مرور زیاد انجام شود نقطه قوت خواهند بود.
8.دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله ؛ ثبت زمان مطالعه ی هر درس و تعادل سازی برنامه و برنامه ریزی کردن.
9.مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون و آزمون ها یاد گرفته اید چیست؟
تلاش کردن و استمرار و آشنایی با نقاط ضعف و قوتم.
10.تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟
بله . همیشه استفاده میکنم و نتیجه هم گرفتم.
11.تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
بعد از هر آزمون و دریافت کارنامه ، آزمون ها را تحلیل می کنم و سوالاتی که اشتباه پاسخ دادم و سوالاتی که پاسخ ندادم را بررسی می کنم.
13.شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟
کتاب های آبی ؛ تست های این کتاب ها شباهت زیادی به سوالات هر آزمون دارند و درسنامه ی خوبی دارد.
14.در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید؟
طبیعتا زمان های بوده که خسته شدم ، برای رفع خستگی به انجام کار های مورد علاقه ام و یا تفریح با خانواده می پردازم.
15.چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟
به دلیل جامعه ی آماری بالا - از طریق مدرسه و هم کلاسی ها با کانون آشنا شدم.
16.نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
خانواده نقش مهمی را در حمایت مالی و معنوی ایفا کردند و از آن ها متشکرم و امیدوارم بتوانم جبران کنم.
17.آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
بله ؛ سعی می کنم تمرکز یا انگیزه ام را بخاطر نتیجه بد از دست ندهم .
18.از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله . مصاحبه با نفرات برتر و تراز برتر ها و مقاله های آقای قلم چی.
19.به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
علاقه و پشتکار و داشتن هدف و انگیزه برای درس خواندن.