گفتگو با شهاب مرادی لیافوئی ؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم

تا به حال غیبتی در آزمون‌ها نداشته ام و احساس می‌کنم پیوستگی باعث می‌شود بتوانم با برنامه ریزی بهتری درس بخوانم و پیشرفت داشته باشم

گفتگو با شهاب مرادی لیافوئی ؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم

نام و نام خانوادگی :  شهاب مرادی لیافوئی

 مقطع و رشته : پایه نهم

 نام شهر و استان :  رشت _ گیلان 

 میانگین تراز : ۵۳2۱ 

سالهای حضور در کانون : ۱ سال

 چند آزمون شرکت کرده است : 10 آزمون

 شغل و تحصیلات مادر : سیکل _ خانه دار 

 شغل و تحصیلات پدر : سیکل _ کارگر 



 مصاحبه گر : صنم محسنی


 تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست ؟  

هدفم افزایش میزان تست ، افزایش تراز و افزایش ساعت مطالعه در دروس تخصصی و آماده شدن برای آزمون های نهایی و تعیین رشته ‌‌بود . 

با توجه به کارنامه نیم سال اول ، چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز داشتید ؟ 

تعداد تست های مرتبط با هر درس را افزایش دادم و با توجه به ۲۰ شدن معدل در ترم اول همچنان تلاش کردم تا معدلم را برای ترم دوم حفظ نمایم و در نوروز جمع بندی کاملی انجام دادم .

سال گذشته برنامه ی موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت ؟

مطالعه ی کتاب نوروز و برنامه ریزی برای دوران طلایی نوروز ،  همچنین پشت سر گذاشتن آزمون های هر سه روز یک بار برای بهبود مطالعه و پیشرفت .

آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلوی نوروزی استفاده کردید ؟

بله ،  هر دو روز یکبار به یکی از آزمون ها پاسخ می دادم و پس از آزمون دادن آن را تحلیل می کردم تا تعداد اشتباهات خود را کاهش دهم.  تابلوی نوروزی را با توجه به ساعت مطالعه و منابع مطالعاتی تکمیل کردم .

آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید ؟ دلیل عدم غیبت چه بود ؟  

خیر تا به حال غیبتی در آزمون ها نداشته ام و احساس می کنم پیوستگی باعث می شود بتوانم با برنامه ریزی بهتری درس بخوانم و پیشرفت داشته باشم و مطالعه ام مستمر باشد و از برنامه ی راهبردی عقب نمانم.

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟

 باعث شکوفا شدن نقاط قوت و دستیابی به نقاط قابل بهبود و رفع اشکالات شد .

آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کنید ؟

 بله ،  از آزمون ۲۴ اسفند طبق برنامه ریزی مشخص در این آزمون شرکت نمودم تا بتوانم نمونه سؤالات بیشتری را ببینم و پیشرفت بیشتری داشته باشم .

آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنید ؟  

متأسفانه نتوانستم ولی در برنامه ریزی درسی خود ،  شرکت در آزمون های مشابه پارسال را قرار داده ام . 

شرکت در آزمون ها ی کانون چه تأثیری در وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است ؟ 

 به تدریج با شرکت در آزمون های جمعه توانستم افزایش نمره در مدرسه داشته باشم ،  معدل خود را بهبود ببخشم و نمرات مطلوبی دریافت کنم ،  همچنین در درس علوم تجربی بسیار پیشرفت داشته ام . 

مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید ؟ برنامه ی مدرسه و آزمون ها هماهنگ بود ؟ 

 متأسفانه خیر .  برنامه ی درسی مدرسه مباحث دیگری را در برمی‌گیرد و برنامه ی راهبردی مباحث جداگانه ای را .  با برنامه ریزی و نوشتن ساعت مطالعه و زمان های خالی توانستم برنامه ریزی انجام دهم تا به هر دو بودجه بندی برسم و بتوانم مطالعه مناسبی داشته باشم .

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند ؟ روش مطالعه آن را توضیح دهید .

 نقاط قوت من در درس ریاضی و دروس عمومی است . روش مطالعه من بدین گونه است  ابتدا در هنگام تدریسِ دبیر ، با دقت گوش می دهم و همان روز که درس را آموختم ، مجدد مطالعه کرده و تست زدن را شروع می کنم .

دفتر برنامه ریزی دارید ؟ تکمیل دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما می کند ؟ 

دفتر برنامه ریزی به من بسیار کمک کرد زیرا با کمک آن توانستم ساعت مطالعه ام را به صورت دقیق مشخص کنم و اگر روزی احساس کردم ساعت مطالعه ام کم است ،  سعی می کنم با کمک برنامه ، روز بعد جبران کنم و مطالعه بیشتری داشته باشم .  در تکمیل دفتر برنامه ریزی پشتکار زیادی دارم و همیشه به صورت جدی آن را پر می کنم چون باعث می شود وقتم هدر نرود و بتوانم تعادل ساعت مطالعه داشته باشم .

تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می کنید ؟ 

بله و بسیار این تکنیک در آزمون به من کمک می کند .  

در چه درس هایی با تغییر روش ، پیشرفت اساسی داشتید ؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید ؟  

در درس علوم در ابتدا بسیار ضعیف بودم و اصلاً سؤالات را نمی‌توانستم حل کنم منتهی به مرور و با کمک کتاب پرتکرار توانستم این درس را بهتر یاد بگیرم و پیشرفت داشته باشم و تعداد اشتباهاتم را کم کنم .

تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟ 

در همان روز آزمون ، بعد از دریافت کارنامه شروع به تحلیل آزمون می کنم و تمامی سؤالات را تحلیل کرده و سعی می کنم اشتباهاتی را که تکرار شده اند جدا کنم و در دفتر خودآموز آنها را یادداشت کنم .  البته تحلیل آزمون اصولاً در همان روز آزمون به اتمام نمی رسد . 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه ی شخصی تان استفاده می کنید ؟ این کارنامه ها چه ویژگی دارند ؟ 

 کارنامه ی مبحثی ، کارنامه ی آزمون و کارنامه ی هدف گذاری نوروز را بررسی کرده ام ولی بیشتر از کارنامه ی آزمون استفاده می کنم و با الگوریتم افت و پیشرفت نمودار ، برنامه ریزی برای آزمون بعدی را انجام می دهم. 

نقش آموزشی خانواده ، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه است ؟

پدر و مادرم نقش بسیار زیادی در زندگی و تحصیل من داشته و دارند .  آنها همیشه از من حمایت کرده و به من انگیزه می دهند ، این باعث کم شدن استرسم در آزمون ها می شود . 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسیدید و با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید ؟ 

در آغاز تراز ۵۱۵۸ را در آزمون اول دریافت کردم و در آزمون  18  اسفند  به تراز ۵۴۷۷ رسیدم .  فقط با تکرار ،  تحلیل آزمون و تست فراوان .

Menu