گفت و گو با حمد رئیسی؛ قهرمان تاب‌آوری پایه نهم

آزمون‌های کانون عامل موفقیت من در امتحانات نهایی بوده است

گفت و گو با حمد رئیسی؛ قهرمان تاب‌آوری پایه نهم

من محمد رئیسی هستم پایه نهم مدرسه باقرالعلوم بوشهر برازجان. اوایل پایه نهم از طریق اقوام با تاثیرات مثبت آزمون های کانون بر پیشرفت تحصیلی آشنا شدم و بعد از این که مطلع شدم یکی از دوستانم در کانون بورسیه شده من هم برای بورسیه اقدام کردم. پدر و مادرم هر دو دیپلم دارند پدرم کشاورز و مادرم خانه دار هستند.چشم هایم کمی ضعیف است اما با عینک برای دیدن تخته و درس خواندن مشکل چندانی ندارم.

 

مصاحبه گر: فاطمه سهرابی


گفت و گو با حمد رئیسی؛ قهرمان تاب‌آوری پایه نهم


فکر می کنید علل موفقیت تان در آزمون های کانون چیست؟

من تابستان گذشته مباحث نهم را پیش خوانی کردم و این موضوع کمک کرد که در طول سال تحصیلی جلوتر از بقیه همکلاسی هایم باشم و بتوانم برای تست زنی وقت بیشتری بگذارم ضمن اینکه با حضور پیوسته در آزمون ها به تدریج تجربه بیشتری در زمینه مدیریت زمان و مدیریت استرس و... کسب کردم.

 


حضور پیوسته در آزمون ها چه تاثیرات مثبت دیگری برای شما داشته است؟

این پیوستگی باعث می شود من بتوانم از تمام برنامه راهبردی استفاده کنم و همیشه و در همه حال درس خواندن را جزو اولویت هایم قرار دهم و مدام در حال سنجش نقاط ضعف و قوتم باشم.

 


به نظر شما برنامه راهبردی چه ویژگی های مثبتی دارد؟

برنامه راهبردی یک برنامه مطالعاتی کامل را در اختیار ما قرار داده است و پیش روی هایش خصوصا برای کسی که از ابتدای سال تحصیلی در آزمون ها شرکت کرده است کاملا مناسب است.

 

اگر در آزمونی دچار افت تراز شوید برای جبران چه کارهایی انجام می دهید؟

سعی می کنم بعد از تحلیل آزمون دلایل افت ترازم را پیدا کنم، اگر تنبلی بوده سعی می کنم در ادامه بیشتر تلاش کنم و اگر در مباحث خاصی اشکال دارم با مطالعه دقیق تر و تست زنی مجدد این مشکلات را رفع می کنم.

 

شما با چه روشی آزمون ها را تحلیل می کنید و تحلیل آزمون چه کمکی به شما کرده است؟

ابتدا پاسخ تشریحی سوالات نزده و نادرست و شک دار را می خوانم و نکات جدیدی را که یاد گرفتم یادداشت می کنم. به نظر من آزمون بدون تحلیل بی معنی است و تحلیل آزمون باعث می شود نکات متنوعی را یاد بگیرم و اشتباهاتم در آزمون های بعدی و در کنکور تکرار نشود.

 

آیا در درس خاصی پیشرفت قابل توجهی داشته اید؟ 

بله در درس ریاضی پیشرفت داشته ام، من از طریق آزمون ها با تیپ بندی تست های ریاضی آشنا شدم و در ادامه توانستم روش مطالعه این درس را تغییر دهم و روی مباحث سوال خیز بیشتر وقت گذاشتم و تست زدم.

 

عملکرد شما در امتحانات نهایی چطور بوده است؟

به دلیل شرکت در آزمون ها و مطالعه مفهومی مطالب درسی و همین طور بهره مندی از دبیرهای توانا توانستم نتیجه بسیار خوبی را در امتحانات نهایی کسب کنم.

 

در کنار درس چه فعالیت های دیگری دارید؟

ورزش مورد علاقه من والیبال و فوتبال است که به صورت هفتگی در سالن ورزشی در این دو رشته فعالیت دارم همین طور چهار سال است کلاس زبان می روم.

 

خانواده در مسیر تحصیل شما چه نقشی دارند؟

پدرم برای تامین مخارج تحصیلم زحمت زیادی می کشند و مادرم بر زمانی که باید برای درس خواندن و استراحت و اوقات فراغت اختصاص دهم نظارت دارند همچنین برادر کوچکم که پایه ششم است گاهی برای درس خواندن با من همراه می شود که این موضوع به هر دو ما کمک می کند.

 

درباره نقش مدرسه برایمان بگویید.

ما در مدرسه باقرالعلوم دبیرهای توانایی داشتیم خصوصا دبیر ریاضی و فارسی ما کمک زیادی به من کردند.


Menu