گفت و گو با پرهام رحمانی؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : پایه : دوازدهم تجربی نام شهر و استان : تاکستان - قزوین میانگین تراز: 7000 سال‌های عضویت در کانون : 3 سال شغل و تحصیلات مادر: دیپلم- خانه دار شغل و تحصیلات پدر:

گفت و گو با پرهام رحمانی؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : پرهام رحمانی 

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : تاکستان - قزوین

میانگین تراز: 7000

سال های عضویت در کانون : 3 سال

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم- خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: فوق لیسانس- آزاد


چگونه با کانون آشنا شدید و چرا به کانون آمدید؟  

عملکرد مثبت کانون و گرایش بیشتر دانش آموزها به کانون و همینطور عضویت یک سال برادرم در کانون باعث آشنایی من با کانون شد و بیشتر به علت برنامه ریزی و برنامه راهبردی کانون و در مرحله بعدی آزمون ها به کانون آمدم.  

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

 روش من برای تحلیل آزمون ها به این صورت است که من همه سوالات را بررسی می کنم، سوالات غلط و بعد بدون پاسخ و در آخر سوالات درست را تحلیل می کنم.

 

پدر و مادر نتایج آزمون ها را می بینند؟ اگر افت داشته باشید چه واکنشی دارند؟  

بله همیشه پیگیر هستند و در جریان پیشرفت و یا پسرفت ها همیشه قرار دارند، خب اگر افت داشته باشم همیشه سعی می‌کنند امید و انگیزه بدهند تا بتوانم جبران کنم و اهل سرزنش نیستند و اتفاقا سعی می‌کنند که جلوی من را بگیرند تا خودم را سرزنش نکنم. 

 

چرا پیوستگی خودتان را حفظ کردید؟ خسته نشدید از این تعداد آزمون؟

خب هربار که آزمون داده می‌شود مطالب و مباحث آن آزمون دوره و مرور می‌شود و اگر آزمونی غیبت داشته باشم باعث می‌شود که مباحث و مطالب آن آزمون باقی بماند و روی مطالب آزمون های بعدی انباشته و کار سخت شود حتی اگر آزمونی آمادگی کامل نداشته باشم حداقل با شرکت در آن مروری روی مطالب شده و باعث می شود نقاط قوت و ضعف مرا شناسایی کنم.  

 

اگر برای آزمونی آمادگی نداشته باشید باز هم شرکت خواهید کرد؟  

بله قطعاً پیش آمده که آزمون هایی آمادگی نداشتم یا اینکه خیلی بد دادم اما پدر و مادرم پشتیبانم بودند و مرا از آزمون ندادن منصرف کردند و تشویق کردند که همیشه شرکت کنم ضمن پاسخی که در سوال قبلی گفتم باید بگم که این شرکت کردن در عین آماده نبودن تلنگری هست برای اینکه ما نسبت به کوتاهی خود آگاه شویم و در پی جبران آن باشیم. 

 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با آزمون های زیادی که شرکت کردم باعث شد با سوالات آشنا بشوم و این باعث پیشرفت من شد و همچنین تحلیل آزمون هایی که انجام می دادم نقش خوبی در پیشرفت من داشت چون به اشتباهات خودم پی می بردم و سعی می کردم در آزمون های بعد این اشتباه را دیگر تکرار نکنم.

 

مطابق برنامه راهبردی حرکت می کردید؟

بله، من مطابق برنامه راهبردی پیش می روم.جوری برنامه ریزی می کنم که هم بتوانم تشریحی هایم را مطالعه کنم و هم تست هایم را بزنم.البته بیشتر وقت خودم را در طول روز به خواندن کتاب های درسی اختصاص می دهم و شب ها تست می زنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟

نقاط قوت من درس های ریاضی و شیمی است.روش مطالعه من به این صورت است که اول خود کتاب را سعی می کنم با تمرکز بالا مطالعه کنم.خط به خط می خوانم و تمام نکات مهم را یادداشت می کنم و در آخر خلاصه نویسی انجام می دهم تا مطالب خوب به ذهنم سپرده شود.

 

خانواده در ایام تعطیلات چند درصد قصد رفتن به مسافرت دارن و ترجیح میدن استراحت کنی و از درس دور بشی یا مدام در حال درس خوندن باشید؟

چون که در ایام تعطیلات به احتمال خیلی زیاد به مسافرت می رویم،خانوادم و همین طور خودم بیشتر ترجیح می دهیم که استراحت داشته باشم و در عین حال در روز  1 الی ۲ ساعت مطالعه را هم داشته باشم.

 

به نظر خودت عامل پیشرفت خوبی که تو آزمون ها دارید چیه؟

تحلیل آزمون ها و نشانه دار کردن تست ها و حل دوباره ی برخی از ان ها خیلی نقش مهمی توی پیشرفتم داشته و همیشه هم سعی می کنم که تست های یک درس رو از کتاب مختلفی بزنم تا تنوع سوالات را ببینم.

Menu