گفت وگو با ابوالفضل آبادداد خدایی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

ابتدا سراغ کتاب درسی می‌روم و اون مبحثی که اشتباه زدم رو کار می‌کنم و چند تست هم برای تثبت یادگیری می‌خوانم و دوباره سراغ اون تست که اشتباه زدم می‌روم و مجدد کار می‌کنم.

گفت وگو با ابوالفضل آبادداد خدایی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام ونام خانوادگی :ابوالفضل اباددادخدایی

پایه :دوازدهم تجربی 

شهرواستان :قلعه گنج –کرمان 

سال های حضور در کانون: 4سال

مصاحبه گر:مرضیه احمدی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

من کلاس نهم از طریق پدرم و پا فشاری اطرافیان جهت اشنا شدن با شرایط آزمون و تست زدن برای آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی با کانون اشنا شدم و ثبت نام کردم واین باعث شد در مدرسه نمونه دولتی کهنوج پذیرفته شوم.


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟

کلاس نهم ازمون دادن رو شروع کردم ولی در کلاس دهم به دلیل شیوع کرونا کمی از شرایط درس خواندن و تست زدن دور شدم اما دوباره کلاس یازدهم تا الان در ازمون ها شرکت می کنم.


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

در همه ی ازمون های اصلی و هدیه از ابتدای سال شرکت کردم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

اشنا شدن با سوالات مختلف ومتنوع و قرار گرفتن در شرایط ازمون ها که مشابه کنکور هستند و مدیریت زمان در آزمون وهمچنین توانستم خودم را ارزیابی کنم و بسنجم با توجه به این  که دانش آموزان جدی وسخت کوش ورقبای اصلی ما کانونی هستند وبهترین راه تعیین سطح وسناختن نقاط ضعف و وقوت از طریق شرکت در این همین آزمون های کانون هست.


شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من یک دانش اموز بی غیبت در ازمون های کانون هستم و منطبق با برنامه راهبردی کانون برای برنامه ریزی و جهت دادن به درس خواندنم استفاده می کنم وپیوسنگی خودم در همه آزمون ها حفظ می کنم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

باعث می شود هنگامی که در یک آزمون کم کاری می کردم به موقع تلنگر می خوردم و ان را جبران می کردم وسعی بر این بود در آزموت بعدی با سخت کوشی بیشتر این مشکل برطرف کنم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال و هدف گذاری شرکت می‌کردید؟ انگیزه‌تان چه بود؟ فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله از این ازمون ها برای مرور مباحثی که در دو هفته می خواندم استفاده می کردم و برای رفع اشکال ازمون اصلی ورفع نواقص در درس هایی داشتم آزمون هدف گذاری علاوه بر اینکه تست متنوع دارد باعث می شد هم در هفته اول طبق برنامه درس بخوانم وهم در هفته دوم روی اون دروسی که مشکل داشتم تمرکز بهتری داشته باشم و با شرکت کردن درآزمون مشابه پارسال وتحلیل آن باعث می شودردر روز آزمون با توجه به اینکه شبیه ساز اصلی کار کردیم نتیجه بهتری بگیرم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله یکی از مهم ترین دلایل  ثبت نام من برنامه ی راهبردی و برنامه  دقیق آزمون ها بود و از برنامه ی راهبردی به عنوان برنامه بلند مدت استفاده می کردم و ان را شخصی  سازی می کردم.


روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟

برای من هر درس روش مطالعه مختص به خود را دارم  اما یادگیری من بیشتر تست محور بود یعنی ابتدا تست می زدم و جاهای که مشکل داشتم و تست اشتباه جواب داده بودم را سریع رفع اشکال می کردم و باعث مرور چندباره مطالب می شد.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

بعد از هر آزمون همه سوال ها رو تحلیل می کردم در سوالات غلط دلیل اشتباه زدنم را می فهمیدم و نقاط ضعفم رو پیدا می کردم در کتاب های شیمی و زیست همه 4 گزینه رو تحلیل می کردم چون در هر گزینه یک نکته وجود داشت و در دروس ریاضی و فیزیک از سه گزینه ی غلط دام های تست رو می فهمیدم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

خانواده ی من روحیه ی زیادی به من می دهند و باعث می شوند انگیزه ام زیادتر شود.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ 

درس فیزیک نقطه قوت من است و من در این درس به تمرینات کتاب اهمیت زیادی می دهم و در هر مبحث بسته به مهم بودن ان درس و درجه سختی و تعداد سوالات ان مبحث در کنکور تست های زیادی می زنم و نمره ام درمدرسه معمولا 18به بالا بود.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟

بله درس زیست من ابتدا در درس زیست مشکل داشتم و خیلی به متن درس اهمیت نمی دادم و بیشتر درسنامه کتاب کمک درسی رو حفظ می کردم ولی از نیمسال دوم روش مطالعه ام رو تغییر دادم و مهم ترین  منبع من کتاب درسی شد.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز؟

نیم سال دوم چون تعداد تست زدنم رو به مرور افزایش دادم و ساعت مطالعه ام هم بیشتر شد وتوانستم پیشرفت کنم.


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

دروس ریاضی و فیزیک- ابتدا سراغ کتاب درسی می روم و اون مبحثی که اشتباه زدم رو کار می کنم و چند تست هم برای تثبت یادگیری می خوانم و دوباره سراغ اون تست که اشتباه زدم می روم و مجدد کار می کنم.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله پدرم با روحیه دادن و  گوش زد کردن نکاتی روحیه من را بالا می برد.


بهترین درس شما در آزمون های کانون کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید؟

روش خواندن درس فیزیک و ریاضی تست زیاد به طوری که هیچ تیپ سوالی نباشد که یک بار من ان را ندیده باشم در زیست و شیمی خواندن کتاب+تست و تحلیل خیلی خوب همه سوالات.


در طول سال چقدر به تراز برتر فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟

من خیلی به تراز اهمیت نمی دادم بیشتر به درصد توجه داشتم و سعی می کنم خودم را با خودم مقایسه کنم و بهترین رقیب برای خودم باشم.

 

آیا معلم یا فرد  خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟

 من از خانواده و اطرافیانم تشکر می کنم چون همیشه مشوق من بودند و با توصیه های موثر باعث پیشرفت من می شدند و از تمامی معلمان12سال تحصیلم نهایت تشکر رو دارم.

Menu