گفت وگو با آرین احمدیان؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم از رامسر

مباحث را خیلی جدی و با صدای بلند می‌خوانم جمله بندی‌ها را عوض می‌کنم و ساده‌تر می‌کنم و برای مدت زیادی در ذهنم باقی می‌ماند و نیازی به مرور نمی‌بینم .

گفت وگو با آرین احمدیان؛ قهرمان پیوستگی پایه نهم از رامسر

نام و نام خانوادگی: آرین احمدیان 

پایه  : دوازدهم هنر

نام شهر و استان: رامسر- مازندران

مصاحبه‌گر : عیسی درجانی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق دوستان و البته تبلیغات آشنا شدم.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

مباحث آزمون پویا بود احساس تکراری بودن نمی کردم بازه های دو هفته هم جلوی خسته شدنم را گرفت.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

همیشه ثبات برایم بیشتر از پیشرفت اهمیت داشته آزمون ها نوعی انگیزه بود.


 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله-اما سوالات هدف گذاری خوب بود و بیشتر تلاش می کردم هر مبحث در اولویت قرار دادم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله تلاش می کردم یکی از مباحث برای مثال درک عمومی را به نظرم جذاب تر بوده را ابتدا شروع کنم به خواندن.


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

تلاش نمی کنم با روش خودم را محدود کنم . مباحث را خیلی جدی و با صدای بلند می خوانم جمله بندی ها را عوض می کنم و ساده تر می کنم و برای مدت زیادی در ذهنم باقی می ماند و نیازی به مرور نمی بینم البته همیشه اینطور نیست برای خلاقیت تصویری تست می زنم.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

بیشتر مطالعه می کردم در روزهای مختلف بین 6 تا 12 ساعت تغییر می کرد وقتی دوست نداشتم درس بخوانم هم نمی خواندم.


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟

تابستان باعث شد روش برخورد با هر درس را متوجه بشم و بیشتر حالتش آزمایش داشت که بفهمم چه چیزی را اشتباه انجام می دهم.


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ 

برنامه ریزی همیشه برایم سخت بود و برنامه راهبردی این خلاء را پر کرد.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

مادرم پیامک های کانون را دریافت و ترازم را چک می کند-کارنامه را خیر بقیه اعضای خانواده ام علاقه ای نشان نمی دهد.


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟

 سوالاتی که می دانم نمی توانم پاسخ دهم را خط می زنم و سوالاتی که وقت می گیرد را علامت می زنم اول در پرسشنامه جواب می دهم و بعد وارد می کنم روش ها را نمی شناسم و دوست ندارم خودم را با روش ها درگیر کنم روشی که با آن خودم راحتم را خودم پیدا کردم که احتمالا با روش های بالا شباهت داشته باشد.


Menu