گفت‌وگو با نیلوفر اکبری؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از ازنا

گفت‌وگو با نیلوفر اکبری؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از ازنا-

گفت‌وگو با نیلوفر اکبری؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از ازنا


نام و نام خانوادگی: نیلوفر اکبری  

پایه : دوازدهم تجربی  

نام استان و شهر : لرستان ، ازنا

سابقه کانونی: 4 سال

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار  ، دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر: آزاد ، دیپلم

میانگین تراز : 7100

مصاحبه گر: مریم خلیلی


از چه زمانی وارد کانون شدید؟ 

 از پایه‌‌ی دهم در آزمون های کانون شرکت می‌کردم و حدودا ۴ سال در این آزمون ها حضور پیدا کردم. با پیشنهاد خانواده و البته خودم قصد داشتم از دوران دبیرستان برای آمادگی در آزمون سراسری در کانون ثبت نام کنم. زیرا اکثر نزدیکان من با برنامه‌های کانون پیش میرفتند و راضی هم بودند.


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

من بر اساس برنامه‌ی راهبردی کانون تست می‌زدم و درس می‌خواندم و در آزمون هدفگذاری هم برای تثبیت مطالب خوانده شده شرکت می‌کردم. همچنین در آزمون های مشابه پارسال به‌ خاطر تشابه آن با آزمون اصلی شرکت می‌کردم و سپس در مدت زمان باقی مانده بر اساس آزمون و خطایی که انجام دادم مرور و رفع اشکال می‌کردم.

برای شرکت در آزمون های آنلاین سعی می‌کردم تا حد ممکن شرایط را به کنکور شبیه سازی کنم. بدین ترتیب برای هر دفترچه حدودا دو یا سه دقیقه زمان کمتر از زمان اصلی آزمون در نظر می‌گرفتم تا بتوانم خود را برای کنکور سراسری بیشتر و بهتر آماده کنم. همچنین با همان پوشش و تغذیه‌ای که قرار بود در کنکور حاضر شوم در آزمون ها حاضر می شوم  تا بتوانم تا جایی که می‌شود مشابه با آزمون سراسری عمل کنم.


در دوران جمع بندی پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟

به خاطر حساسیت این دوره در تمام آزمون های مربوط شرکت می کنم و حتی گاهی چندبار سوالات را برای خودم حل می کنم.


وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون های کانون چگونه بود و چه تغییری کرد؟ 

من قبل از آزمون های کانون فقط از یکسری کتاب تست استفاده می‌کردم و تصور درستی از آزمونی که تمام دروس را پوشش دهد نداشتم اما به مرور با شرکت در آزمون های قلم چی مهارت مدیریت زمان و نحوه طرح سوالات و مدیریت روح و روان خود در جلسه را یاد گرفتم.


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟

 معمولا مدرسه نسبت به برنامه راهبردی عقب تر بود اما خودم سعی می‌کردم با پیشخوانی خود را به آزمون ها برسانم.


آیا از کتاب‌های کانون استفاده می‌کنید؟ 

من از کتاب های آبی و سه سطحی برای دروس فیزیک و زیست استفاده می کنم . این کتاب ها به‌خوبی تست های مهم و پایه ثابت سراسری را پوشش می دهند .


از سایت کانون در این مدت چه استفاده ای کرده‌اید؟

 من تحلیل آزمون خود را با ویدئوهای سایت انجام می‌دهم به خصوص در درس زیست شناسی این ویدئوها کمک زیادی به رفع اشکال من کردند. همچنین برای روحیه گرفتن و نزدیک تر شدن به هدفم و در مواقع خستگی مصاحبه رتبه‌های برتر و درصد آنها را می‌خوانم و دوباره روحیه خود را برای مطالعه بیشتر  بدست می‌آورم. تقریبا هر روز به صفحه شخصی خود سر می زنم و آزمون های هدفگذاری و غیرحضوری را بررسی می کنم.


روز جمعه کارنامه را چه ساعتی می گیرید؟

 حدودا ساعت ۴ کارنامه خورد را دریافت می‌کنم و پس از تحلیل درصدها نسبت به سختی و راحتی دروس و تحلیل تراز و رتبه و مقایسه آن با آزمون های قبلی شروع به تحلیل سوالات می کنم. بیشترین توجه من به درصد ها و مقایسه آن با آزمون های گذشته است.


بعد از برگزاری آزمون، آزمون ها را چگونه تحلیل می‌کنید؟

 از طریق سایت کانون و ویدئوهای آن تحلیل را انجام می‌دهم سپس سوالاتی که در آن مشکل دارم نشانه گذاری می کنم و در روز بعد دویاره آن ها را حل می کنم و نکات جدید را وارد کتاب خود می کنم.


به جز کارنامه اصلی از کدام کارنامه ها بیشتر استفاده می کنید؟

 کارنامه اشتباهات و هدفگذاری؛ به دلیل اینکه می خواستم بفهمم در مبحث مربوطه نسبت به آزمون قبل پسرفت داشتم یا پیشرفت.


در سال دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیت و ترازی داشتید؟

در سال دهم در سطح متوسط بودم اما در تابستان دهم به یازدهم سطح خود را بشدت ارتقا دادم به طوری که در پایان سال یازدهم ترازم از ۶۰۰۰ به حدود ۷۰۰۰ رسید.

در درس ریاضی روش مطالعه خود را تغییر دادم و پیشرفت زیادی داشتم، تعداد تست ها را بیشتر کردم.


آیا هدفگذاری چند از ده را انجام می دهید؟ 

برای درس ریاضی، متناسب با تلاش خود و ضعف یا قوی بودن خود در مبحث مورد سوال آزمون هدفگذاری می کنم  و در اکثر مواقع هم به طور معقول به درصدی که می خوهم  می رسم.


در کدام درس‌ها پیشرفت داشتید؟

 در درس ریاضی چون تعداد تست های خود را بشدت افزایش دادم و تک تک تست های آزمون را تحلیل می کنم حتی این تحلیل گاهی تا چند ساعت طول می‌کشد  تا بتوانم با چند راه حل سوال را یاد بگیرم. از درصد ۳۰ به حدود ۶۰ رسیدم.


نقش اولیای شما چه بوده است؟

وقتی کارنامه در سایت آپلود می‌شود همراه من تک تک درس هایم را تحلیل می‌کنند و حتی اگر پسرفت هم کرده باشم سعی می‌کنند دلیل آن را متوجه شوند و با برخورد آرام و منطقی به بهبود من در مسیر خود کمک می‌کنند. اعضای خانواده بدون شک بهترین دوست‌های من در راه رسیدن به هدفم هستند.


آیا درس‌ها را پیشخوانی می‌کنید؟

بله، درس فیزیک و زیست را با استفاده از درسنامه در تابستان پیشخوانی کردم و همین موضوع به پیشرفت من در مهر ماه خیلی کمک کرد.


بهترین پشتیبان شما در کانون چه کسانی بوده‌اند؟

سرکار خانم خلیلی، ایشان با نهایت دلسوزی من را همراهی می‌کنند و شرایط من را درک می‌کنند و همیشه کنار من بودند. با تمام وجود از ایشان ممنونم.


 

Menu