نام و نام خانوادگی: سید ابوالفضل نقیبی فرد
نام شهر و استان: خراسان رضوی .شهر سبزوار
میانگین تراز:7081
سالهای حضور در کانون:4سال
تعدادآزمون :75
شغل مادر: خانه دار
شغل پدر: فرهنگی
مصاحبه گر: حسین پرهیزگار
- اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
اولین تراز: 4800 و آخرین تراز تا الان : 7949.
- مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
بالا بردن ساعت مطالعه نسبت به دوازدهم و کارکردن منابع سطح بالاتر و آزمون زدن بسیار زیاد .
- برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟
مرور متن ها و فرمول ها و کارکردن آزمون جامع و بازیابی مطالب و تثبیت نقاط قوت و درمرحله آخر توجه به نقاط ضعف .
- منابع شما برای دوران نوروزچه بود؟ (تابلو نوروز، کتاب نوروز و...)
منابع من در دوران نوروز آزمون های سال قبل کانون و دیگر موسسات و آزمون دوپینگ به همراه سه سطحی و برای بعضی مباحث کتاب نوروز.
- شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا خواهید کرد؟
جمع کردن مباحث باقی مانده و مرور و زدن آزمون های جامع مختلف و مرور متن ها و تمرکز ویژه بر روی زمین شناسی .
- از چه زمانی جمعبندی را شروع خواهید کرد وبا چه روشی ؟
از 23 فروردین و به روش جمع بندی 3 روز یکبار .
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث نظم مطالعاتی و ارزیابی و هدف گذاری کوتاه مدت برای اصلاح روش مطالعه و مدیریت آزمون من شد .
- تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
بله . روش زمان های نقصانی و شناسایی سوال های ساده تر و روان تر و اولویت بندی . متاسفانه درکنکور گذشته آشنایی کاملی با مدیریت زمان صحیح نداشتم و استفاده کمی بردم.
- آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنید؟
اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله . ارزیابی مطالعه ام در طول هفته و شناسایی دام های آموزشی . فایده این آزمون ها مشخص شدن نحوه عملکرد من در هفته بود .
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه 5 نوع درس میزان تسلط من بر روی مباحث را نشان میداد .
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه است؟
بله . مباحث و دروس را با توجه به نقطه قوت و ضعف هایم اولویت بندی میکردم و به ترتیب برای آزمون آماده میشدم .
- روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
خیر فقط غلط ها و نزده ها . اولویت با غلط ها است سپس بانزده و البته درست های نکته دار مخصوصا در درس زیست شناسی .
- به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزنید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
- 6 تا 7 را به تست زنی و حل مسئله اختصاص میدهم و باقی را روخوانی مطالب و تحلیل عمیق تست ها و مطالعه میپردازم .
- دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله . این دفتر به من دید بازتری نسبت به خودم میدهد و انگیزه من را برای بهبود نحوه مطالعه ام بیشتر می کند .
- کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
جامع تیتانیوم شیمی و تست بنفش ریاضی و کتاب سه سطحی . این کتاب ها عمق مطالب را بهمن نشان میدهند و دید بازتری نسبت به مطالب به شما پیدا می کنم.
- برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه است؟
جمعبندی متن ها و فرمول ها و مرور نکات و تست های مهم و زدن آزمون های جامع پایه برای بازیابی و تثبیت اطلاعات .
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
میزان تلاشم را بیشتر کردم و میزان حل تست خودم را بالا بردم و آزمون های قبل آزمون کانون با جدیت بیشتری دنبال کردم و بعضی منابع نامناسب را کنار گذاشتم.
- شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟
لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.
کنکور اردیبهشت . زیرا باتوجه به اینکه میزان تاثیر سوابق 50 درصد است تمرکز من بر روی کنکور اردیبهشت است و پس از آن بر روی امتحان نهایی ( ترمیم معدل ).
- با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از ابزارهای کانون یا کتابهای آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟
بله . با استفاده از آزمون های تشریحی بخصوصا دروس عمومی را تقویت کرده و آماده امتحان نهایی میشوم .
- چگونه در درس ریاضی پیشرفت کردید ؟
من با استفاده از اساتید مجرب کانون و منابع مناسب و تست زیاد و سطح بالا با آموزش درست به این پیشرفت رسیدم .