گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ الهه رضایی پایه هفتم از جاجرم

بله من هم مطابق با برنامه راهبردی مطالعه می‌کنم البته اولویت من درس‌ها و امتحانات و پرسش‌های معلم است و من خود سراغ حل تست می‌روم.

گفت وگو با قهرمان پیوستگی ؛ الهه رضایی پایه هفتم از جاجرم

نام و نام خانوادگی : الهه رضایی

مقطع و رشته : هفتم

نام شهر و استان : جاجرم ، خراسان شمالی

سال‌ های حضور در کانون : 1 سال

شغل و تحصیلات مادر :  خانه دار ، دیپلم تجربی

شغل و تحصیلات پدر : کارمند بازنشسته ، فوق لیسانس مهندسی شیمی فیزیک

مصاحبه‌گر : مریم ایمانی


تصمیم شما برای نیمسال دوم چیست؟

تصمیم دارم در نیمسال دوم تحلیل آزمون های های مکمل و آزمون های اصلی را دقیقا در همان روز یا نهایت تا دو روز پس از آزمون انجام دهم و به روزهای بعدی موکول نکنم و با توجه به سختی مطالب در نیمسال دوم برای افزایش تسلط ساعت مطالعه خود را افزایش دهم.


با توجه به کارنامه نیمسال اول چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

خدارو شکر نمراتم در نیمسال اول بسیار عالی بود با این حال درس هنر و مطالعات را در ایام نوروز بیشتر تمرین کردم و تصمیم دارم برای مرور مطالب از ابتدای سال تاکنون از کتاب نوروز قلم چی استفاده کنم تا در تعطیلات عید از فضای درس دور نشوم و مطالعه هدفمندی داشته باشم.


آیا تاکنون در آزمون‌ های کانون غیبت داشتید؟

خیر همواره در آزمون ها حضور پیوسته دارم و یکی از دلایل اصلی و اشتیاق من برای شرکت در آزمون دیدن تراز و رتبه در کارنامه است زیرا حس رقابت و سنجش بین دانش آموزان هم پایه خودم در کل کشور برایم لذت بخش است و همچنین شرکت در آزمون ها به من کمک می کند تا متوجه شوم در کدام درس ها باید بیشتر مطالعه و تمرین کنم.


آیا در آزمون‌ های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله چون باعث آمادگی برای آزمون اصلی می شود.


شرکت در این آزمون‌ ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه دارد؟

شرکت در آزمون های اصلی و هدفگذاری و مشابه پارسال باعث می شود تا نکات و مطالب مهم هر درس را یاد بگیرم و برای مطالعه امتحانات پایان سال خود بهتر و اصولی تر بخوانم و کتاب پرتکرار ریاضی ، کتاب آبی در دروس ریاضی، علوم و فارسی هم از منابع کانون تهیه کرده ام که به پیشرفت درسی ام کمک شایانی کرده است.


مطابق برنامه‌ راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله من هم مطابق با برنامه راهبردی مطالعه می کنم البته اولویت من درس ها و امتحانات و پرسش های معلم است و من خود سراغ حل تست می روم. 


دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

دفتر برنامه ریزی دارم اما معمولا برنامه ها و ساعات مطالعه خود را به کمک پدرم در دفترچه دیگری یاداشت می کنم نوشتم کارها و ساعات مطالعه و چینش دروس در طی روز باعث می شود از زمان خودم بهتر استفاده کنم و در طی هفته متعادل درس بخوانم و اگر به درسی کم توجهی کردم جبران کنم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

اشتباهات آزمون خیلی برایم مهم هستند بنابراین اولویت من در زمان تحلیل هستند و ابتدا پاسخ آن ها را از روی پاسخنامه می بینم و علت را پیدا می کنم و سپس نزده های آزمون را می خوانم و یاد می گیرم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ ها چگونه بوده است؟

پدرو مادرم همیشه حامی و مشوق من در زندگی به ویژه در زمینه درسی بوده اند و از هر دوی آن ها بسیار سپاسگزارم ، مادرم بیشتر در دروسی مانند ادبیات و عربی و پدرم در دروسی مثل ریاضی و علوم کمکم می کنند و اگر مشکلی داشته باشم به یاری آن ها رفع می شود و خواهر بنده هم دانشجوی رشته پلیمر در شهر مقدس مشهد است و او نیز چند سال کانونی بوده است و از راهنمایی های او نیز بهره می برم.

Menu