گفت‌وگو با سارینا عباسی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

گفت‌وگو با سارینا عباسی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی-

گفت‌وگو با سارینا عباسی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی


نام و نام خانوادگی : سارینا عباسی                                                                 

مقطع و رشته : دوازدهم انسانی                                                                      

نام شهر و استان : دهگلان – کردستان                                                                             

میانگین تراز : 6100                                                               

سال‌های حضور در کانون:  3 سال                 

چند آزمون شرکت کرده است:  103 آزمون اصلی و 16 آزمون مکمل                      

شغل و تحصیلات مادر:  خانه دار - ابتدایی                  

شغل و تحصیلات پدر:  آزاد – دیپلم                                  


مصاحبه‌گر : صابر سلیمی 

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

حضور و تلاش پیوسته در آزمون ها و افزایش ساعت مطالعه و تعداد تست و همچنین با توجه به اهمیت امتحانات نهایی و تاثیر مستقیم آن در کنکور سعی دارم تمرکز بیشتری بر روی دروس عمومی و امتحانات نهایی داشته باشم. و همچنین آزمون های شبیه سازی کنکور هم در برنامه ام داشته باشم.


  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

در دوران طلایی نوروز مطالب پایه را مرور و جمع بندی کردم و با شناسایی نقاط قوت تصمیم گرفتم که تسلط خود را بر آنها بیشتر کنم و همچنین در کنار آن برنامه ریزی برای مطالب ناقص هم داشته باشم.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

من سال گذشته در دوران طلایی از کتاب نوروز استفاده کردم و همین باعث جمع بندی راحت تر و درست تر مطالب شد. من هر سال از تابلو نوروز و کتاب نوروز در دوران طلایی استفاده می‌کردم. استفاده از تابلو نوروز باعث برنامه ریزی بهتر و مفید تر من در دوران طلایی میشد. و همچنین کتاب نوروز باعث جمع بندی مطالب و تسلط بیشتر بر آن ها می‌شد.


  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

خیر من همیشه در آزمون ها حضور داشته ام.

من توانستم با پیوستگی در آزمون ها مطالب را با حجم کمتر بخوانم و این تداوم و پیوستگی باعث استمرار من در درس خواندن و پیشرفت من شد.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

بله، انگیزه من برای این کار آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی و همچنین شناسنایی اشتباهات و کم کاری های در طول هفته بود. این باعث تسلط بیشتر من بر مطالب خوانده شده و جبران کم کاری های هفته قبل، و همچنین افزایش مهارت های تست زنی می‌شد.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله، با این کار تمام مطالب برای من به نوعی مرور می‌شد و من فرصت پیدا می‌کردم که در زمان باقی مانده تا حد امکان کاستی ها را جبران کنم. این کار باعث تسلط بیشتر من در مطالب و باعث شناسایی و تحلیل مطالب مهم و پر تکرار می‌شد.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

با شرکت در آزمون ها می‌توانستم مهارت خوبی در تست زنی پیدا کنم و در صورت پیشروی مطالب آزمون از مدرسه، باعث یادگیری بهتر من در مدرسه می‌شد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟

بله، من کاملا مطابق برنامه راهبردی برنامه ریزی و حرکت می‌کنم. من برای برنامه ریزی سعی می‌کنم حدود هفتاد درصد مطالب را برای هفته اول و مابقی را برای هفته بعد بگذارم تا فرصت مرور و رفع اشکال بیشتری داشته باشم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟

من در درس های عربی و تاریخ و جغرافیا توانسته ام پیشرفت داشته باشم و به نوعی آنها را به نقاط قوت تبدیل کنم. روش مطالعه من برای آنها مطالعه بیشتر و تعداد تست بیشتر بود.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله، تکمیل دفتر برنامه ریزی باعث نظم و انضباط در درس خواندن و دید بهتر نسبت به خودم می‌شود.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله؛ من در سر جلسه آزمون ابتدا برای پاسخگویی به سوالات هر درس زمان بندی می‌کنم، و سعی می‌کنم ابتدا سوالات ساده را پاسخ بدهم و در صورت باقی ماندن زمان به سراغ سوالات سخت و وقت گیر خواهم رفت.


  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟

در درس‌های جامعه شناسی و فلسفه توانستم درصد خود در آنها را افزایش بدهم و روش من برای این دو افزایش تعداد تست در آنها و خلاصه نویسی و استفاده از فیلم های آموزشی بود.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من تحلیل آزمون را در روز جمعه انجام می‌دهم. ابتدا به سراغ سوالات درست می‌روم تا آنها برای من مرور شوند و در صورت داشتن نکته مهم آنها را در دفتر برنامه ریزی یادداشت می‌کنم. سپس به سراغ سوالات اشتباه می‌روم و سعی می‌کنم دلیل اشتباه جواب دادن آنها را پیدا کنم. در آخر هم به سراغ سوالات بی پاسخ می‌روم.


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟

از کارنامه پنج نوع درس این کارنامه باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف می‌شود.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

نقش مهمی و پررنگی در کنار من داشته اند. آنها در صورت پیشرفت من خوشحال می‌شدند و من را تشویق می‌کردند. و اگر در آزمون ها پسرفت داشتم به من دلگرمی و انگیزه برای تلاش دوباره می‌دادند.


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین تراز من در امسال ۵۶٠٠ و سقف تراز من ۶۴١٩ بود. من در ابتدا ساعت مطالعه کم و برنامه ریزی نادرستی داشتم، اما با تلاش بیشتر و افزایش ساعت مطالعه و همچنین نحوه برنامه ریزی درست توانستم پیشرفت داشته باشم.

 

 

Menu