گفت و گو باامیر محمد نصیری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

من تکمیل بودجه بندی طبق برنامه راهبردی آزمون‌ها و رسیدن به تسلط بیشتر در مباحث قبلی با زدن تست‌های بیشتر و قوی‌تر را با افزایش زمان مطالعه در نظر دارم .

گفت و گو باامیر محمد نصیری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی


نام و نام خانوادگی :   امیر محمد نصیری

مقطع: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : بهارستان، اصفهان

میانگین تراز : 6000

سال‌های حضور در کانون : 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 14

شغل مادر : خانه دار

شغل پدر : فرهنگی ( بازنشسته )

مصاحبه‌گر : علی محمد شفیعی

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
  2. اولین آزمون : 4000 و آخرین آزمون: 6000.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

من سعی کردم در هر آزمون نسبت به آزمون قبل ، وقت بیشتری را به تست زدن اختصاص بدهم و با توجه به شناخت ضعف‌ها در بررسی آزمون‌ها ، آن مبحث را برای آزمون بعدی جبران کنم و ضعف‌هایم را در روش مطالعاتی برطرف کنم .

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟
  2. من در بعضی از مباحث دروس هنوز به تسلط کافی نرسیده‌ام و سعی می‌کنم در دوران نوروز با تمرکز روی این مباحث ، همه مباحث را به تسلط کافی برسانم و بعد آن‌ها را جمع بندی کنم .

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

 من تکمیل بودجه بندی طبق برنامه راهبردی آزمون‌ها و رسیدن به تسلط بیشتر در مباحث قبلی با زدن تست‌های بیشتر و قوی تر را با افزایش زمان مطالعه در نظر دارم .

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ 

 از اول نوروز جمع بندی را شروع کرده‌ام ، ابتدا با تست حل کردن و بعد از نوروز شروع به کنکور و آزمون دادن می‌کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون‌ها باعث می‌شد طبق برنامه راهبردی پیش بروم، چون طبق بودجه بندی پیش می‌روم برنامه درسی‌ام منظم‌تر بوده است .

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ 

من از تکنیک ضربدر و منها استفاده می‌کنم و در کنکور هم استفاده کردم این روش باعث مدیریت زمان بهتر می‌شود و این نظم زمانی باعث آرامش بیشتر و تمرکز بهتر می‌شود .

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله، الف :  شرکت در این آزمون‌ها باعث می‌شود من در پایان هفته اول مباحثی را که نیاز به تسلط بیشتر و اصلاح مطالعه دارند مشخص کنم و بتوانم برای هفته دوم برنامه ریزی بهتر داشته باشم  ب : بدین طریق آمادگی بیشتری برای آزمون اصلی خواهم داشت.

 گفت و گو باامیر محمد نصیری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 
  2. بیشتر از کارنامه اصلی روز جمعه استفاده می‌کنم زیرا که با داشتن درصد هر درس ، وضعیتم را نسبت به آزمون قبل می‌سنجم و با داشتن تراز در هر درس و تراز کل ، وضعیتم را با دیگران مقایسه می‌کنم . همچنین از قسمتی که در سایت نقاط ضعف و قوت شحصی خودم را نمایش میدهد نیز استفاده می‌کنم.
  3.  
  4. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟ 
  5. بله مطابق برنامه راهبردی پیش می‌روم و برنامه راهبردی را به این صورت شخصی سازی می‌کنم که برنامه هفته اول بیشتر تشریحی ودرسنامه و تست مباحثی که خوانده‌ام را می‌زنم و در هفته دوم همه مباحث هفته اول را کاملا تستی کار می‌کنم .

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

من همه سوالات را تحلیل می‌کنم چه جواب داده باشم چه نه تا هم اشکالات خودم را متوجه شوم و هم سوالاتی را که حل کرده ام مجددا بررسی می‌کنم تا اگر روش حل دیگری یا نکته ای اضافه تر دارد یاد بگیرم و همه را یادداشت می‌کنم .

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

اوایل سال تحصیلی 2 ساعت تست و 4 ساعت مطالعه و روخوانی داشتم الان برعکس شده و زمان تست زدن بیشتر شده و مطالعه تشریحی کمتر شده است.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

 بله برای مدیریت زمان برای هر درس که درچه ساعاتی چه مطالبی را بخوانم و تقسیم بندی بین پیش روی و تست زدن بسیار به من کمک می‌کند.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

مباحث دهم و یازدهم را در کنار مباحث دوازدهم به صورت جامع می‌خوانم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

دوره کتاب‌های دهم و یازدهم و زدن تست های ترکیبی.

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

کنکور اردیبهشت چون باتوجه به اینکه فارغ التحصیل هستم و دانش آموزان دبیرستانی هنوز برخی از دروس خود را به اتمام نرسانده و آمادگی کاملی برای کنکور اردیبهشت ندارند تمرکز خود را برای کسب  تراز بالاتر در این کنکور قرار می‌دهم.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

من از سایت کانون، نمونه سوالات امتحانی سال‌های گذشته را استفاده می‌کنم و قبل از هر امتحان تشریحی به عنوان تسلط و مرور استفاده می‌کنم .

Menu