گفت‌وگو با مونا صادقی قهرمان استثنایی دوازدهم انسانی

حضور پیوسته در آزمون‌ها به درس خواندن من نظم می‌دهد

گفت‌وگو با مونا صادقی قهرمان استثنایی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: مونا صادقی

پایه و رشته: دوازدهم رشته انسانی

شهر و استان: لالجین، همدان

شغل مادر: خانه دار 

شغل پدر: کشاورز

دانش‌آموز  استثنایی کم بینا

 مصاحبه گر: سمانه میرزاخانی


آزمون‌های کانون را از چه مقطعی آغاز کرده اید؟ و چگونه با آنها آشنا شدید؟

از تابستان ۱۴۰۲ و قبل از ورود به پایه‌ی دوازدهم آزمون‌ها را آغاز کردم و از طریق اطرافیان و تجربیات موفق آن‌ها در آزمون‌های کانون ثبت نام بورسیه شدم.

 

شرکت در این آزمون ها چه تاثیری در روند تحصیل شما داشته است؟

آزمون‌ها باعث افزایش تعهد من به برنامه‌ای که اجرا می‌کنم شده‌اند و علاوه بر این به درس خواندن من نظم بخشیده‌اند به طوری که مستمر در حال مطالعه دروس هستم.

 

آیا برای درس خواندن خود برنامه ریزی دارید؟ برنامه راهبردی چه نقشی در برنامه ریزی شما داشته است؟

بله بنده از زمانی که در آزمون‌های کانونی شرکت کردم به طور جدی با در نظر گرفتن بودجه‌بندی آزمون‌ها برنامه‌ریزی می‌کنم. برنامه‌ی راهبردی باعث افزایش ساعت مطالعه و بهبود کیفیت آن شده است و با توجه به آزمون‌های متعدد در زمینه مرور و جمع بندی نگرانی بابت فراموشی مطالب ندارم و مباحث را کامل مطالعه می کنم.

 

اگر در آزمونی نتوانید تمام مطالب آمده در بودجه بندی را بخوانید چگونه آن را جبران می کنید؟

مباحث باقی مانده را به طور سنجیده در برنامه مطالعاتی خود قرار می‌دهم به طوری که به زمان مطالعه دروس دیگر آسیب نزند و سعی می‌کنم در ایستگاه‌های جبرانی تمام نواقص مطالعه و ضعف‌های خودم را اصلاح و برطرف کنم.

 

در ایام نوروز که اهمیت ویژه ای برای شما داشته است چه برنامه ای برای بهره بردن از آن اجرا کردید؟

تمام تلاش من بر این بود که پایه دهم و یازدهم را جمع بندی کنم و از مرور نیم سال اول دروس پایه دوازدهم هم غافل نشوم‌ به طور کلی در این ایام به پوشش کامل برنامه راهبردی اهتمام ورزیدم.

 

آیا زمانی را به مطالعه مصاحبه و تجربیات نفرات برتر اختصاص می دهید یا ترجیح می دهید خودتان همه چیز را تجربه کنید؟

برای آگاهی از تجربه مثبت نفرات برتر آزمون ها مشتاق هستم و سعی می کنم با آموزش و یادگیری و یا امتحان کردن روش های جدید بتوانم نکات مثبتی را به عملکرد خویش اضافه کنم.

 

روزانه چند ساعت مطالعه می کنید؟

زمان برنامه‌ی مطالعاتی روزانه من در هر روز به طور میانگین ۶ الی ۷ ساعت است که در روزهای پایانی هفته به ۱۰ ساعت نیز می‌رسد.

 

آیا در کنکور اردیبهشت ماه ثبت نام کرده اید؟ علت تصمیم شما چه بوده است؟

بله. با بررسی برنامه‌ی راهبردی که آن را اجرا می‌کنم متوجه شدم تا فرا رسیدن آزمون کنکور اردیبهشت ماه تقریباً تمام مباحث را می‌خوانم لذا ترجیح دادم جهت به چالش کشیدن خودم و آموخته‌هایم و همچنین آماده‌تر شدن برای کنکور تیر ماه در آزمون کنکور پیش رو شرکت کنم.

 

چه کسانی در موفقیت شما دخیل بوده اند نقششان را شرح دهید

حمایت خانواده‌ام در مصمم‌تر شدن من برای ادامه‌ی راه نقش موثری داشته است و همچنین الگو قرار دادن خواهر بزرگترم و استفاده از تجربه‌های ایشان در مسیر کنکور باعث افزایش انگیزه و اراده در من شد تا بتوانم در آینده مانند او به اهداف خود برسم و در رشته‌ای که به آن علاقه‌مند هستم مشغول به تحصیل شوم.

Menu