گفتگو با طاها افتخاری ؛مقطع نهم ،قهرمان پیوستگی از باغستان

تصمیم من برای بعدا ز عید ،تلاش بیشتر و افزایش ساعت مطالعه. زیرا معمولا برنامه‌های ترم دوم فشرده خواهد بود و نیاز به توجه و برنامه ریزی و در نهایت تلاش بیشتر خواهد داشت.

گفتگو با طاها افتخاری ؛مقطع نهم ،قهرمان پیوستگی از باغستان

نام و نام خانوادگی: طاها افتخاری

مقطع و رشته: نهم

نام شهر و استان: باغستان -تهران

میانگین تراز: 5700 

سال‌های حضور در کانون: یکسال

چند آزمون شرکت کرده است:  14 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: معلم-ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر: کارمند


مصاحبه گر:‌ زهرا روح الهی

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ 
  2. تلاش بیشتر و افزایش ساعت مطالعه. زیرا معمولا برنامه های ترم دوم فشرده خواهد بود و نیاز به توجه و برنامه ریزی و در نهایت تلاش بیشتر خواهد داشت.
     
      
  3. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
  4. مطالعه و مرور درس ها ،از اول کتاب تا جایی که تدریس شده  حل سوالات تشریحی و تستی برای تسلط بیشتر بر مطالب و همچنین تحلیل آنها و برنامه ریزی برای درس های تدریس نشده بعد از عید.یعنی پیشخوانی مطالبی که برایم مقدور باشد.

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟ 
  2. با مرور درس ها در دوران عید در ترم دوم یادگیری بالایی داشتم و باعث شد که در دوران امتحانات به راحتی در امتحانات شرکت کنم و نمرات خوبی کسب کنم.
     
     

 آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

خیر-چون عضو کانون نبودم و همچنین چون در مدرسه تیزهوشان درس می خوانم به منابع معرفی شده از سوی دبیران خودم مراجعه می کنم.
 
 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  

متاسفانه چند جلسه ای در آزمونها غیبت داشتم،به دلیل سرما خوردگی و دلایل شخصی.اما شرکت در آزمونها   باعث شد تا با تست زنی آشنایی نسبی داشته باشم و با سوالات آشنا باشم در نتیجه باعث پیشرفت در تست زنی و بالا رفتن نمرات دروس شد .
 
 شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟ 

باعث مرور بیشتر درس های مدرسه شد و همچنین در اوقاتی که برنامه ی مدرسه و برنامه آزمون ها یکی نبود باعث پیشخوانی دروس نیز می شد.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنم ، اما در بعضی اوقات این برنامه با دروس مدرسه همخوانی ندارد، ولی در هر صورت باعث بالا رفتن سطح علمی می شود.در طول هفته همزمان با تدریس معلم ها  بعد از مطالعه هر مبحث از آن تست هم کار می کنم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 
  2. بیشتر نقاط قوت من در دروس عمومی بود زیرا به دلیل حفظی بودن این دروس می توانستم به دلیل داشتن حفظیات نسبتا خوب عملکرد بهتری در آنها داشته باشم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟
  2. بله دفتر برنامه ریزی دارم و تکمیل می کنم . اطلاع از ساعت مطالعه دقیق خودم، برنامه ریزی منظم تر و بهتری دارم .

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 
  2. بله . تکنیک ضربدر و منها


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

معمولا یک یا دو روز بعد از آزمون آزمون را تحلیل می کنم ،زیرا از سمت مدرسه مشغله های زیادی دارم و نمیتوانم با کیفیت مناسب آزمون را تحلیل کنم .

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
  2. مهمترین نقش ها را در زمینه درسی من پدر و مادرم داشتند . باعث اصلی شرکت من در این آزمون ها مادرم بود و او مشوق اصلی من بود.
     
     
  3. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه ، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟
  4. بله-  از سوالات امتحانی داخل سایت کانون.

 

Menu