گفتگو با کیانا موسوی؛ برتر دوازدهم تجربی

دلیل پیشرفت من تداوم برنامه مطالعاتی منظم و تحلیل بعد از هر آزمون برای پیدا کردن سوالات غلط و نزده می‌باشد و در دوران نوروز به حل آزمون جامع و کسب آمادگی لازم برای کنکور با شبیه سازی شرایط می‌پردازم.

گفتگو با کیانا موسوی؛ برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی کیانا موسوی

نام شهر و استان خراسان رضوی، مشهد

میانگین تراز: 7053

معدل: 19.90

سال‌های حضور در کانون: 4 سال، 1399 و 1400 و 1401 و 1402

چند آزمون شرکت کرده است: 63 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: معلم، لیسانس فیزیک 

شغل و تحصیلات پدر: فروشنده تجهیزات کامپیوتر، لیسانس فیزیک

 

مصاحبه‌گر :  ساحل سلیم اسدی

 گفتگو با کیانا موسوی؛ برتر دوازدهم تجربی

 

  1. 1-اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین ترازم 7114 بود و در آخرین آزمون به 7313 رسید.


  1. 2-مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تداوم برنامه مطالعاتی منظم و تحلیل بعد از هر آزمون برای پیدا کردن سوالات غلط و نزده می باشد.

 

  1. 3-برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

به جمع بندی دروس پایه و مرور دروس نیمسال اول دوازدهم می پردازم.

 

  1. 4-منابع شما برای دوران نوروز چیست؟

کتاب نوروز قلمچی و سه سطحی و اشتباهات پرتکرار می باشد.


  1. 5-شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

به حل آزمون جامع و کسب آمادگی لازم برای کنکور با شبیه سازی شرایط می پردازم.

 

  1. 6-از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ (روش خود را توضیح دهید.)

از دوران نوروز با تحلیل آزمون های قلم چی امسال و کارنامه اشتباهات و حل آزمون های جامع شروع کردم که مهم تر از آن تحلیل و بررسی دقیق مطالبی است که احتمالا فراموش شده اند و با حل آزمون می توان متوجه این مباحث شد و در دوران جمع بندی به آنها برگشت تا مشکل ساز نشوند.


  1. 7-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی اصلی است که اگر رعایت نشود روند آزمون دادن را برای دانش آموز سخت می کند و برگشت به نظم قبلی دشوار می شود، اگر دانش آموزی پیوستگی را در آزمون دادن حتی در شرایط سخت و زمانی که برای آزمون آمادگی کامل ندارد حفظ کند از این بخش سخت کنکور عبور کرده و می تواند با تحلیل درست آزمون پیشرفت داشته باشد.


  1. 8-تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله، داشتن تکنیک مدیریت زمانی از جمله تکنیک زمان نقصانی برای درس فیزیک که در دفترچه دوم است ضروری می باشد و در غیر این صورت نمی توان به هر دو درس فیزیک و شیمی به درستی پاسخ داد.

 

  1. 9-آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟انگیزه‌تان چه بود؟فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله شرکت می کنم، آزمون مشابه پارسال بسیار کارآمد و در واقع می توان گفت اصل ترین راه برای آمادگی آزمون است که مشخص می کند در آخرین روز های منتهی به آزمون باید روی کدام مباحث یا تکنیک های آزمون زمان بگذارید برای مثال اگر در آزمون مشابه پارسال در درس زیست شناسی خوب عمل کردید اما نتیجه درس فیزیک مورد قبول شما نبود زمانبندی بیشتری برای فیزیک خواهید داشت که این موضوع انگیزه اصلی من برای شرکت در این آزمون است، فایده آزمون هدفگذاری تعیین دقیق خواسته شماست برای مثال زمانی که شما می دانید هدفگذاری تان در درس شیمی 6 از 10 است حین آزمون برای رسیدن به 60 تا 70 درصد مدیریت زمان درستی خواهید داشت و سوالات ساده تر را حل می کنید اما زمانی که تصوری از درصد مورد انتظار خود ندارید به دنبال حل تمام سوالات خواهید بود و وسواسی عمل می کنید که همین موضوع باعث می شود زمان را از دست بدهید.

 

  1. 10-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اشتباهات و پروژه ای، برای حل مجدد سوالات غلط هر درس از کارنامه اشتباهات و برای تحلیل روند کلی آزمون ها از کارنامه پروژه ای استفاده می کنم.

 

  1. 11-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

بله با برنامه راهبردی پیش روی می کنم اما گاهی با پیشروی سریع و گاهی با پیش روی عادی که این موضوع بستگی به تمرکزمان روی هرکدام از مطالب دارد مباحثی را که تابستان مطالعه کرده بودم با پیش روی سریع آزمون و سایر مباحث را با پیش روی عادی مطالعه می کردم.

 

  1. 12-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

من برای تحلیل آزمون تمام سوالاتی که شک داشتم شامل غلط،نزده و درست را بررسی و تحلیل میکنم و موضوعات مهم تر را در دفتر اشتباهات می نویسم تا در برنامه مرور قرار دهم، اولویت با سوالاتی که شک دارم یا اشتباه زده ام می باشد.

 

13-به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

 به طور میانگین در هر روز 7 الی 8 ساعت را صرف تست زنی می کنم و 3 الی 4 ساعت را صرف مطالعه متن کتاب می کنم که البته این نسبت در تابستان و پاییز که مطالعه ی ما برای یادگیری است کمتر و در زمستان که دوران جمع بندی است بیشتر می باشد.

 

  1. 14-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

 بله دارم، دفتر برنامه ریزی باعث می شود برای دو هفته آینده برنامه مشخصی داشته باشید و هر شب قبل از خواب بدانید فردا چند ساعت مطالعه خواهید داشت و چه دروسی را می خوانید به علاوه با ثبت ساعت مطالعه خود می توانید نظم هفتگی و ماهانه خود را بررسی کنید، شخصا از دفتر برنامه ریزی برای ثبت ساعات غیر مفید و زمان های خاکستری خودم استفاده می کنم تا بتوانم با حذف یا استفاده مفید از این زمان ها به ساعت مطالعه مورد نظر خودم برسم.

 

  1. 15-کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های سه سطحی و آبی و اشتباهات پرتکرار، کتاب سه سطحی سوالات مهم و دشوار را در کنار هم جمع آوری کرده و کتاب آبی و اشتباهات پرتکرار که سوالات در آن ها بر اساس آزمون طبقه بندی شده اند .

 

16-برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

مرور مناسب و پیش روی با آزمون برای مطالعه پایه مناسب است و من با برنامه راهبردی پیش می رفتم و علاوه بر آن دوران جمع بندی هم فرصت خوبی برای برگشتن به مباحث پایه دهم و یازدهم است تا با آزمون عید کانون که جمع بندی پایه است مرور کامل شود.

 

  1. 17-چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

افزایش تعداد تست و ساعت مطالعه به علاوه بررسی نتایج نیمسال اول و اشتباهاتم در طی آن می باشد.

 

  1. 18-شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

کنکور اردیبهشت ماه تمرکز می کنم، هر دو کنکور برای من پر اهمیت هستند اما کنکور اردیبهشت چون قبل از امتحانات نهایی برگزار می شود و به همین دلیل تمرکزم روی دروس اختصاصی بیشتر خواهد بود و اینکه فکر میکنم بعد از امتحانات نهایی برگشتن به مسیر کنکور کمی سخت تر می شود. 


  1. 19-بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

هر دو هم پیش روی عادی و هم پیش روی سریع حرکت می کنم و این بستگی به میزان تسلط ام دارد که اگر به مبحثی مسلط باشم پیش روی سریع را انتخاب میکنم و در غیر این صورت پیش روی عادی انتخاب من است تا زمان بیشتری را به آن اختصاص دهم.

  

  1. 20-با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

از نمونه سوال های موجود در سایت کانون برای حل سوالات نهایی سال های گذشته استفاده می کنم زیرا امتحانات نهایی سبک مشخصی دارد که اگر به این سبک مسلط باشم و بدانم طراح چطور فکر می کند و پاسخنامه اصلی برای چه پاسخی نمره کامل را در نظر می گیرد حتما می توانم در نهایی نمره خوبی کسب کنم.

Menu