گفتگو باماردین خوش وقت ؛قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

من در همه‌ی آزمون‌ها حاضر بودم ، به دلیل اینکه ، منظم بودن در برنامه تحصیلی برای رسیدن به اهدافی که از قبل هدفگذاری کرده ام حتما منجر به پیشرفت تدریجی من خواهد شد.

گفتگو باماردین خوش وقت ؛قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی : ماردین خوش وقت

پایه: یازدهم انسانی

نام شهر و استان : سردشت ، آذربایجان غربی

میانگین تراز : 6698

سال های حضور درکانون: 1سال  

تعداد شرکت در آزمون: 12 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار،زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : کارمند،زیردیپلم

مصاحبه گر: علیرضا یحیی پور

 

 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟  

از طریق برادرم که در آزمون های کانون شرکت کرده بودند با کانون و فعالیت های آن آشنا شدم .


 دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

دستاورد من  پیشرفت تدریجی در دروس بود.شرکت در آزمون ها به نوعی خود آزمایی هستش که نقاط قوت و ضعف ما را مشخص می کند و با  رعایت تکنیک های تست زنی و زمان بندی دقیق می توان بهتر نتیجه بگیریم  با منظم بودن پیشرفت تدریجی حاصل می شود.


 شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می دانید؟

من یک دانش آموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمون‌های اصلی بودم، من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می کردم من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می کنم ،منابع من کانونی بود.


 چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟  

جهت خود آزمایی و تعیین سطح دانش در هر درس و منظم بودن در برنامه و اینکه چه مقدار مسلط به فضای برگزاری آزمون و سؤالات ارائه شده هستم.


 آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود؟

من در همه ی آزمون ها حاضر بودم ، به دلیل اینکه ، منظم بودن در برنامه تحصیلی برای رسیدن به اهدافی که از قبل هدفگذاری کرده ام حتما منجر به پیشرفت تدریجی من خواهد شد.

  

آیا در آزمون های هدفگذاری شرکت می کنید؟ انگیزه تان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله ، شرکت کرده ام . برای سنجش خودم و تعیین سطح دانش در هر درس  و اینکه بدانم چه نقاط قوت و  ضعفی دارم تا سر جلسه آزمون بهترین عملکرد را داشته باشم.

 از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

من بیشتر از کارنامه 5 نوع درس استفاده می کنم ،زیرا دقیقا نقاط ضعف و قوت در هر درس مشخص شده است و می توانم برای آزمون بعدی برنامه ریزی کنم.


روش مطالعه ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوباره خوانی می کنید؟

 روش مطالعه ی من در اغلب  درس‌ها به‌صورت بازیابی می باشد.


 در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

 در درس علوم فنون و عربی بیشتر با تکنیک تست و انواع و اقسام آن‌ها آشنا شوم و نقاط قوت و ضعفم را پیدا کنم و بیشتر روی آن‌ها کار کنم.


 روش شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه ی سؤالات را تحلیل می کنید یا فقط سوالات غلط را بدون پاسخ را بررسی می کنید؟  

ابتدا همه سؤالات را بررسی می کنم وسؤالاتی که غلط جواب داده‌ام، پاسخنامه‌اش را می‌خوانم و نکته برداری می کنم و همچنین سؤالات مهم و آن‌هایی که دام تستی داشتند را علامت می‌زنم که بعداً دوباره مرور کنم. 


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟

برادرم هستند، کمک به چگونگی خواندن بعضی دروس و انتخاب منبع که از تجربیات ایشان در آزمون دوره قبل استفاده می کنم در روش مطالعه و انتخاب منبع کمک شایانی به من کرده است.

 

  کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ 

تا ریخ و فلسفه ، با مطالعه درس‌نامه و همچنین استفاده از منابع و تست زنی زیاد موجب مسلط شدن به مباحث درسی می شود.

 

 در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله ،در درس ریاضی  اوایل آزمون ها درصد کمی را می توانستم بزنم ولی با تمرین و افزایش تست تا حدودی توانستم کم کم به نتایج بهتری برسم .


 به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می کند؟

الان3 ساعت از وقتم را  به تست زنی می دهم  تست های زمان دار در پیشرفت تست زنی بسیار به من کمک کرده است و بقیه ساعات را به مطالعه می پردازم در کل بیشتر وقتم را به مطالعه می دهم.

  

 کدام بازه ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان پاییز دی ماه نیم سال دوم دوران طلایی نوروز خردادماه و امتحانات نهایی؟ دلیل این موضوع چیست؟

نیم‌سال دوم ، ضمن آشنایی با روش های مطالعه و تست زنی با افزایش ساعات مطالعه  و افزایش تست زنی توانستم برنامه ای مطابق با آن ها برای خودم تهیه کنم و از آن استفاده کنم.

 

  به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند سؤال بوده است؟

البته تعداد سؤالاتی که اشتباه زدم در نوسان بوده است بیشترین آن 20 اشتباه بوده و کمترین آن 8 اشتباه در کل میانگین آن تقریبا 13 تا اشتباه در هر آزمون است.

 

 آیا اعضای خانواده کارنامه ی شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟

بله ، البته که اعضای خانواده ام همیشه حامی و پشتیبان من بوده و هستند با تشویق های شان انگیزه من را خیلی افزایش می دادند و با امید دادن به من موجب جبران افت هایی که داشتم شدند.


 شما خود را در کانون چه قهرمانی می دانید ؟

  1. قهرمان پیوستگی،من همیشه سعی داشتم همیشه در آزمون ها با رغبت هر چه تمام شرکت کنم و دراین خصوص غیبتی نداشته باشم.
Menu